Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-01, 15:15
  #1
Medlem
Panik. Har redovisning av min uppsats imorgon och datorn fungerar inte. Pekaren bara snurrar och snurrar. Går inte att göra någonting. Testat att vänta. Och testat stänga av datorn (med våld) flera gånger.

Lite stressad. Någon som har bra råd om vad felet kan vara och vad man kan göra åt det?
Citera
2018-05-01, 15:47
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Stationär eller bärbar dator? Trådat eller trådlöst? Smuts eller annat? Drivrutiner? Provat med annan utrustning?
Citera
2018-05-01, 16:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Stationär eller bärbar dator? Trådat eller trådlöst? Smuts eller annat? Drivrutiner? Provat med annan utrustning?

5 år gammal bärbar lenovo. Försökt blåsa in luft i alla öppningar. Och omstartat. Inget annat funkar då pekaren snurrar så fort man försöker sig på någonting. Och sedan slutar den aldrig att snurra.
Citera
2018-05-01, 16:43
  #4
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumkinbumkin
Panik. Har redovisning av min uppsats imorgon och datorn fungerar inte. Pekaren bara snurrar och snurrar. Går inte att göra någonting. Testat att vänta. Och testat stänga av datorn (med våld) flera gånger.

Lite stressad. Någon som har bra råd om vad felet kan vara och vad man kan göra åt det?

Har det skett någon ändring på datorn nyligen?
Citera
2018-05-01, 17:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Har det skett någon ändring på datorn nyligen?

Nej inte vad jag vet förutom att jag tappat den i golvet.
Citera
2018-05-01, 17:02
  #6
Medlem
Nu har pekaren försvunnit helt och datorn reagerar inte på någonting
Citera
2018-05-01, 17:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Har det skett någon ändring på datorn nyligen?

När jag tänker efter hade jag problem efter en uppdatering för drygt en månad sedan. Fick konstanta felmeddelanden och kunde inte starta datorn. Lyckades på nåt sätt fixa till problemet men minns inte riktigt vad jag gjorde.
Citera
2018-05-01, 17:51
  #8
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumkinbumkin
Nej inte vad jag vet förutom att jag tappat den i golvet.

Nyligen innan problemet?

Skapa ett installationsmedia och använd det för att reparera starten av datorn eller återställ till en Windows återställningspunkt med detsamma.

Alternativt ta ut disken och utvinna all data du behöver.
Sist är det reparationsinstallation som gäller bara för att få igång den.

Är de data du vill åt på en annan partition än Os`et?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback