• 6
  • 7
2018-05-07, 14:44
Medlem
Duh, detta hände redan för många, många år sedan när Sverige var ett land enbart med, av och för svenskar i stort sett, med undantag.

Det hindrar inte att de som gör sådant här och söker asyl, ska skickas hem direkt, om landet tar emot dem... Stränga regler.
Citera
2018-05-07, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag ser visst svar i ovan mening. Till och med mesiga lärare kan komma på saker som "ta bort saker att slåss med". Beror på att i början trodde dom mångkulturen skulle fungera, när verkligheten visade sig började dom tänka om.

Jag tror dock att mesiga lärare och fåniga 7K-politiker inte kommer kunna genomföra några lösningar eller att dom är benägna att göra mera än att "ta bort saker att slåss med". Dom mera fundamentala lösningarna kommer ej kunna genomföras av dessa vid makten.

Det finns en inneboende lösning inom mångkulturen och det är den automatiska segregationen. Självklart segregerar sig arbetande etniska svenskar lika effektivt som två vätskor i ett kärl som ej är blandbara.

Jag menar att dessa skolor bör lämnas över till nysvenskarna och att nysvenskar själva får styra dessa skolor. Gärna med aga och kadaverdisciplin eller hur det nu går till i deras hemländer.

Då ökar segregationen ännu mera och vi kan slipper inbördeskriget och att Sverige delas mellan två folkslag som är någorlunda välfungerande var för sig. Jag tror ändå på ännu mera kaos och på ett kommande inbördeskrig i Sverige.

Att blanda etniska svenskar med kaos kommer aldrig någonsin fungera och kommer leda till inbördeskrig. Jag vill säga till nysvenskarna att jag anser det är våra politiker som ställt till all djävulskap. Om jag var kung i Sverige skulle jag sett till att allt det här inte hänt. Jag skulle agerat diktator och skickat hem alla som stör, eftersom det finns inget land i världen där kaos fungerar i längden. Det finns ingen skola i världen som fungerar om eleverna sparkar sönder dörrarna, jag ni förstår min uppfattning.

Kan instämma, men hem bör definieras som respektive hemland.
Citera
2018-05-07, 17:07
Medlem
Det ni skall komma ihåg när ni läser om sådana här saker i media är att så här har svenskar gjort i alla tider, det är bara anmälningsbenägenheten som har ökat.
Citera
2018-05-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Så de som är lärare där samt rektor har inte tyckt att det funnits anleding att själva uppmärksamma allmänhet och kommun på att skolan har havererat? Det var först när Arbetsmiljöverket kom som något hände?

Undrar hur många sådana här historier som utspelas men inte delas med allmänheten?
Svensk "skola" håller allt mera på att bli så här, ja. En typisk grej jag hörde, av det mera positiva slaget, gällde en hjälplärare (nån sorts resurs tror jag det hette) som var en god hjälp till läraren. Två viktiga grejer med denna var, 1. har var invandrare och kunde därför ta i med "hårdhandskarna" utan att rasistkortet och ordet hora kom fram och 2. det var en man, dvs ungarna insåg att han var starkare än dom och dom kunde inte kalla honom för hora.
Dock, såna här historier som tråden handlar om når nu alltmera fram via andra lärare mellan fyra ögon (inte mainstream eller alternativmedia heller så ofta) till de som först kunde tänka sig att bli lärare, men som nu ofta avstår, trots högre lön mm. Och då hjälper inte google/facebook/twittercensur.
Senast redigerad av Realist50tal 2018-05-08 kl. 16:31.
Citera
2018-05-08, 16:51
Medlem
Man forstår, at 77 000 lärare saknas om fem år

http://skolvarlden.se/artiklar/nya-s...n-okar-alltmer
Citera
2018-05-08, 20:16
Medlem
flygandeflaxs avatar
Välkomna till skolor där elever, nu även i mellanstadieålder, styr skutan med våld och hot. Vem blir förvånad, vissa skolor i malmö kan man inte gå på som svensk och än mindre undervisa på.
Hur mycket kostar det inte att ta hand om kaoz ungarna (7 lärare/assistenter på 7 elever?), vi kommer ju inte att ha råd till detta mycket längre till. Annat får då stryka på foten, t ex andra resurskrävande verksamheter såsom gymnasiesärskolan. Men lugn ALLA kommer att drabbas... snart kommer det inte att finnas ämnesutbildade lärare utan bara elevassistenter och specialpedagoger, helst två av varje yrkeskategori per kaoz-elev. om man vill gå i skolan och lära sig något så får man väl... pröjsa. vi kommer att ha skolor där olika yrkesgrupper (ej lärare dock) kommer att valla helt hopplösa och våldsamma individer, de kommer inte att lära sig multiplikationstabellen utan ämnet för dagen lär bli "aggressionshantering och impulskontroll"
Citera
2018-05-08, 20:36
Medlem
T.H.F.C.s avatar
"Låt-gå"-samhället närmar sig den absoluta botten.
Citera
2018-05-09, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Så de som är lärare där samt rektor har inte tyckt att det funnits anleding att själva uppmärksamma allmänhet och kommun på att skolan har havererat? Det var först när Arbetsmiljöverket kom som något hände?

Undrar hur många sådana här historier som utspelas men inte delas med allmänheten?
Går det svenska ungar på den skolan? Om inte så wtf...
Citera
2018-05-09, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleshbakk
Går det svenska ungar på den skolan? Om inte så wtf...
W= warför
T= ta
F = friskolor istället
Citera
2018-05-10, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleshbakk
W= warför
T= ta
F = friskolor istället

Lol ja det är ju det friskolor handlar om, att slippa mångkulturen.
Citera
2018-05-28, 16:17
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Är det Värner Rydénskolan igen?
Nej. Lilla skolan ska det visst röra sig om.

https://24malmo.se/larare-far-psykol...verna_5f47e3f5

Ligger vid Varbergs plan. Bredvid den somaliska piratlekparken.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in