Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-07, 23:34
  #1
Medlem
cybergrodans avatar
Upptäckte nyss att mobilen (iPhone 6) var full så jag tänkte lägga över alla bilder på macen. Kopplade in telefonen och startade ''bilder'' för att sedan gå in på min iPhone. Väl där så finns det bara 9 bilder av cirka 870?! Jag testade då bildinsamling men lika där, sedan provade jag appen WIFI-photo som jag använt flera gånger tidigare - lika där! Vad är felet? Jag har testat starta om mobilen men ingen skillnad, jag har kontrollerat så att alla bilder ligger i ''rätt'' mapp och det gör de...
Citera
2018-05-07, 23:54
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Upptäckte nyss att mobilen (iPhone 6) var full så jag tänkte lägga över alla bilder på macen. Kopplade in telefonen och startade ''bilder'' för att sedan gå in på min iPhone. Väl där så finns det bara 9 bilder av cirka 870?! Jag testade då bildinsamling men lika där, sedan provade jag appen WIFI-photo som jag använt flera gånger tidigare - lika där! Vad är felet? Jag har testat starta om mobilen men ingen skillnad, jag har kontrollerat så att alla bilder ligger i ''rätt'' mapp och det gör de...

Det är något skumt med att överföra bilder via iPhone och Mac. Har varit med om det flera gånger...
Citera
2018-05-07, 23:58
  #3
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveHugeBoobs
Det är något skumt med att överföra bilder via iPhone och Mac. Har varit med om det flera gånger...
Är det så? Alltså jag har ju haft mac i flera år och det har fungerat bra, men visst är det lite krångligt egentligen. Det hade varit skönt att, som på PC, bara kunna öppna en mapp och dra över bilderna till datorn. Men hur har du löst problemet tidigare? Har du fått det att fungera?
Citera
2018-05-08, 07:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Upptäckte nyss att mobilen (iPhone 6) var full så jag tänkte lägga över alla bilder på macen. Kopplade in telefonen och startade ''bilder'' för att sedan gå in på min iPhone. Väl där så finns det bara 9 bilder av cirka 870?! Jag testade då bildinsamling men lika där, sedan provade jag appen WIFI-photo som jag använt flera gånger tidigare - lika där! Vad är felet? Jag har testat starta om mobilen men ingen skillnad, jag har kontrollerat så att alla bilder ligger i ''rätt'' mapp och det gör de...

Du har antagligen iCloud bildbibliotek aktiverat på telefonen, isåfall så får du aktivera det på datorn också, eller ladda ner bilderna från iCloud.com
Citera
2018-05-08, 07:43
  #5
Medlem
kl4sseKocks avatar
Skaffa Dropbox, Flickr eller annan moln lagring och spara bilderna så länge, brukar anväda de som en typ av sluss.
Citera
2018-05-08, 10:42
  #6
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Du har antagligen iCloud bildbibliotek aktiverat på telefonen, isåfall så får du aktivera det på datorn också, eller ladda ner bilderna från iCloud.com
Nix det har jag stängt av för längesen... Det konstiga är ju att jag får med 9 bilder men inte resten, det vore mer logiskt om ingen bild fanns med?

Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Skaffa Dropbox, Flickr eller annan moln lagring och spara bilderna så länge, brukar anväda de som en typ av sluss.

Ja använde förut google drive, men tycker inte att det borde behövas egentligen... Iofs kan jag föra över alla bilder till det, men det tar sån jäkla tid i jämförelse om det här bara hade fungerat!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback