• 3
  • 4
2006-03-31, 16:10
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oricon
Om man vill ha god kebab i uppsala så är det Mariannes Kebab på Fyrislundsgatan / Sylveniusgatan(?) som gäller och inget annat! Måste prövas!

Har dessutom den överlägset snabbaste serveringen jag någonsin stött på, här snackar vi autentisk snabbmat. Först beställer man och säger vad man ska ha: kebabtallrik, vilka såser och så vidare. Kebaben står färdig framför dig medan du fortfarande fumlar efter plånboken i fickan - helt seriöst alltså!
Citera
2008-03-19, 15:20
Medlem
swedans avatar
Har det hänt något nytt här då? Borde ju ha kommit ett gäng nya pizzerior under året. Någon som har hittat en ny favorit?
Citera
2008-03-19, 16:10
Medlem
Lägger min röst på aspentos. Riktigt goda pizzor och senast jag käkade där så hade de en massa pasta sallader som ingick till lunchen också. Så man va riktigt mätt när man gick därifrån.

Men som många sagt. Vill man ha lite dyrare varianter så är det Svensson's som gäller.

(Första inlägget också. Dock inte ägare av vare sig Aspentos eller Svenssons så ingen smygreklam)
Citera
2008-09-27, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Jag vet om ett ställe som du bör undvika iaf. Jag har dock ingen aning om vad området/gatan det låg i/på hette. Men det var på samma gata som en biograf ligger på, samt en McDonalds, Burger King, och mittemot en tobaksaffär som även sålde vattenpipor. Om jag inte tar mig fel låg det granne med en baguette-café. Anledningen till att vi åt just där var för att det var billigt om jag ska vara ärlig, 25:- för en kebab med bröd.

Hursomhellst, vi klev in i stället som var riktigt tjaskigt, inspekterade menyn, och beställde. Till våran förvåning är den första kebaben klar (läs: ihopslängd) på under en minut... Behöver jag ens kommentera hur det smakade? Fick bli BK istället .

My Gyros du tänker på eller? Det kanske är så att du helt enkelt inte gillar kebab om du hellre äter på Burger King. My Gyros är ett kanonställe och snabbt får man in maten också, perfekt ställe att avsluta en utekväll på.
Har inte någon jättebra koll på alla pizzerior direkt men två att rekommendera är i alla fall Silvana och Kens (sjukt stora pizzor om man äter de därinne).
Citera
2008-09-27, 21:31
Medlem
Jonirls avatar
Personligen gillar jag inte pizza så mycket, men letar du efter kebab med bröd eller kebabtallrik så ska du testa stället på dragabrunsgatan brevid game, eller åka till flogsta och käka på flogsta grillen. Två riktigt bra ställen!
Citera
2010-10-24, 11:26
Medlem
Topgun855s avatar
Bump.

Hur ser det ut på matfronten idag i Uppsala.
Jobbar i Boländerna och söker en schysst Pizzeria.
Kens e man less på.
Citera
2012-06-30, 16:12
Medlem
Danneliuss avatar
Miami slice är klart bäst i stan, årets pizza 2010,2011 döm själva
http://onlinepizza.se/?view=pizzeria...a=1137&popup=1
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera