Citat:
Ursprungligen postat av
Vindpinad
Israel har bombat inne i Syrien hundratals gånger redan från libanesiskt luftrum. Och skjutit ihjäl palestinier i Gaza. Det är en kakafoni av brott mot internationella lagar, lögner och krigsförklaringar som har begåtts, och så fort någon ger tillbaka blir Israelerna förbannade och lovar att "hämnas".
Jag tror den israeliska strategin är att skapa så mycket fake news på kort tid som möjligt nu medans de har vind i seglen (Tack vare Trump). Det kommer bli omöjligt att nysta upp denna härva av missinformation och olagliga krigshandlingar. Det blir som en högljudd osynkad orkester där ingen kan höra de enskilda instrumenten mer.
Jag tänker samma banor. Först att bomba något mål på Golanhöjderna är totalt meningslöst eftersom det är inte där som flygattackerna mot Syrien kommer ifrån, man måste bomba flygfält och andra militära anläggningar som i regel är längre in i landet om man vill hindra detta. Bomba en liten utpost på Golanhöjderna har noll strategisk inverkan för tillfället. Attackerna mot Syrien av Israel har således varit en ren förberedelse så att Syrien inte kan retaliera mot Israel och inte för att vara snäll mot ISIS.
Jag ser inga officiella uttalanden av Iran när det gäller bombandet av Israel. i regel brukar man officiellt gå ut med detta. Någon som har någon länk?
Israel har länge försökt få igång krig mot Iran och det jag ser nu är hur artificiellt som helst.
100% false flag säger jag om jag inte får se något officiellt uttalande av Iran.