2018-05-09, 23:28
Medlem
Har nyligen köpt en iPhone X från Comviq (total pris på ungefär 14000) och för någon bisarr anledning erbjuder Comviq inte någon försäkring till detta.

Mobilen är mycket dyr och likaså ömtålig, således undrar jag vilket försäkring jag bör som student skaffa om jag tenderar att tappa saker lätt? Har hänt att skärmen på båda mina förra iPhones sprack och jag hade 3 försäkring som ersatte skärmen mycket snabbt.

Min iPhone blev även snott, och 3 försäkring gav mig ny mobil redan några dagar senare. Mycket nöjd över det.

Således undrar jag: om jag är rädd för eventuella skador på mobilen eller skydd vid eventuell stöd, vilket försäkringsbolag har då bästa mobiltelefonsvillkor för en student? Har för tillfället inte ens hemförsäkring, men har inte dessa relativt hög självrisk?

Med bästa menas, billigt, lägst självrisk, den som ersätter varan snabbt/byter ut mm.
Citera
2018-05-10, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conscientious
Har nyligen köpt en iPhone X från Comviq (total pris på ungefär 14000) och för någon bisarr anledning erbjuder Comviq inte någon försäkring till detta.

Mobilen är mycket dyr och likaså ömtålig, således undrar jag vilket försäkring jag bör som student skaffa om jag tenderar att tappa saker lätt? Har hänt att skärmen på båda mina förra iPhones sprack och jag hade 3 försäkring som ersatte skärmen mycket snabbt.

Min iPhone blev även snott, och 3 försäkring gav mig ny mobil redan några dagar senare. Mycket nöjd över det.

Således undrar jag: om jag är rädd för eventuella skador på mobilen eller skydd vid eventuell stöd, vilket försäkringsbolag har då bästa mobiltelefonsvillkor för en student? Har för tillfället inte ens hemförsäkring, men har inte dessa relativt hög självrisk?

Med bästa menas, billigt, lägst självrisk, den som ersätter varan snabbt/byter ut mm.

Börja med att teckna en hemförsäkring innan du funderar på att försäkra en telefon separat!
Citera
2018-05-10, 00:18
Medlem
Forzos avatar
Så du har inte en hemförsäkring men vill ha en försäkring på din telefon? Låter helt rätt prioriterat...
Skaffa en vettig hemförsäkring så kan du skita i dyra extraförsäkringar som säljarna försöker lura på dig. Länsförsäkringar har studenterbjudande, antar att många andra också har det.
Citera
2018-05-10, 05:37
Medlem
dricksprits avatar
Citat:

Varför ens fundera på nån annan än AppleCare?
Citera
2018-05-10, 08:14
Medlem
Bucketshops avatar
För tips om en försäkring som specifikt gäller en nyinköpt telefon känns det som TS kan få bättre hjälp här.

Privatekonomi ---> Telefoni:Köpråd

/Mod
Citera
2018-05-10, 08:28
Medlem
Citat:

Skaffa ett Hårt MobilSkal!
Det brukar skydda rätt bra om man bara tappar mobilen rakt ned i golvet t ex.

Och fråga en läkare varför nerverna och musklerna i dina händer och fingrar inte fungerar som de ska, dvs håller i saker o ting så du slipper tappa dem.

Citat:

Nä, men jag tror din iPhone blev snoDD.

Citat:

1. Hårt Mobilskal!

2, Du ska ha en Hemförsäkring med Drulleförsäkring inkluderad.

Då kan man klanta sig med Hemelektronik o sånt, och ändå få ersättning, självrisken kanske ligger runt 1.000:-.

Aktsam burkar vara billiga på Hemförsäkring, men det finns säkert Studenterbjudanden hos de flesta Försäkringsbolag, så kolla runt på deras hemsidor, där du ofta kan fylla i dina uppgifter och direkt se priset.
Citera
2018-05-10, 09:02
Medlem
Gurglarens avatar
Suck dessa iphone-fjantar. Både iPhone och 3 suger dase. Sälj den, köp en oneplus, skaffa Vimla och en hemförsäkring.
Citera
2020-05-26, 10:38
Medlem
Buffar denna tråd lite -

Ska köpa ny telefon i prisklass 6000-8000. Telefonen jag funderar på kostar lika mycket i alla butiker (online) och därför letar jag efter butiken med bäst försäkring att erbjuda.

Jag är klumpig, tappar telefonen och brukar ha ganska mycket otur. Dock har de senaste telefonerna klarat sig bra men minns för några år sedan där jag hade en försäkring där självrisken dubblades varje gång telefonen behövde lagas.

Har hemförsäkring och kanske bara luta mig på den?

Några förslag eller tips på försäkringar ni har varit nöjda med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in