2018-05-10, 02:21
Medlem
Hej

Undrar varför man endast ser bruna ikoner på "nyheter"
Samtliga trådar handlar om invandring/politik samt trådar om brott.

Men om man kollar fliken "nya ämnen" så ser man att det som postas i majoritet faktiskt inte handlar om dessa saker, men ändå dras folk till just detta? Är det någon form av snöbollseffekt? Typ cirkelonani i brist av bättre beskrivning?

Finns ju massvis av ämnen att läsa om och posta inom.

Detta har jag märkt av generellt, tidigare år också. Inte bara för det är valår dvs.

Är jag helt fel ute?
Citera
2018-05-10, 02:46
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Om du missat det så är invandringen en systempåverkande faktor som går igenom alla områden i samhället just nu. Med det sagt så är två av 26 ämnen under Nyheter på Aktuella ämnen I&I.

Tidningarnas självcensur kring inträffade brott blir en anledning till att söka sig till Flashback där man faktiskt får reda på vilka det är som begått brotten. Därmed är det inte konstigt att brott ligger högt på Aktuella ämnen.
Citera
2018-05-10, 09:19
Moderator
Tinuviels avatar
Trådar hamnar på Övriga Ämnen per automatik, dvs utifrån användaraktivitet. De som hamnar under Nyheter är sådana ämnen som baseras på en nyhet och då är det lätt att ämnesområden som invandring, brott och politik dominerar.
Citera
2018-05-10, 09:39
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Först måste jag poängtera att jag är lite osäker om jag förstår vad TS menar med nyheter och flashbackare.
Om nyheter betyder trådar i "aktuella ämnen" och "nya inlägg" så bygger listningen på antalet inlägg över tid.
Politik samt religion är ämnen som attraherar fanatiker. Fanatiska personer gillar antagligen det faktum att du aldrig kommer att kunna bevisa något i dessa ämnen. Som bäst kan man påvisa en massa indicier vilka är lätta att blund för.
Slutsats:
Det räcker med två fanatiker i en tråd för att få antalet inlägg att skjuta i höjden och de kan hålla på hur länge som helst.
Citera
2018-05-10, 10:52
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosbaren
Hej

Undrar varför man endast ser bruna ikoner på "nyheter"
Samtliga trådar handlar om invandring/politik samt trådar om brott.

Men om man kollar fliken "nya ämnen" så ser man att det som postas i majoritet faktiskt inte handlar om dessa saker, men ändå dras folk till just detta? Är det någon form av snöbollseffekt? Typ cirkelonani i brist av bättre beskrivning?

Finns ju massvis av ämnen att läsa om och posta inom.

Detta har jag märkt av generellt, tidigare år också. Inte bara för det är valår dvs.

Är jag helt fel ute?

Det finns i det här fallet tre sorters människor.

1. De som tror att de kan påverka andra genom att kräkas ur sig sina egna åsikter.
2. De som faktiskt påverkas och därmed gör så att 1 kan fortsätta existera.
3. De som är totalt ointresserade av vad andra skriver om t.ex. invandring och politik och har från början en större förståelse för helheten och väljer vilka källor man tittar på.

Jag är definitivt nummer 3.
Citera
2018-05-10, 11:45
Medlem
ChristianXs avatar
Jag gissar att det är motsatsen till den tes som framförs. "Flashbackare", dvs de som producerar och läser inlägg är nog ganska brett spridda över forumet, vilket ju också Nya inlägg antyder. Däremot finns det nog ett stort intresse för kriminal- och politikforumen från befolkningen i stort, dvs de som inte är inloggade användare. Om någonting har hänt i Sverige eller någonting är aktuellt så googlar man, och då finns det sådana Flashbacktrådar högt upp på Google. Att jämföra läsaktiviteten med skrivaktiviteten är nog att jämföra äpplen och päron just på grund av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in