2018-05-08, 22:49
Medlem
God kväll flashbackare!

Inom ett par dagar, så skall jag ha en anställningsintervju för ett lagerjobb hos ett livsmedelsföretag.

Skall väl nämna att jag har tidigare sysslat med orderplock, IT och som butiksbiträde på ett cafe.

Har förberett mig för detta inom en vecka, men känner att jag behöver lite hjälp med dessa frågor.

- Varför sökte du till denna tjänst?
- Vad är en bra chef för dig?
- Varför skall vi välja dig till den här tjästen?

Frågeställning:
Vilka är era bästa svar om ni hade fått den frågan?

Tack på förhand!
Senast redigerad av Hagoromo 2018-05-08 kl. 22:52.
Citera
2018-05-08, 23:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
God kväll flashbackare!

Inom ett par dagar, så skall jag ha en anställningsintervju för ett lagerjobb hos ett livsmedelsföretag.

Skall väl nämna att jag har tidigare sysslat med orderplock, IT och som butiksbiträde på ett cafe.

Har förberett mig för detta inom en vecka, men känner att jag behöver lite hjälp med dessa frågor.

Jag tycker det är stimulerande att vara den kuggen i hjulet som "får det att fungera" för människor i vardagen. När de kommer till vår affär så känner de att de är rejält omhändertagna, allt finns på sin plats, det är aldrig slut på varor. Vi finns där för dem.
En person som lyssnar på mig, en person som ger mig direktiv, en person jag kan samarbeta med.
För det första så stavas det "tjänsten" - hmm säg inte det.
Jag är ett bra val för att jag får kunderna att känna sig välkomna i vår affär.

Frågeställning:

Tack på förhand!
? ok?
Senast redigerad av revodneb 2018-05-08 kl. 23:20.
Citera
2018-05-08, 23:32
Medlem
Provocative2.0s avatar
För att ni anonnserade att ni sökte personal o jag är perfekt för det jobbet. Ville ge er en chans.
En person som är lyhörd på personalens idéer samt inte lägger sig i när verksamheten fungerar.
Till att börja med så skulle mina språkkunskaper hjälpa er i framtiden då den som skrivit frågan inte ens kan använda rättstavning eller korrekturläsa.
Eller så kan man svara: Enkelt. Ni har nu chansen att få just mig. Jag har rätt kompetens samt är nyfiken på att lära mig nya saker.

Nu vet jag att du kommer idiotförklara mig.
Men de svaren jag skrev är seriösa. Jag har använt mig av den taktiken sedan milenieskiftet o har aldrig blivit nekad ett jobb.
Inte nog med det så står det alltid ett telefonnummer samt ett sista ansökningsdatum. De kräver skriftlig ansökan.
Perfekt. Det första jag gör är att ringa det nummret o låter käften gå utan att motparten får en syl i vädret. Innan de hinner avbryta så bokar jag in en intervjuv inom en vecko o då på en eftermiddag då jag är lite upptagen på förmiddagarna.
Detta knep lärde jag mig när jag sökte jobb på FMV. Försvarets Materielverk. Två veckor innan ansökningsdatum så påbörjade jag min anställning där utan provanställning.

När man söker jobb så måste man sticka ut.
Kör man min taktik så ligger man på plus. Men risken finns att man likt killen som krograggar med orden, "ska vi knulla" får en kalldusch ibland.
Citera
2018-05-08, 23:34
Medlem
Citat:
God kväll flashbackare!

Frågeställning:

Tack på förhand!
Du vill alltså inte ha hjälp med att få fram dina svar, utan du vill bara kunna kopiera våra svar så du har något att säga?

Jag tycker du kan börja med att ställa frågorna till dig själv och skriva ut svaren här, även om svaren bara blir ett par enstaka ord. Det är utifrån dessa ord som vi andra kan hjälpa dig att vidga svaren ytterligare något. Men först behöver vi dina genuina åsitker i frågorna
Citera
2018-05-08, 23:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
God kväll flashbackare!

Frågeställning:

Tack på förhand!

Citat:
Jag tycker det känns som en utvecklande och spännande tjänst.

Citat:
En som ställer krav men som ändå är lyhörd.

Citat:
För att jag är kommer bli en värdefull medarbetare som kommer ge allt. Jag har bra arbetsmoral.

Men helt ärligt det kommer mera vara hur du är som person vid intervjun. Det där med rätta svar kommer liksom många ha medan det mest kommer handla om vem som klaffar bäst. Det utifrån hur du är som person. Bästa rådet är att försöka koppla av så det inte blir robotlika svar. Den som söker en till en tjänst som detta vill ha någon som funkar i teamet.
Senast redigerad av Zaedrews 2018-05-08 kl. 23:46.
Citera
2018-05-09, 10:03
Medlem
rostigamazons avatar
Säg att du en längre tid har sökt efter lagerarbeten, och att du har kollat upp företaget, och du gillade det du såg. Sen frågar du - Är det bara jag som är sugen på lunch, jag bjuder ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in