Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-06, 18:31
  #25
Medlem
Bapelsins avatar
Väldigt tyst här i tråden dagen efter Stockholmsspelningen. Ingen som har några tankar om konserten att dela med sig av?
Citera
2018-12-06, 20:25
  #26
Medlem
bennyzs avatar
Det var 19:e gången för mig,och första gången de bjöd på lite scenshow...
Trodde nog att det skulle va mer drag på ståplats när Slayer gör sin sista i Sthlm.
Anthrax hade gärna fått lirat näst sist så man fått mer än 7låtar varav 2 cover.
Noterade oxå att Anthrax scendekor var sponsrad av Monster,Var nog första gången jag noterade det.
Citera
2018-12-06, 23:23
  #27
Medlem
Såg spelningen i Köpenhamn och tyckte att de gjorde en riktigt bra spelning detsamma med Lamb Of God och Obituary, Anthrax tyckte jag var ganska tråkiga.
Citera
2018-12-07, 12:14
  #28
Medlem
Mr Darcys avatar
Första gången jag såg Obituary och Lamb Of God. Inte riktigt min musik, men ok.

Anthrax levererade Storlien! Det var längesedan jag såg dem så taggade och spelsugna. Men nog hade de förtjänat att spela efter LoG och därmed kunnat köra några låtar till. Saknade en hel bunt med låtar, och att välja 2 covers kändes lite futtigt, tycker jag. Men men....

Slayer var helgjutna! Grymt bra och tighta som fan. Visst saknas Jeff och Dave, men sånt är livet. Oerhört snyggt med mycket pyro och användande av backdrops också. Låtarna går inte att klaga på, speciellt inte när de levereras med frenesi och ilska. Angel of Death gav gåshud över hela kroppen och Blood Red svängde mer än vad Pantera brukade klara av att utföra. Det var riktigt rörande att se Tom stå helt still efter konserten och bara ta emot hyllningarna. Det känns som att de menar allvar med turnerande i egen regi, åtminstone i detta upplägg. Men bli inte förvånade om de inom kort presenteras på Srf - 19....

I kort: så lätt värt besöket och Slayer är alltid Slayer....
Citera
2018-12-10, 13:21
  #29
Medlem
caprice666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Darcy
Första gången jag såg Obituary och Lamb Of God. Inte riktigt min musik, men ok.

Anthrax levererade Storlien! Det var längesedan jag såg dem så taggade och spelsugna. Men nog hade de förtjänat att spela efter LoG och därmed kunnat köra några låtar till. Saknade en hel bunt med låtar, och att välja 2 covers kändes lite futtigt, tycker jag. Men men....

Slayer var helgjutna! Grymt bra och tighta som fan. Visst saknas Jeff och Dave, men sånt är livet. Oerhört snyggt med mycket pyro och användande av backdrops också. Låtarna går inte att klaga på, speciellt inte när de levereras med frenesi och ilska. Angel of Death gav gåshud över hela kroppen och Blood Red svängde mer än vad Pantera brukade klara av att utföra. Det var riktigt rörande att se Tom stå helt still efter konserten och bara ta emot hyllningarna. Det känns som att de menar allvar med turnerande i egen regi, åtminstone i detta upplägg. Men bli inte förvånade om de inom kort presenteras på Srf - 19....

I kort: så lätt värt besöket och Slayer är alltid Slayer....


Ha ha det blev som du sa.
Slayer på SRF. Mycket bra.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback