Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Berätta för vem?
De är ju infångade och ska begäras häktade så snuten vet ju garanterat.
Ska ju vara Kalix kommun, så det kan vara i Morjärv eller i någon annan håla. De inblandade behöver ju heller inte vara från trakten, därför kanske ingen där känner till det.
Jag undrar lite över varför de sitter arresterade i Luleå och ska häktas i Haparanda. Nu finns det väl ingen tingsrätt i Kalix men en arrestlokal borde man ju ha. Det finns väl en poliscentral av något slag där? I Happis borde det också finnas en arrest.
Jo, nu är de tagna men i söndags postade BOs mor (M*ri*nne Ol**on, *=a, a, s, s) ett inlägg på Facebooksidan "Kalix anslagstavla" där hon ville att alla som kunde tänkas veta något skulle kontakta polisen eftersom sonen inte ville berätta något. Inlägget delades flitigt och kanske då gett resultat. Jag råkade få det i mitt flöde fast jag inte är med i den gruppen så det inlägget är nog offentligt. Gripandet kan ha skett efter uppgift från någon som vetat, som kanske fått veta det från GM till och med. Det kan ju finnas åtskilliga även i de kretsarna som tycker det är att gå för långt med så grov misshandel om någon tagit risk och sålt narkotika på krita, ifall det nu är motivbilden.
Jag vet inte om det kan ha med var i länet utredarna finns att de placeras i Luleå. Det kanske är mer praktiskt om de kommer att höras frekvent. Det blir ju en hel del tidsspillan annars om de som håller förhören ska köra till Kalix eller Haparanda var och varannan dag.
Arrestlokal finns i Kalix och antagligt även i Haparanda. Vanligtvis är det väl lobbar som hamnar där (och ringa egendomsbrott).