2018-05-05, 17:17
Medlem
TraXzmans avatar
Självklart ska det anmälas, vad det beträffar en medborgar- persons åsikt, bedömning av flyktingen eller flyktingarna är ovidhängande (vid gömmande) oavsett om flyktingen är o-kriminell mot samhället men bryter mot lagarna iaf för att få vara här och övriga samhällslagar

Annie Lööf är som vanligt ett reellt hot mot nationen med sina åsikter och förslag som redan gått igenom
Hon utgör sk titeln "en uppviglare med anarki beslut" så hon står inte alls på demokratiska sidan helt enkelt
Senast redigerad av TraXzman 2018-05-05 kl. 17:22.
Citera
2018-05-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53fisken
Jag antar att du avstår från att tänka och det kanske är lika bra det.Du är ju rolig utan att du är medveten om det.

Du kan ju förklara skillnaden mellan misstänkliggöra ett kalas v.s. en etta med 10 skrivna araber.
Citera
2018-05-05, 17:26
Medlem
Milldues avatar
Är det en illegal flykting dvs någon som tagit sig in i landet utan att ha några skäl för det så är det väl skyddande av brottsling som gäller. Borde väl även inbegripa de som gått under jorden efter att ha fått ett avvisningsbeslut.

Borde vara hårda straff att skydda brottslingar..

Dessa försörjer sig också via brott. Gynnar svart arbete .. Det samma borde gälla arbetsgivare som betalar dessa svart och utnyttjar dem på olika sätt.
Citera
2018-05-05, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Är det en illegal flykting dvs någon som tagit sig in i landet utan att ha några skäl för det så är det väl skyddande av brottsling som gäller. Borde väl även inbegripa de som gått under jorden efter att ha fått ett avvisningsbeslut.

Borde vara hårda straff att skydda brottslingar..

Dessa försörjer sig också via brott. Gynnar svart arbete .. Det samma borde gälla arbetsgivare som betalar dessa svart och utnyttjar dem på olika sätt.

Precis, som exempelvis klanen Nujen där de indirekt sponsrade ett terrorbrott som orsakade fem människors död med 80.000 kolsvarta SEK.
Citera
2018-05-05, 17:34
Medlem
Mad monks avatar
Bra förslag. Känner ingen sympati med folk som hjälper människosmugglare.
Citera
2018-05-05, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Du kan ju förklara skillnaden mellan misstänkliggöra ett kalas v.s. en etta med 10 skrivna araber.
Om de är gömnda är de väl inte skrivna på en adress vare sig de är araber eller om det är en 1a på 26 m2.Dessutom har jag ingen aning om vilka som är skrivna i olika lägenheter i kåken där jag bor.Du kanske ägnar nätterna åt sådan efterforskning.Om man får för lite sömn får man lätt hjärnförändringar.
Citera
2018-05-05, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53fisken
Om de är gömnda är de väl inte skrivna på en adress vare sig de är araber eller om det är en 1a på 26 m2.Dessutom har jag ingen aning om vilka som är skrivna i olika lägenheter i kåken där jag bor.Du kanske ägnar nätterna åt sådan efterforskning.Om man får för lite sömn får man lätt hjärnförändringar.

På tal om hjärnskada:
Jo, illegala invandrare är oftast skrivna på adresser (många på samma för att bidragsmaximera).

Terroristen Akilov med fem döda på sitt "samvete" var skriven i huvudstaden, ofattbara 590 st var skrivna på adressen.

Hade vi haft ett fungerande system så hade attacken på Drottninggatan aldrig inträffat och Akilovs asylprövning skulle ju skett i Polen där han hade visum.

Men allt detta kanske är nyheter för dig!?

Att du skiter i hur du bor och inte orkar ägna 30 sekunder åt en sökning pekar på att du är väldigt sinnesslö och/eller ignorant.
Citera
2018-05-05, 18:16
Medlem
Mackan52s avatar
Klart man ska, de är skyldiga för att de härbärgerar brottslingar och deras naivitet är ett hot mot rikets säkerhet.
Citera
2018-05-05, 20:14
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
På tal om hjärnskada:
Jo, illegala invandrare är oftast skrivna på adresser (många på samma för att bidragsmaximera).

Terroristen Akilov med fem döda på sitt "samvete" var skriven i huvudstaden, ofattbara 590 st var skrivna på adressen.

Hade vi haft ett fungerande system så hade attacken på Drottninggatan aldrig inträffat och Akilovs asylprövning skulle ju skett i Polen där han hade visum.

Att du skiter i hur du bor och inte orkar ägna 30 sekunder åt en sökning pekar på att du är väldigt sinnesslö och/eller ignorant.
Jag antar att 590st inte bodde där samtidigt.
Citera
2018-05-05, 20:23
Medlem
Chics avatar
Etablissemanget har ju kört så kallade Stasi-metoder ett tag nu där man anmäler alla med "fel värderingar", så jag förstår inte riktigt varför detta är en stor grej och jämförs med dylikt "angiveri"? Resultatet är ju att människor som inte ska vara här skall hittas och utvisas, och de som medvetet gömmer dessa straffas. Medan Etablissemangets angiveri gick ut på att tysta och frysa ut alla som inte tycker likadant.
Så det finns bra orsaker för angiveri och dåliga orsaker.

Jag skulle personligen inte tveka en sekund att anmäla någon som jag visste gömde illegala och jag hoppas att polisen har haft koll på b.la. http://www.ingenillegal.org/ där de helt öppet uppmanar folk att undanhålla information om dessa:

"Vi lyssnar av telefonsvararen regelbundet och ringer upp det nummer du lämnar. Tänk på att inte lämna någon känslig information i ditt meddelande, som namn och adresser till gömda."
Citera
2018-05-05, 20:30
Medlem
Citat:
På tal om hjärnskada:

Om jag fick för mig att gömma mig så skulle jag aldrig befinna mig på en adress där jag var skriven.Jag skulle nog inte skriva mig på någon adress alls. Du pratar om bidragsmaximering.Då skall många vara skrivna på samma adress.Lever inte i er värld så jag fattar inte.Det glädjer mig att du tycker att jag ärsinnesslö . Den akademiska världen delar bevisligen inte din uppfattning.Du tycker att jag skall kolla upp hur jag bor och vilka förhållanden mina grannar har men då har jag en fråga - varför kollade inte värden upp att svinet Akilov och ytterligare en halv bataljon var skrivna på en adress.Lägenheten knappast lämpad för så många personer,kontraktet sägs upp vare sig det är en borätt eller hyresrätt.
Senast redigerad av 53fisken 2018-05-05 kl. 20:36.
Citera
2018-05-05, 21:15
Medlem
Ola Schuberts avatar
Ingen bra ide. Jag vill inte leva i ett stasisamhälle.

Jag kan tänka mig grannkärringar som tisslar om att grannen verkar ha mörkhyade vänner och lyfter telefonluren.

Men jag är å andra sidan tveksam till att gömma sk. "Papperslösa" skall vara lagligt. Människosmuggling är ju strängt förbjudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in