2018-05-10, 22:06
Medlem
Carbuncles avatar
Om jag exempelvis skriver "Du frågade om guldpriser, läs det här" till en användare som frågat om guldpriser i en tråd i ett PMs rubrik, men i meddelandet behandlar priset på silver, har jag då gått off-topic på ett sådant sätt att jag måste bestraffas?

Frågeställning:

1. Omfattar regelverket som behandlar off-topic också PM?
2. Om ja, vilket blir straffet?
Citera
2018-05-10, 22:18
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carbuncle
Om jag exempelvis skriver "Du frågade om guldpriser, läs det här" till en användare som frågat om guldpriser i en tråd i ett PMs rubrik, men i meddelandet behandlar priset på silver, har jag då gått off-topic på ett sådant sätt att jag måste bestraffas?

Frågeställning:

1. Nej
2. -

admin5
Citera
2018-05-10, 22:23
Medlem
Carbuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
1. Nej
2. -

admin5
Tack!
Citera
2018-05-10, 22:23
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carbuncle

Frågeställning:

Om du *testar* att klicka på rp-knappen på ett pm, så upptäcker du direkt att den inte har några 0.xx-alternativ. Dvs inte t ex 0.03, trams och off topic.

Så rimligen finns det inga 0.xx regler som måste följas för pm.

Edit: admin5 hann före. Iaf tycker jag att (något så när försiktiga) experiment är bra.
Senast redigerad av nerdnerd 2018-05-10 kl. 22:25.
Citera
2018-05-10, 23:15
Medlem
Moramannens avatar
PM är ju tvärtom ett bra sätt att svara på inlägg utan att behöva gå OT i ursprungstråden, om man har ett intressant sidospår att diskutera.
Citera
2018-05-11, 19:23
Moderator
Protons avatar
I PM torde det stå en fritt att tramsa bäst man vill, det är ju bara de två som deltar i konversationen det drabbar.
Citera
2018-05-11, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
I PM torde det stå en fritt att tramsa bäst man vill, det är ju bara de två som deltar i konversationen det drabbar.

Men låt oss säga att någon skickar dagliga PM till mig och hälften är ovidkommande saker, t.ex. vad hon har på sig eller hur brösten känns efter en långpromenad. Vilken regel ska jag anmäla det som?
Citera
2018-05-11, 20:52
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramssexuell
Men låt oss säga att någon skickar dagliga PM till mig och hälften är ovidkommande saker, t.ex. vad hon har på sig eller hur brösten känns efter en långpromenad. Vilken regel ska jag anmäla det som?

Blocka. Du ser iofs ändå att du har PM från den personen men inget mer, inte ens rubrik.
Citera
2018-05-11, 21:10
Medlem
najass avatar
Citat:

Om du flera gånger bett PM:aren sluta utan någon effekt kan du anmäla för 1.08. I den regeln finns ju begreppet trakasserier, och det kan appliceras på detta beteende i vissa fall. RP:a då alla PM du fått eftersom antalet har betydelse för bedömningen när det gäller trakasserier.
Citera
2018-05-11, 22:45
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
För att förtydliga det nerdnerd skrev så "blockerar" man genom att gå in på den andre användarens profil och trycka på den röda symbolen formad som en gubbe med ett kryss på (lokaliserad upp till höger). Då hamnar användaren på din ignorelista och du kan då inte längre ta emot PM från denne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in