2006-02-21, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stargazer
Våra åsikter står delade när det gäller Sverige-Danmark.

Är dock lite kluven till matchen som ska spelas ikväll ska erkännas. Men ska det göras, ska det fan göras snyggt också! Usch jag ryser inför ett eventuellt debacle mot Schweiz i kvarten. Hur patetiskt skulle inte det kännas på en skala? Större under har ju skett om man säger så...

Det kan jag acceptera.

Jo det förstås...vore fint om vi nu skulle möta Schweiz och sen få stryk efter allt detta.
Men det som stör mig mest ändå är att folk ska påpeka att vi ska vinna hederlig, inga fula tag då är det bättre att åka ut. Vad är det för tankesätt? Svenskar måste vara världens hycklar folk egentligen.
Sen vet jag inte om du är en av dem stargazer
Citera
2006-02-21, 17:42
Medlem
NoTruces avatar
Känns ganska meningslöst att dividera om såna här saker. Det är en puck, ett gäng spelare och två målburar. Man tycker det man tycker, och inte lär man ändra sig när man har chansen att vara tuff på ett internetforum. Men fundera på följande: Om Sverige hade chansen att få medaljen genom att bara spela en match, och den var mot typ Italien, skulle vi då göra det, och vore det en värdig vinst?
Citera
2006-02-21, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Känns ganska meningslöst att dividera om såna här saker. Det är en puck, ett gäng spelare och två målburar. Man tycker det man tycker, och inte lär man ändra sig när man har chansen att vara tuff på ett internetforum. Men fundera på följande: Om Sverige hade chansen att få medaljen genom att bara spela en match, och den var mot typ Italien, skulle vi då göra det, och vore det en värdig vinst?

Ja varför skulle vi inte spela den matchen? Förstår inte frågan riktigt bara.
Citera
2006-02-21, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Det kan jag acceptera.

Jo det förstås...vore fint om vi nu skulle möta Schweiz och sen få stryk efter allt detta.
Men det som stör mig mest ändå är att folk ska påpeka att vi ska vinna hederlig, inga fula tag då är det bättre att åka ut. Vad är det för tankesätt? Svenskar måste vara världens hycklar folk egentligen.
Sen vet jag inte om du är en av dem stargazer
Jag skulle nog sätta exempelvis USA högre upp på hycklar/dubbelmoral-skalan
Men vi är ju av hävd ett stolt folk som på lutherskt vis blivit inpräntade att göra rätt för oss. Stolthet är en stor sak, men rent taktiskt är det såklart en katastrof, och att ändamålet helgar medlen är väl nåt vi får se till att försöka lära oss leva med för vår fortsatta fortlevnad
Jag är väl inte mer hycklare än nån annan
Citera
2006-02-21, 17:45
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ja varför skulle vi inte spela den matchen? Förstår inte frågan riktigt bara.

Därför att vi inte skulle vara BÄST i världen då! Vi skulle ha vunnit mot Italien, ett soplag i division 23! Ska jag ta det på portugisiska också, så du fattar?

Jävlar, vad skraj jag blir.

Mer aktuellt: Snyggt skott av Kubina!
Citera
2006-02-21, 17:47
Medlem
Citat:
Därför att vi inte skulle vara BÄST i världen då! Vi skulle ha vunnit mot Italien, ett soplag i division 23! Ska jag ta det på portugisiska också, så du fattar?

Jävlar, vad skraj jag blir.

Mer aktuellt: Snyggt skott av Kubina!

Otrevlig ton du har men det är väl något som du är född med. Försök förbättra det lite.
Citera
2006-02-21, 17:48
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Otrevlig ton du har men det är väl något som du är född med. Försök förbättra det lite.

Nej. Du vet ingenting om mig. Är du född med klumpfot? Vad vet jag? Skulle lätt kunna anta det, men jag kan inte veta.

Ursäkta om du tog illa vid dig. Men vad är meningen med att spela mästerskap? Och hur lågt får man gå för att ta medalj?
Citera
2006-02-21, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stargazer
Jag skulle nog sätta exempelvis USA högre upp på hycklar/dubbelmoral-skalan
Men vi är ju av hävd ett stolt folk som på lutherskt vis blivit inpräntade att göra rätt för oss. Stolthet är en stor sak, men rent taktiskt är det såklart en katastrof, och att ändamålet helgar medlen är väl nåt vi får se till att försöka lära oss leva med för vår fortsatta fortlevnad
Jag är väl inte mer hycklare än nån annan

USA består ju av ett folk för sig

Så tror du då att om vi spelar en "läggmatch" kalla det vad du vill och sen skulle gå och vinna guld. Skulle folk då hylla laget eller spotta på det?
Citera
2006-02-21, 17:51
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Nej. Du vet ingenting om mig. Är du född med klumpfot? Vad vet jag? Skulle lätt kunna anta det, men jag kan inte veta.

Ursäkta om du tog illa vid dig. Men vad är meningen med att spela mästerskap? Och hur lågt får man gå för att ta medalj?

Om du nu är så jävla mkt emot det, varför alls bry sig om det ?
Citera
2006-02-21, 17:53
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Om du nu är så jävla mkt emot det, varför alls bry sig om det ?

Kan du precisera frågan? Jag fattar inte vad du syftar på.
Citera
2006-02-21, 17:54
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Kan du precisera frågan? Jag fattar inte vad du syftar på.

Tänk till lite då.
Citera
2006-02-21, 17:55
Bannlyst
Citat:
USA består ju av ett folk för sig

Så tror du då att om vi spelar en "läggmatch" kalla det vad du vill och sen skulle gå och vinna guld. Skulle folk då hylla laget eller spotta på det?
Vi skulle definitivt hyllas, för då skulle läggmatchen vara glömd sedan länge.
Det är jag helt övertygad om. Det är nog mest att det har utrtryckts öppet av en förbundskapten, och det sticker enormt i ögonen i det svenska folket - även på mig ska erkännas, men jag har ju fortfarande kvar förmågan att tänka logiskt, så jag har inga problem att förstå beslutet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in