Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-08, 09:04
  #1
Medlem
Antar det är fel forumdel men jag hittade ingen som kändes passande.

Som rubriken antyder så undrar jag om jag bör uppdatera mitt operativsystem för min iPhone 6S. Har för värvarande 10.1.1 och det funkar okej bortsett från att batteriet fittar sig och lägger ner på typ 20% ibland. Har hört att 11 ger sämre batteritid men tydligen ska detta ha förbättrats i någon senare uppdatering, så det är oklart för mig om uppdateringen skulle ge mig bättre batteritid än tidigare.
Citera
2018-05-08, 09:08
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
bortsett från att batteriet fittar sig och lägger ner på typ 20% ibland.

Då har du ett defekt batteri, och vilket iOS du kör spelar om ärligt talat mindre roll.
Citera
2018-05-08, 09:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Då har du ett defekt batteri, och vilket iOS du kör spelar om ärligt talat mindre roll.

Njae, det ska tydligen vara en glitch i just den versionen jag har.
Citera
2018-05-08, 09:45
  #4
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Njae, det ska tydligen vara en glitch i just den versionen jag har.

Det tvivlar jag starkt på.
Citera
2018-05-08, 10:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Antar det är fel forumdel men jag hittade ingen som kändes passande.

Som rubriken antyder så undrar jag om jag bör uppdatera mitt operativsystem för min iPhone 6S. Har för värvarande 10.1.1 och det funkar okej bortsett från att batteriet fittar sig och lägger ner på typ 20% ibland. Har hört att 11 ger sämre batteritid men tydligen ska detta ha förbättrats i någon senare uppdatering, så det är oklart för mig om uppdateringen skulle ge mig bättre batteritid än tidigare.
Just du kan ha det här problemet. Numera finns ett subventionerat batteribytesprogram för din modell hos Apple. Gör sedan en backup och återställ sedan mobilen till fabriksinställningarna med senaste IOS. Du får bland annat med en massa säkerhetsuppdateringar. Återskapa från säkerhetskopian.
Citera
2018-05-08, 11:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Det tvivlar jag starkt på.
Ja, det står dig fritt att förneka fakta om det känns rätt inuti.

Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Just du kan ha det här problemet. Numera finns ett subventionerat batteribytesprogram för din modell hos Apple. Gör sedan en backup och återställ sedan mobilen till fabriksinställningarna med senaste IOS. Du får bland annat med en massa säkerhetsuppdateringar. Återskapa från säkerhetskopian.

Ja, precis.

Okej, men om jag nu byter mitt batteri –*är det bättre att gå över till iOS 11+, all things considered?
Citera
2018-05-08, 11:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
... Okej, men om jag nu byter mitt batteri –*är det bättre att gå över till iOS 11+, all things considered?
Ja, det tycker jag. Jag har en Iphone SE med i stort sett samma hårdvara som en 6s, och jag kör senaste IOS på den. Fungerar utmärkt, även vad gäller batteri. Fördelen är, förutom nya funktioner, att den patchar ett flertal säkerhetshål som har upptäckts sedan du installerade 10.1.1, och de är ganska många och allvarliga.
Citera
2018-05-08, 12:03
  #8
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Just du kan ha det här problemet. Numera finns ett subventionerat batteribytesprogram för din modell hos Apple. Gör sedan en backup och återställ sedan mobilen till fabriksinställningarna med senaste IOS. Du får bland annat med en massa säkerhetsuppdateringar. Återskapa från säkerhetskopian.
Jag fick byta mitt batteri kostnadsfritt för ca 1 år sedan på min 6S, har aldrig krånglat. Kör senaste iOS.
Citera
2018-05-10, 10:40
  #9
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag fick byta mitt batteri kostnadsfritt för ca 1 år sedan på min 6S, har aldrig krånglat. Kör senaste iOS.

Förutom den gången när du behövde byta batteri? Iphones har generellt pinsamt dålig livslängd på sina batterier. Att de dör på +20% och framförallt av kyla är vardagsmat..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback