Citat:
Ursprungligen postat av
Avblattning
Missat att SD förlorat tre riksdagsledamöter, inklusive sin tidigare partiledare? Märks att du är mer desperat än övertygad om din sak, eftersom du hattar mellan flera olika, lika dåligt underbyggda argument.
Bra observation. Vad jag vet har 3 av 49 gått över till AfS. Enligt Gustav är det betydligt fler som stödjer AfS men som är tysta då de är rädda för Karlssons inre spaning med stöd från EXPO. Man avvaktar och ser hur det går. Ökar AfS kommer det bli en ström över till dem. Därför gör Karlsson nu allt för att förminska AfS. Alla medel är tillåtna. Han har redan EXPO-manualen och studerar den säkert i denna stund.
Jag tror att dessa 3 av 49 är AfS inre kärna, ca: 0,8% av väljarna. Tillkommer lika många som inte vågar hoppa av eller får vara med i AfS. Säg 1,5%. Där ligger AfS idag. Det är kärnväljarna. Runt 100 000 personer i Sverige.
De flesta som röstar på SD är inte hängivna kärnväljare. Många lämnade S och M 2014 och de nyvakna har fattat att något måste hända viliket visas av att SD ligger idag runt 23%. Ingen av dem som röstade SD 2014 eller tillkommit efter det är kärnväljare för SD.
Jag tror Karlsson & Co är riktigt rädda nu. När den breda allmänheten upptäcker AfS, varför ska de välja det urvattnade SD?