2018-04-29, 21:18
Medlem
NiggaBloods avatar
Personligen tar jag efter alla psykopatiska drag när jag druckit alkohol. Jag är fullständigt orädd, har inget samvete och kan inte kontrollera mina impulser? Varför blir man så av alkoholen? Så mycket behöver jag inte dricka för att bli på detta sättet, några öl och lite vodka bara.
Citera
2018-04-29, 21:23
Medlem
nej, du blir inte psykopatisk, du blir en idiot utan hämningar. tror du psykopater vinglar runt i en konstant fylla till existens, äter jordnötter och slår tjejer på röven?

alkohol dämpar bara de egenskaper som gör en till en samhällsduglig individ. tacka vet jag kola
Citera
2018-04-29, 21:24
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiggaBlood
Personligen tar jag efter alla psykopatiska drag när jag druckit alkohol. Jag är fullständigt orädd, har inget samvete och kan inte kontrollera mina impulser? Varför blir man så av alkoholen? Så mycket behöver jag inte dricka för att bli på detta sättet, några öl och lite vodka bara.
det är ju allmänt känt att alkohol lättar på spärrarna, sen kan man ju vara olika känslig mot alkohol från person till person
Citera
2018-04-29, 21:27
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LedsenPabloEscobar
nej, du blir inte psykopatisk, du blir en idiot utan hämningar.

Hur mycket hämningar är bra och hur mycket hämningar är dåliga? Jag begriper att en full person beter sig ofta som en idiot i en icke full persons ögon. Exempelvis på en arbetsplats funkar det inte vara full. Men i sociala situationer efter arbetet kan det vara en stor fördel att släppa hämningar. Vill du förklara dina tankar här?
Citera
2018-04-29, 21:39
Medlem
Enzymes avatar
Svar nej. Man blir inget man inte redan är. Folk som ballar ur på fyllan har ofta demoner och olika problem som de i nyktert tillstånd kan kontrollera. Därför det är bra att lära känna folk efter några glas.
Citera
2018-04-29, 22:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Svar nej. Man blir inget man inte redan är. Folk som ballar ur på fyllan har ofta demoner och olika problem som de i nyktert tillstånd kan kontrollera. Därför det är bra att lära känna folk efter några glas.
Håller med, att kolla hur folk beter sig fulla kan vara mycket värdefullt innan man anställer någon eller inleder samarbete.

Steg två är att ta ut dom i en segelbåt i hårt väder & se hur dom agerar när det känns farligt & man måste samarbeta.

Först efter dessa två experiment kan man bilda sig en relativt komplett bild om en annan man & hans förmågor.

(funkar i viss mån även på kvinnor, Men efter metoo-hysterin så är det totalt anställningsstopp på kvinnor i min värld)
Citera
2018-04-29, 22:24
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:

Det är delvis sant, men det funkar inte som test. Själv måste jag supa konstant i en vecka för att bli mitt "sanna jag".
Citera
2018-04-29, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Hur mycket hämningar är bra och hur mycket hämningar är dåliga? Jag begriper att en full person beter sig ofta som en idiot i en icke full persons ögon. Exempelvis på en arbetsplats funkar det inte vara full. Men i sociala situationer efter arbetet kan det vara en stor fördel att släppa hämningar. Vill du förklara dina tankar här?
Det är nog fler som har problem med att dom är för ohämmade i sociala situationer än tvärtom.
Citera
2018-04-30, 00:15
Medlem
NiggaBloods avatar
Citat:
jag har iaf inget samvete när jag är full
Citera
2018-04-30, 00:16
Medlem
NiggaBloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LedsenPabloEscobar
nej, du blir inte psykopatisk, du blir en idiot utan hämningar. tror du psykopater vinglar runt i en konstant fylla till existens, äter jordnötter och slår tjejer på röven?

alkohol dämpar bara de egenskaper som gör en till en samhällsduglig individ. tacka vet jag kola
jag har inga spärrar efter några öl, och inget samvete heller för den delen
Citera
2018-04-30, 09:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
Psykologi: allmänt --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto