• 2
  • 3
2018-05-14, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NestTest
Ja, jag antar att du har rätt. Det stämmer ju att jag inte skulle klara av 7% ränta under de första tre åren. Men jag tycker dom borde vara lite mer flexibla. Om tre år kommer jag klara av 7% ränta. Och tills dess binder jag upp den på 2%.

Som jag ser det är jag en säker investering. Men jag får väl försöka övertyga banken om att det är så helt enkelt. Det är ju deras pengar givetvis, jag har ingen rättighet att få låna dom. Men jag tycker att jag ger dom ett lysande tillfälle att tjäna pengar utan risk.

"Det stämmer ju att jag inte skulle klara av 7% ränta under de första tre åren. Men jag tycker dom borde vara lite mer flexibla" Svar: Vad du tycker är helt ointressant. Bankerna är inte flexibla, om du inte är en viktig kund...

"Som jag ser det är jag en säker investering" Svar: Det är ingen säker investering för banken att låna ut 94 % av bostadens värde till dig tyvärr.

"Men jag tycker att jag ger dom ett lysande tillfälle att tjäna pengar utan risk." Svar: Det är absolut inte utan risk för banken och dom kan få en betydligt bättre avkastning i förhållande till risken på dessa 2 miljoner på annat håll.

Hoppas du inte uppfattar mig som otrevlig, jag hoppas det löser sig med boende men du har helt fel bild av hur detta fungerar vilket jag råder dig att läsa på lite om.

Sedan ska du ignorera alla som pratar om att priserna kommer falla etc. Det är ingen här som har en blekaste aning om detta så försök hitta ett boende som du vill bo i under en längre tid och ignorera om flashback tror priserna ska upp, ner eller stå still.
Citera
2018-05-14, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Jag avråder dig starkt att köpa något som du inte ens kan betala 15% av... sjuk hävstång. Räkna även på att bostaden kan falla med 30% i värde och du tvingas sälja då.
Varför skulle peronen tvingas sälja för att den går ner i värde? Banker kan inte bete sig hur som helst bara för att värdet ev. går ner utan även det är en risk banken får kalkulera med.

Och som svar till TS. Rin äg banken och prata med dom. Beställ ett möte med en bankman och prata direkt med dom. Det kan gå eller så går det inte beroende på vem du pratar med.
Senast redigerad av Stegbil 2018-05-14 kl. 12:37.
Citera
2018-05-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Varför skulle peronen tvingas sälja för att den går ner i värde? Banker kan inte bete sig hur som helst bara för att värdet ev. går ner utan även det är en risk banken får kalkulera med.

Och som svar till TS. Rin äg banken och prata med dom. Beställ ett möte med en bankman och prata direkt med dom. Det kan gå eller så går det inte beroende på vem du pratar med.

Nä självklart är han inte tvingad att sälja pga värdeminskning.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in