2018-05-10, 20:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Japp, det är bara att se på Åkesson senaste tiden, hårdare retorik och mer "trumpaktig" framtoning... Jag är rätt så säker att det är AFS som har påverkat.

Gemene man känner nog inte till AFS, med sina promillen. Åkesson gör det kanske, kanske inte.

SD (eller något annat relevant parti för den delen) lär nog inte förhålla sig till AFS, i den mån de ens känner till dem.
Citera
2018-05-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Gemene man känner nog inte till AFS, med sina promillen. Åkesson gör det kanske, kanske inte.

SD (eller något annat relevant parti för den delen) lär nog inte förhålla sig till AFS, i den mån de ens känner till dem.
Missat att SD förlorat tre riksdagsledamöter, inklusive sin tidigare partiledare? Märks att du är mer desperat än övertygad om din sak, eftersom du hattar mellan flera olika, lika dåligt underbyggda argument.
Citera
2018-05-10, 20:43
Medlem
Citat:

Klart att Åkesson och Sd:are känner till AFS, det är ju deras förra ungdomsförbundsordförande som leder AFS... och de vet nog hur inflytelserik han kan vara med tanke på striden som var mellan SD och förra SDU.
Citera
2018-05-10, 21:01
Medlem
Juliusdreads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Knappast i detta val. Många liknande partier t ex svenskarnas parti går ju i graven efter ett misslyckat riksdagsval. Det blir lite intressant o se hur alla fd Sd toppar som mer eller mindre tvingats in i detta parti efter att de blivit petade av Sd gör. Stannar de o tar vanliga jobb o försöker igen eller lägger de ned o kommer med egna små sekter.

Tror afs måste smida medan det är varmt. Just nu är det mycket kritik mot invandring men den trenden kommer vända igen och är då inte afs etablerade så elimineras de. Ungefär som FI måste dra nytta av feministtänkandet i samhället.

Personer som Mikael Jansson borde afs försöka få in på kommunala platser på valet 2022 och bygga underifrån. Svårt att se att ett sånt här parti skulle lyckad få ihop 4% i ett riksdagsval någonsin.

Så länge Sverige fortsätter importera exotiska och aggressiva kolonisatörer samt låter de som redan är här att fortsätta föröka sig obehindrat i en rasande takt, så lär kritiken fortsätta växa.
Citera
2018-05-10, 21:35
Medlem
apanola IIs avatar
AFS i riksdagen?
Nej, kommer aldrig att hända. De kommer att harva på med siffror i nivå med Feministiskt Initiativ. Bara att glömma en bekväm riksdagsstol
Citera
Tinuviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Tinuviel 2018-05-10, 21:38
Moderator
OT raderat.

Den här tråden handlar ENDAST om AfS har någon chans att komma in i riksdagen eller ej. Om man vill diskutera AfS i största allmänhet eller specifika frågor som partiet driver/borde driva tar man dessa i den här tråden:
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd

// mod
2018-05-10, 22:02
Medlem
Jag tror AFS samlar i stort sett samma väljare som alla tidigare varianter, ND, SvP och allt vad de heter.

Dessa brukar landa på 5000-10000 röster, och ungefär där tror jag vi har AFS. Det blir så när man blandar in etnicitet och "nordiskt utseende" i sin argumentation, vi har inte fler personer i landet som stödjer ett sådant etniskt/rasbaserat synsätt.
Citera
2018-05-10, 22:41
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Missat att SD förlorat tre riksdagsledamöter, inklusive sin tidigare partiledare? Märks att du är mer desperat än övertygad om din sak, eftersom du hattar mellan flera olika, lika dåligt underbyggda argument.

Bra observation. Vad jag vet har 3 av 49 gått över till AfS. Enligt Gustav är det betydligt fler som stödjer AfS men som är tysta då de är rädda för Karlssons inre spaning med stöd från EXPO. Man avvaktar och ser hur det går. Ökar AfS kommer det bli en ström över till dem. Därför gör Karlsson nu allt för att förminska AfS. Alla medel är tillåtna. Han har redan EXPO-manualen och studerar den säkert i denna stund.

Jag tror att dessa 3 av 49 är AfS inre kärna, ca: 0,8% av väljarna. Tillkommer lika många som inte vågar hoppa av eller får vara med i AfS. Säg 1,5%. Där ligger AfS idag. Det är kärnväljarna. Runt 100 000 personer i Sverige.

De flesta som röstar på SD är inte hängivna kärnväljare. Många lämnade S och M 2014 och de nyvakna har fattat att något måste hända viliket visas av att SD ligger idag runt 23%. Ingen av dem som röstade SD 2014 eller tillkommit efter det är kärnväljare för SD.

Jag tror Karlsson & Co är riktigt rädda nu. När den breda allmänheten upptäcker AfS, varför ska de välja det urvattnade SD?
Citera
2018-05-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning

Hade helt missat detta. Tydligen några före-dettingar som hoppat av i bitterhet, det händer alla partier till och från. Alla kan inte få fina poster i SD om man inte är så duglig, och då blir man bitter. Tyvärr är det så.
Citera
2018-05-10, 22:51
Medlem
Sueonias avatar
Citat:
Jag tror AFS samlar i stort sett samma väljare som alla tidigare varianter, ND, SvP och allt vad de heter.

Dessa brukar landa på 5000-10000 röster, och ungefär där tror jag vi har AFS. Det blir så när man blandar in etnicitet och "nordiskt utseende" i sin argumentation, vi har inte fler personer i landet som stödjer ett sådant etniskt/rasbaserat synsätt.

Afs har 5000 medlemmar och redan 1000 frivilliga som ska lägga ut valsedlar. Folk är trötta på blattar och vill återgå till ett mer homogent och säkert samhälle. Tror Afs lätt kommer över 100 000 röster och NMR tror jag kommer få fler röster än något NS parti fått tidigare.
Citera
2018-05-10, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sueonia
Tror Afs lätt kommer över 100 000 röster och NMR tror jag kommer få fler röster än något NS parti fått tidigare.

Du får dra bort en nolla där på AFS, och sen är det rätt talande att du nämner NMR i samma mening, ett rent nazistiskt parti (du skriver ju själv NS vilket alltså är Nationalsozialistisch)
Citera
2018-05-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Bra observation. Vad jag vet har 3 av 49 gått över till AfS. Enligt Gustav är det betydligt fler som stödjer AfS men som är tysta då de är rädda för Karlssons inre spaning med stöd från EXPO. Man avvaktar och ser hur det går. Ökar AfS kommer det bli en ström över till dem. Därför gör Karlsson nu allt för att förminska AfS. Alla medel är tillåtna. Han har redan EXPO-manualen och studerar den säkert i denna stund.

Jag tror att dessa 3 av 49 är AfS inre kärna, ca: 0,8% av väljarna. Tillkommer lika många som inte vågar hoppa av eller får vara med i AfS. Säg 1,5%. Där ligger AfS idag. Det är kärnväljarna. Runt 100 000 personer i Sverige.

De flesta som röstar på SD är inte hängivna kärnväljare. Många lämnade S och M 2014 och de nyvakna har fattat att något måste hända viliket visas av att SD ligger idag runt 23%. Ingen av dem som röstade SD 2014 eller tillkommit efter det är kärnväljare för SD.

Jag tror Karlsson & Co är riktigt rädda nu. När den breda allmänheten upptäcker AfS, varför ska de välja det urvattnade SD?
Jag tror också att många ur den kärnan på 5,7% som 2010 röstade in SD i riksdagen idag är besvikna över att partiet i mångt och mycket övergivit sina kärnfrågor eller i alla fall kraftig tonat ner dom, som tex Nato och EU-frågan.

Även invandringsfrågan har blivit urvattnad och nedtonad, nu ska det istället assimileras och integreras trots att det har prövats och misslyckats.

Så det finns stora möjligheter för AfS att locka till sig besvikna SDväljare även ur denna gruppen. AfS påminner en del om den politik som SD drev tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in