2018-04-27, 18:43
Medlem
Påkörning, knivning samt skottlossning. Låter som en vanlig fyllefredag i bondesverige. Någon som har koll på lokala raggarklubbar?
Citera
2018-04-27, 18:43
Medlem
Värnamo har väl under de senaste åren befolkats i mängder av s.k nyanlända flyktingar? Skulle inte bli förvånad om det är ett litet gäng som vill visa sin dyrkan till ISIS.
Citera
2018-04-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wow84new
Värnamo har väl under de senaste åren befolkats i mängder av s.k nyanlända flyktingar? Skulle inte bli förvånad om det är ett litet gäng som vill visa sin dyrkan till ISIS.

Jag tycker det mesta talar för att det är raggarrelaterat.
Citera
2018-04-27, 18:49
Medlem
OvissFramtids avatar
(FB) Skottlossning Värnamo - 2018-02-02
(FB) Skottlossning i Värnamo 2017-12-26
(FB) Värnamo: En person svårt skadad efter skottlossning (2017-11-20)
(FB) 22-årig man skjuten i Värnamo med flera skott 20170714

Många liknande händelser just i Värnamo..

Det var tider när man för 15+ år sedan var i staden och den var lugn OCH svensk....Annat idag, sjuka individer som fört in oss på denna vägen..
Citera
2018-04-27, 18:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Kan man utesluta terror? Händelsen låter ju lite extrem och det är dessutom fredag idag.

Nja. Nuddade lite vid tanken. Men gripen kvinna? Förekommer ju kvinnliga terrorister i och för sig, men tillhör inte vanligheterna. Åtminstone inte i väst.

Polisen kallar det dessutom för ”bråk”.
Citera
2018-04-27, 18:52
Medlem
Citat:
Polisens presstalesperson Monica Bergström bekräftar för Värnamo Nyheter att man har fått larm om ett grovt våldsbrott i Värnamo och att flera personer är skadade.

– Vi har fått uppgifter om att flera personer ska vara skadade och att det kan vara allvarligt. Vi är på plats och håller på att skaffa oss en bild om vad som har hänt, säger Monica Bergström.

https://www.vn.se/article/skottlossning-i-varnamo/

Citat:
Ett vittne som befann sig i området berättar att det hördes något som liknade skott som avfyrades.
– På platsen såg jag sen en större grupp människor och det var bråk, de sparkade på någon och det såg väldigt obehagligt ut, säger vittnet.
En boende i området såg en mörk bil åka iväg efter bråket.
– Mina barn hade varit ute och lekt, de kom precis in innan det hände. Det är fruktansvärt och jag är förbannad över att det kan hända här i lilla Värnamo, säger personen.
Ett antal personer ska också ha lämnat platsen i ett fordon efter bråket.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-skottlossning
Citera
2018-04-27, 18:52
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nja. Nuddade lite vid tanken. Men gripen kvinna? Förekommer ju kvinnliga terrorister i och för sig, men tillhör inte vanligheterna. Åtminstone inte i väst.

Helt omöjligt att veta. Polisen har ju knappt gått ut med nån info och jag skulle nog inte lita på att det ens är en kvinna gripen. Det talas om kaos på platsen.
Citera
2018-04-27, 18:53
Medlem
Tydligen en tant som kört på en massa människor. Kan ju säga att detta är inga vanliga poliser. Maskerade med automatvapen.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wow84new

”Skulle inte bli förvånad” måste vara den fegaste formuleringen på Flashback. Vad bygger du det på att det skulle röra sig om dyrkan av ISIS? Vad som förvånar eller inte förvånar dig känns ganska underordnat.
Citera
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Stor händelse och 18 inlägg på flashback en timme senare.
Har flashback legat nere?

Vi får hålla tummarna för att vittnen hittar hit. Någon som vet adressen där det skett?
Citera
2018-04-27, 18:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Helt omöjligt att veta. Polisen har ju knappt gått ut med nån info och jag skulle nog inte lita på att det ens är en kvinna gripen. Det talas om kaos på platsen.

”Bråk” kallar polisen det för. Kan ju vara en miss i arbetet, och skulle det vara terrordåd så kan man absolut inte vänta sig att de redan nu ska gå ut med det, men ”bråk” tyder väl snarare på något annat än en ren attack.
Citera
2018-04-27, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vi får hålla tummarna för att vittnen hittar hit. Någon som vet adressen där det skett?

Utanför akutmottagningen. Jag körde förbi infarten till sjukhuset ca 1745 och såg inget.

Sen ska det tydligen hänt något vid "städet" nybyggt område.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in