2018-05-08, 00:47
Medlem
Inte otippat att man pysslar med kampanjer likt detta, de generar ju en enorm mängd PR till en extremt liten kostnad, tänker på tunnelbane kampanjen där man normalt nått ut till några tusen individer men eftersom den blev vandaliserad så plocka hela media Sverige upp nyheten på bästa sändningstid och hux flux så nådde man ut till stor del av befolkningen.
Genialt att nyttja media på detta sätt, Spec med tanke på att de är pigga och lyfta fram minsta lila skitgrej som drabbat partiet.
Citera
2018-05-08, 00:47
Medlem
Sympatin minskar väl något om de sätter ut en med förhoppningen att den skall brinna ner så att de kan pröva sin nyinköpta offerkofta och snyfta lite tårögt om hotet mot demokratin. Så sätter man den mitt i något mångkultur ghetto får man kanske skylla sig själv, då verkar det lite kalkylerat. Lite som om att man skulle smälla upp Gävlebocken precis bredvid en bensinstation inom lagom pumpavstånd.

Fast det fungerade ju med banderollen i tunnelbanan så det kanske fungerar igen.
Citera
2018-05-08, 00:55
Medlem
Läser man mellan raderna så förstår man att planen var att sätta upp en tom valstuga och själva bränna ner den. Men just detaljen om att själva bränna ner den kan man förstås inte ha med i texten.

Pajasparti.
Citera
2018-05-08, 00:58
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TLNTH
Läser man mellan raderna så förstår man att planen var att sätta upp en tom valstuga och själva bränna ner den. Men just detaljen om att själva bränna ner den kan man förstås inte ha med i texten.

Pajasparti.

Hur kommer du fram till den slutsatsen? Vad tyder på att de tänkte bränna ner den själva?
Citera
2018-05-08, 01:17
Medlem
jay.simpsons avatar
SD Göteborg här som jag trodde att det var riksdagspartiet. Så en person lade ett förslag som sen togs bort och personen fick en tillsägelse

Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
SD är ju Sveriges kungar av Fake News som Trump i USA, detta påminner mycket om SD:aren som ristade in ett hakkors i sin egen panna och hittade på en rövarhistoria om att ett gäng araber brutit sig in hos honom och ristat in hakkorset

Kan du dela med oss av fake news? Om SD är kungar på fake news måste det finnas massor att ta av. På rak arm kan jag komma på ett dussintal fake news från msm och övriga riksdagspartier som får SD som parti att rodna.
Senast redigerad av jay.simpson 2018-05-08 kl. 01:36.
Citera
2018-05-08, 01:28
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Policy
Jag tror snarare att människor kommer tro att det hela är false flag. Ifall stugan plötsligt brinner ner så hade åtminstone jag trott att det är någon SD:are som gör det för sympatier.
Samma här....

Även om min första reaktion förmodligen blir

"Etnici.... sdare? Helylle killar som gjort ett ärligt misstag..."
Citera
2018-05-08, 01:57
Bannlyst
Vad fan är problemet? SD är ganska säkra på att vänstern kommer bränna ner några av deras första valstugor som sätts ut. Då är det väl bra om det är tomma billiga stugor utan något brandfarlig eller värdefullt i?
Man konstaterar också att det kan gynna SD, vilket är ganska självklart.

Ni läser rubriken men inte innehållet.

Dagens idiottråd av dagens idiotflshbackare som går på simpla rubriker på aftonbladet. Patetiskt.
Citera
2018-05-08, 02:00
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pittrunkarn
Vad fan är problemet? SD är ganska säkra på att vänstern kommer bränna ner några av deras första valstugor som sätts ut. Då är det väl bra om det är tomma billiga stugor utan något brandfarlig eller värdefullt i?
Man konstaterar också att det kan gynna SD, vilket är ganska självklart.

Ni läser rubriken men inte innehållet.

Dagens idiottråd av dagens idiotflshbackare som går på simpla rubriker på aftonbladet. Patetiskt.

Skulle ändå vilja påstå att bränningar av valstugor i Sverige är ett rätt sällsynt fenomen? Kan inte komma på ett enda fall jag läst om nu när jag snubblade över den här tråden ens..?
Citera
2018-05-08, 02:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Skulle ändå vilja påstå att bränningar av valstugor i Sverige är ett rätt sällsynt fenomen? Kan inte komma på ett enda fall jag läst om nu när jag snubblade över den här tråden ens..?
Men fortfarande. Vad är problemet? Att SD sätter ut tomma valstugor? Eller att någon eller några har framfört ett sånt förlag, för än finns det ju inga tomma valstugor utsatta.
Är det ens värt att prata om?
SD är lika stora idioter som TS men inte för den här sakens skull.
Citera
2018-05-08, 02:29
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pittrunkarn
Men fortfarande. Vad är problemet? Att SD sätter ut tomma valstugor? Eller att någon eller några har framfört ett sånt förlag, för än finns det ju inga tomma valstugor utsatta.
Är det ens värt att prata om?
SD är lika stora idioter som TS men inte för den här sakens skull.

Man vill väl få snyfta lite bara. Det vore ju inte direkt första gången.
Citera
2018-05-08, 03:20
Medlem
Policys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Om du står i den nästa gång den blir anfallen, sönderslagen och du kanske knivhuggen några gånger så kanske du tror annorlunda Liknande saker har hänt där valstugor attackerats och personer misshandlats med mera. Inte särskilt kul inte. Så det problemet bör man definitivt inte förminska, då det är ett allvarligt problem för demokratin.
Jag försöker inte förminska problemet, jag försöker bara ge min teori. Det hade också mycket väl kunnat vara så att SD:s meningsmotståndare ser denna "skandal" som ett grönt ljus för att bränna valstugor. De tänker att SD ändå bett om det, att folk säkert ändå kommer att misstänka SD:are för dådet, ett cetera. Ett 4D-schack utan dess like.
Citera
2018-05-08, 05:37
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Så låt mig se nu. Någon nobody i Göteborg skrev för ett år sen något i ett dokument och när de vuxna i rummet fick se vad han skrivit tog de genast bort det och gav han en tillsägelse.

Nu är det valår och AB, Text-TV och säkert flera andra medier pumpar ut den här nyheten som att "SD ville att valstuga skulle brinna ned" som något slags faktum. Det är ju MSM Fake News rakt ur manualen, Fake News formulär 1A.

Till och med här på Flashback ska man behöva gå in och läsa en tråd med exakt samma ingångsvinkel och flera kommentarer i stil med "Ja vad kan man vänta sig av SD".

Man blir besviken, det blir man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in