• 3
  • 4
2020-03-30, 17:22
Medlem
Kör själv med en Blackvue DR900S 2CH och deras B-124 batteripack.
Är helnöjd med den än så länge.

Den har väldigt bra sk Parking Mode samt att den automatiskt laddar upp klipp till molnet, vilket var anledningen jag köpte den. Det är 4K 30fps fram och 1080p 60fps bak.

Totalt gick allt på ca 8000:- vilket kan anses som en aning saftigt.
Citera
2020-03-30, 17:34
Medlem
53....so whats avatar
Finns det funktioner som att kameran står i kontakt med mobilen via app, och där det larmar om nån rör sig i bilens närhet på natten och skickar bilder automatiskt.........typ?
Citera
2020-03-31, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Finns det funktioner som att kameran står i kontakt med mobilen via app, och där det larmar om nån rör sig i bilens närhet på natten och skickar bilder automatiskt.........typ?

Den enda gången den larmar är om sensorn känner att bilen rör sig tex gungar eller om något rör sig framför kameran. Då börjar den filma förutsatt att den är i Parking Mode. Den kan också spara ett par sekunder innan händelsen. Har man internet i bilen laddas klippet upp i molnet och man får en notis i mobilen. Det krävs dock att man antingen drar ström från bilbatteriet eller har ett batteripack.

Kameran säger också tydligt till när man startar bilen att X antal händelser har hänt under tiden man varit borta.
Det går också att koppla mobilen direkt till kameran med dens wifi och på så vis titta på klippen och ändra kamerans inställningar.
Citera
2020-04-03, 05:02
Medlem
TexasSwedes avatar
Min fru köpte en dashcam till mig efter att jag blivit påkörd två gånger inom ett par månader.
Det är en Aukey med 1080p och 170 graders bildvinkel. Helt okay bild med tanke på att den kostade under $100 (idag kan man hitta den för $70 eller ännu billigare).
https://www.amazon.com/AUKEY-Dashboa.../dp/B072FGL63X

Här är ett klipp från när en bil tappade kontrollen på sitt släp, jag var på väg tillbaka till kontoret efter ett snabbt besök hemma under lunchen...

https://www.youtube.com/watch?v=cV9TgYzExwI
Citera
2021-01-12, 22:19
Medlem
HemmaRambos avatar
Jag köpte en dashcam när jag skulle köra massa bil i östeuropa och ryssland. Det är en Garmin. Bild är ok och det går även att ta kort med den. Varnar för kameror och håller koll på hastighetsbegräningar.
Döm om min förvåning när jag tankade ur den efter östeuropa och märker att det också spelas in ljud!
Då kunde jag exempelvis höra när en kompis la av en brakare och övriga i bilen blev förpestade
Senast redigerad av HemmaRambo 2021-01-12 kl. 22:26.
Citera
2021-01-12, 22:41
Medlem
Har sedan några år tillbaka:
Denver i framrutan, köpt hos Teknikmagasinet för 595:-.
Action Cam HD 720 P i bakrutan, köpt hos Jula för 395:-.
Båda spelar in ljud.
Båda utmärkta i dagsljus.
Denver har inbyggd belysning som fungerar sisådär i bil.
Båda skruvade fast med kameragängan i hemmagjorda fästen.
Ingen av sugkopparna fungerade bra.

Har även en liten kamera som är cirka 10 x10 x 10 mm.
Fungerar förvånansvärt bra, med tanke på dimensionerna.
Har tyvärr ingen kameragänga - endast en "krokodilklämma".
Går således endast att fästa på kläder eller mössa.
Citera
2021-01-21, 11:44
Medlem
Hur funkar en dashcam? Lopar den inspelningen bara tills man går in och sparar material iaf det hänt ngt? Ansluter man telefonen till kameran för att spara filmen?
Citera
2021-01-21, 20:10
Medlem
Jag har en Nextbase 522 GW, Helt nöjd med den. Går att ansluta en bakre kamera till den också vilket jag ska köpa till.

https://www.youtube.com/watch?v=8Cg0dtr5cnY
Citera
2021-01-21, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kladdigkuk
Hur funkar en dashcam? Lopar den inspelningen bara tills man går in och sparar material iaf det hänt ngt? Ansluter man telefonen till kameran för att spara filmen?

Ja den spelar över det äldsta när minnet är fullt.
Och på min så går det att överföra direkt till telefonen med Bluetooth eller Wifi och kolla på senaste filmerna direkt i mobilappen.

Sen kan man så klart om man vill ta med sig kameran in och synca med datorn också.
Citera
2021-10-06, 10:57
Medlem
Köpte en nextbase 522gw på elgiganten nu, den är sjukt nedsatt. Tacka mig senare.
Citera
2021-10-06, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja, något som på förekommen anledning verkar öka är ju förekomsten av dashcam.s. Jag tycker det verkar vara en bra idé då beteendet generellt försämrats starkt i trafiken sista åren.

I alla fall så undrar jag vad ni har:
-För typ/modell av kamera?
-Vad ni betalde för den?
-Är ni nöjda med kameran?
-Vad har ni för fästanordning? Sugkopp?
-Har ni haft nytta av den vid något tillfälle.

Bilens inbyggda kameror i Tesla Model 3
0.-
Ja.
Inbyggda i bilen.
Ja, blev påkörd av ett par pensionärsdjälvar som sedan smet. Polisen inlett förundersökning tack vare bra bevismaterial från krocken, och med den efterföljande på jakten på pensionärerna som smet.
Citera
2021-11-13, 02:33
Medlem
ostfiss avatar
Använder mig av Blackvue DR750X-2CH med kamera framåt och bakåt.

Igår stegade en organdonator ut framför mig på en 70-sträcka. Efter både en tvärnit och en tutning på idioten så besvarades jag med ett långfinger som kameran bak fångade upp!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in