2018-05-10, 11:28
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Så, ingen källa alltså. Trots att du försöker flytta fokus från Syrien till Libanon.

Jag flyttar inte fokus någonstans, den gemensamma nämnaren är Iran som via Syrien och Libanon kan bedriva en offensiv mot Israel utan någon tycks förstå det.
Citera
2018-05-10, 11:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Muslimerna kunde inte heller acceptera FN:s beslut 1948.

Vad beslutades av FN?
Citera
2018-05-10, 11:29
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Vissa dagar önskar man att de gamla kolonialmakterna aldrig hade släppt ifrån sig makten över Mellanöstern och Afrika...

Eller aldrig hade varit där överhuvudtaget...
Citera
2018-05-10, 11:29
Medlem
Pletheneiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Vissa dagar önskar man att de gamla kolonialmakterna aldrig hade släppt ifrån sig makten över Mellanöstern och Afrika...

Iran har aldrig varit koloniserat. Vilket jag antar är vad du tror, då du tar upp den faktan i en tråd om Iran och Israel konflikten.
Citera
2018-05-10, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Assad bestämmer vem som får vara i Syrien, inte du eller Israel.
Så du tror inte att ryssarna har något litet inflytande där? Att de rent av är en garant för att Assad kan vara kvar?
Och hur mycket bestämmer man då.
Citera
2018-05-10, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Och du hjärndöd.

Ser inte riktigt problemet med att Israel försvarar och markerar mot en diktatur som inte har något i Syrien att göra. Om du nu älskar muslimer så mycket så kan du ju flytta till Iran, det passar dig nog bra.
Nej, håll dig till fakta!

Iran är precis som Ryssland inbjudna av Syrien för att försvara landet.

Däremot är inte USA eller Turkiet inbjudna till festen!
Citera
2018-05-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Och du har mage att kalla Iran för gift?
Jag kan inte tänka mig något giftigare än en teokrati som vill skaffa sig kärnvapen.
Citera
2018-05-10, 11:35
Bannlyst
Underbart, låt dem ta kol på varandra.
Citera
2018-05-10, 11:35
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Något många verkar helt glömma är att Israel har kärnvapen.
Det var Israel som skaffade kärnvapen först i region.
Vilket lett till kapprustningen.

Dessutom har de olagligt och hemligt skaffat kärnvapen och visselblåsaren som avslöjade detta på -70 talet sitter fortfarande i israeliskt fängelse.
Citera
2018-05-10, 11:36
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Israel har bombat inne i Syrien hundratals gånger redan från libanesiskt luftrum. Och skjutit ihjäl palestinier i Gaza. Det är en kakafoni av brott mot internationella lagar, lögner och krigsförklaringar som har begåtts, och så fort någon ger tillbaka blir Israelerna förbannade och lovar att "hämnas".

Jag tror den israeliska strategin är att skapa så mycket fake news på kort tid som möjligt nu medans de har vind i seglen (Tack vare Trump). Det kommer bli omöjligt att nysta upp denna härva av missinformation och olagliga krigshandlingar. Det blir som en högljudd osynkad orkester där ingen kan höra de enskilda instrumenten mer.

Jag tänker samma banor. Först att bomba något mål på Golanhöjderna är totalt meningslöst eftersom det är inte där som flygattackerna mot Syrien kommer ifrån, man måste bomba flygfält och andra militära anläggningar som i regel är längre in i landet om man vill hindra detta. Bomba en liten utpost på Golanhöjderna har noll strategisk inverkan för tillfället. Attackerna mot Syrien av Israel har således varit en ren förberedelse så att Syrien inte kan retaliera mot Israel och inte för att vara snäll mot ISIS.

Jag ser inga officiella uttalanden av Iran när det gäller bombandet av Israel. i regel brukar man officiellt gå ut med detta. Någon som har någon länk?

Israel har länge försökt få igång krig mot Iran och det jag ser nu är hur artificiellt som helst.

100% false flag säger jag om jag inte får se något officiellt uttalande av Iran.
Citera
2018-05-10, 11:37
Medlem
Julskinkatos avatar
Vem är dummast i konflikten??
Det går inte att resonera sådär barnsligt. Båda kämpar för sin överlevnad. Israel har kärnvapen. Iran vill ha. Iran stödjer olika antiisraeliska grupper, israel pressar sin storisrael USA att hota iran och bedriva krig. Det enorma kriget mellan iran irak underblåstes av USA på iraks sida. Osv osv.

Israel är en demokrati men också en apartheidstat som ockuperar och förtryck palestinier. Men de förtrycks också av sina egna muslimska bossar.
Arabvärlden har flera ggr försökt invadera israel och fått stryk. Israel är litet och svårt att försvara.
Israel uppstod genom våldsam erövring och etnisk rensning av den palestinska befolkningen. Lite som USA men hundra år senare, dvs 1900 tal.
Citera
2018-05-10, 11:37
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Assad bestämmer vem som får vara i Syrien, inte du eller Israel.

Assad är en diktator och i en perfekt värld så bestämmer han inte ett piss.

Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi-t50
Nej, håll dig till fakta!

Iran är precis som Ryssland inbjudna av Syrien för att försvara landet.

Däremot är inte USA eller Turkiet inbjudna till festen!

Assad verkar inte bry sig nämnvärt av att Turkiet går in med marktrupper och dödar kurder i norra syrien iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in