2006-02-21, 16:33
Medlem
Duerfians avatar
Slovakien börjar med Krizan i mål istället för Budaj. Nästan som om de inte skulle ha något emot att förlora den här matchen. Men det är förmodligen ingen som klagar där nere.

I folkhemspsykotiska Sverige däremot, där fjärde och femteplatser nästan har blivit finare än att vinna guld på grund av våra mediers förmåga att krama ihjäl förlorare, är man förstås upprörda över blotta tanken att inte tömma alla våra krafter på meningslösa matcher.

Det enda fel BÅG gjorde var att tänka högt i media. Han borde förstått att alla idioter skulle börja gnälla.
Citera
2006-02-21, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerfian
Slovakien börjar med Krizan i mål istället för Budaj. Nästan som om de inte skulle ha något emot att förlora den här matchen. Men det är förmodligen ingen som klagar där nere.

I folkhemspsykotiska Sverige däremot, där fjärde och femteplatser nästan har blivit finare än att vinna guld på grund av våra mediers förmåga att krama ihjäl förlorare, är man förstås upprörda över blotta tanken att inte tömma alla våra krafter på meningslösa matcher.

Det enda fel BÅG gjorde var att tänka högt i media. Han borde förstått att alla idioter skulle börja gnälla.

Bra sagt. Det enda nu BÅG behöver göra mer är att kasta ut Ronnie och ta in Hävelid och/eller Kronwall istället.
Citera
2006-02-21, 16:47
Medlem
Mankans avatar
En fråga till de invigda:

Har Slovakien också möjlighet att möta Schweiz i kvartsfinal, eller är det bara Sverige som har ödet i sina egna händer?

För i så fall, varför är det ingen som har tänkt på att kanske även Slovakien funderar på läggmatch för att få Schweiz i kvarten?
Citera
2006-02-21, 17:00
Medlem
Duerfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
En fråga till de invigda:

Har Slovakien också möjlighet att möta Schweiz i kvartsfinal, eller är det bara Sverige som har ödet i sina egna händer?

För i så fall, varför är det ingen som har tänkt på att kanske även Slovakien funderar på läggmatch för att få Schweiz i kvarten?

Om Sverige och Ryssland vinner tror jag Slovakien kan komma trea.
Citera
2006-02-21, 17:05
Medlem
Kanada har 3-0 redan och krossar Tjeckien. Ja dem vill vi ju möta i en kvartsfinal.
Citera
2006-02-21, 17:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Kanada har 3-0 redan och krossar Tjeckien. Ja dem vill vi ju möta i en kvartsfinal.

De är påväg mot formtopp. Schweiz har haft sin. Schweiz är en drömmotståndare...
Citera
2006-02-21, 17:08
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerfian
Om Sverige och Ryssland vinner tror jag Slovakien kan komma trea.

Förutsättningen för att Slovakien ska kunna komma trea är att Ryssland och Sverige vinner vilket gör att alla tre lagen hamnar på 8 poäng. Inbördes målskillnad (Rysslands målskillnad kan inte ändras eftersom de mött både Sverige och Slovakien redan) mellan dessa tre lag är just nu:

Slovakien: +2
Sverige: -5
Ryssland: +3
Citera
2006-02-21, 17:10
Bannlyst
Jag förstår mig verkligen inte på Schweiz.. dom vinner med 2-0 mot Canada, men spelar (med problem) oavgjort mot Italien.. kanske ligger något i att de har svårt att agera spelförande lag.
Med andra ord ska vi spela äckeldefensivt och ligga på kontringar mot Schweiz, vilket tvingar dem just till detta... det är medicinen mina herrar
Citera
2006-02-21, 17:12
Medlem
lekstuga

hehe oj oj oj 3-0 krossning.... kanda lägger i halva växeln idag hela växeln kommer i slutspelet... gruppen inte så viktig men efter 2 matcher mållösa så fick dem en rejäl skällning... dags att visa var skåpet ska stå!.
gissar på 6-1
Citera
2006-02-21, 17:12
Medlem
LastCaresss avatar
Enligt Tornberg är ju Slovakien livrädda för att möta Tjeckien i en kvart..det ser ju ut som att det kan bli så. Han snackade också om nån slags centrallinje på rinken, vadfan vad det om ? Menar han röda linjen eller ?
Citera
2006-02-21, 17:13
Medlem
Haha det är skitkul att läsa vad folk skickar in på aftonbladet om Sverige-Slovakien matchen. 90 % av människorna som skickar in där är ju äckligt naiva tomtar som antagligen bara ser hockey vart 4:de år.
Citera
2006-02-21, 17:15
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Förutsättningen för att Slovakien ska kunna komma trea är att Ryssland och Sverige vinner vilket gör att alla tre lagen hamnar på 8 poäng. Inbördes målskillnad (Rysslands målskillnad kan inte ändras eftersom de mött både Sverige och Slovakien redan) mellan dessa tre lag är just nu:

Slovakien: +2
Sverige: -5
Ryssland: +3

Rätta mig om jag har fel, men det finns en vid första synen, sinnesrubbad tvist på det här resonemanget: Om vi säger att Sverige vinner med 1-0, så kommer Sverige att gå upp på samma poäng och bättre inbördes möte med Slovakien och därför gå upp som etta i gruppen, med Slovakien som tvåa. Men om Ryssland sedan vinner sin match så byter Slovakien och Sverige plats och Sverige åker ner på tredje plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in