Flashback bygger pepparkakshus!
2018-04-30, 15:27
Medlem
För länge sedan postade jag ett inlägg om detta men fick inget vettigt svar så nu frågar jag igen.

Jag har en del fula ärr på vänsterarmen efter ett knivslagsmål och tycker dessa fullständigt skriker. Jag vill inte bli betraktad som om dessa ärr är självförvållade.

Ärren finns å vänsterarmens nedre del, försvarsskador. På ovansidan ligger fyra stycken, på undersidan sex stycken ärr plus ett långt operationsägg på 22 stygn. Jag förlorade känseln i halva armen och handen och hade ett helvete med att spänna upp fingrarna igen.

Nu undrar jag om jag kan tatuera de här områdena utan problem. Giilar egentligen inte tatueringar men kan tänka mig att använda dem som maskering.
Citera
2018-04-30, 15:44
Medlem
BigFatCones avatar
Det korta svaret är: Ja, det kan man göra. Det lite längre svaret är att du bör gå till den tatuerare du funderar på att använda och be vederbörande att göra en bedömning.
Citera
2018-04-30, 15:54
Medlem
Jag bor i Uppsala. Några tips?
Citera
2018-04-30, 21:02
Medlem
Går du till en tatuerare som vet vad den gör så brukar det inte vara några problem, och inte bara första bästa då det kan bli rentav värre.

Bäst är att kika efter en tatuerare du känner gör bra tatueringar vars stuk faller dig i smaken för att rådfråga.
Citera
2018-04-30, 22:55
Medlem
WGASs avatar
Kraftig ärrvävnad är död och har inget hudlager och lämpar sig inte för tatuering. Det är skört och går väldigt lätt sönder, det blir som att skära i papper, har inte det där sega motståndet som epidermis har. Så eftersom det inte har det naturliga hudlagret att lämna färgen i blir det ofta flammigt och tappar gärna mycket färg när det läker. Men som föregående redan sagt, hittar du en tatuerare som vill göra det, får du nog vänja dig vid resultatet, som vanligt.
Citera
2018-05-01, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WGAS
Kraftig ärrvävnad är död och har inget hudlager och lämpar sig inte för tatuering. Det är skört och går väldigt lätt sönder, det blir som att skära i papper, har inte det där sega motståndet som epidermis har. Så eftersom det inte har det naturliga hudlagret att lämna färgen i blir det ofta flammigt och tappar gärna mycket färg när det läker. Men som föregående redan sagt, hittar du en tatuerare som vill göra det, får du nog vänja dig vid resultatet, som vanligt.

Nej, de behöver ej bli flammiga eller spräckliga, utan det har med tatuerarens erfarenhet att göra. Att tatuera över ärr är svårt, eftersom ärrvävnad förekommer i många olika tappningar; den ena ej lik den andra, men det går. Många av mina egna gamla ärr är i skrivande stund övertäckta, och det krävs ett skarpt öga för att urskilja var där under allt bläck den vilar.
Citera
2018-05-12, 03:21
Medlem
WGASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohelig
Nej, de behöver ej bli flammiga eller spräckliga, utan det har med tatuerarens erfarenhet att göra. Att tatuera över ärr är svårt, eftersom ärrvävnad förekommer i många olika tappningar; den ena ej lik den andra, men det går. Många av mina egna gamla ärr är i skrivande stund övertäckta, och det krävs ett skarpt öga för att urskilja var där under allt bläck den vilar.
Just. Men eftersom jag är tatuerare sen 96 kanske jag vet lite mer än du gör.
Citera
2018-05-12, 04:51
Medlem
Tattuera fejan, det är snyggt.
Citera
2018-05-12, 10:46
Medlem
Citat:
Just. Men eftersom jag är tatuerare sen 96 kanske jag vet lite mer än du gör.

Om ni ej ens känner till grundläggande lära om hur man bäst tatuerar över ärr är ni högst olämplig i er yrkesroll. Vidare är härskartekniker ingenting som imponerar på någon.
Citera
2018-05-12, 12:33
Medlem
WGASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohelig
Om ni ej ens känner till grundläggande lära om hur man bäst tatuerar över ärr är ni högst olämplig i er yrkesroll. Vidare är härskartekniker ingenting som imponerar på någon.
Men är du fullständigt slut i huvudet? Du menar att mina över 20 år som yrkesman inte betyder nåt för att du har blivit tatuerad en gång och mitt argument är en härskarteknik. Ta livet av dig så slipper jag höra mera dumheter, idiot.
Citera
2019-01-31, 00:44
Medlem
Citat:
Men är du fullständigt slut i huvudet? Du menar att mina över 20 år som yrkesman inte betyder nåt för att du har blivit tatuerad en gång och mitt argument är en härskarteknik. Ta livet av dig så slipper jag höra mera dumheter, idiot.

''Ta livet av dig så slipper jag höra mera dumheter, idiot.'' damn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in