Citat:
Ursprungligen postat av hatthylla
Jag har också en kisse som blev tvungen att bli innekatt nu när vi flyttade in till stan. Det är nu dag två och hon går runt och tjuter hela tiden och håller oss vakna på nätterna. Detta kommer inte hålla i längden.
Vi ser två möjligheter att lösa detta. En är att hon helt enkelt får bo på landet så vi kommer ut på helgerna med mat, en annan får bli att vi lämnar henne på katthem. Tror ni det skulle fungera att ha katten på landet? det borde väl vara ok om vi fyller på med mat, men hur ska man lösa tillgång till vatten?
Dag 2??? Har du inte mer tålamod lägga på katten är det humanast avliva den eller ge bort den, att lämna den en vecka i stöten är inte ens lagligt än mindre moraliskt försvarbart.
Det är HELT NYTT för katten den är orolig och osäker, se till leka med den ge den mysiga liggplatser och ha öronproppar. När man flyttar så rubbas kattens hela liv självklart tar det tid, kanske en vecka eller tre.
TS självklart kan du ta med katten och den kan lära sig leva inne, med tålamod och bra sittplatser i fönstret/inätad balkong och så vidare så funkar det fint. Vill du ta ut den i koppel så vänta ett bra tag med det och bär ut den i en bur så den inte förknippar dörren med UT, jag har slutat ta ut mina för det blev för mycket tjat.