Citat:
Ursprungligen postat av
vera8
Som titeln tydligt lyder vill jag jättegärna bli skådespelerska. Det är inte bara något jag tänker då och då "gud det skulle vara kul att vara känd", utan jag vill verkligen och är beredd att göra typ vad som helst för det! Älskar att skådespela, och att spela en annan roll helt enkelt hahah. Tidigare har jag haft små roller i en serie och en film, men just nu söker jag ingenting då jag har tandställning, har hört att man inte får jobb så lätt då?
Iallafall, tar ut tandställningen i höst, är väldigt ung, har typiskt "fint" tjejutseende med symmetriskt ansikte om man får säga så själv hahah, jag undrar om någon har erfarenhet? Vad gör man för att få större roller? Har varit statist och haft mindre roller innan som sagt så har ju lite erfarenhet, men ska man skaffa en agent, ta teaterlektioner eller något annat?
Snälla kom med tips

))
Om du brinner för skådespel så satsa på det. Men gör det för att du älskar det du gör, inte för att du vill bli känd, annars kommer det bara sluta illa. Tänk absolut inte att du gör vad som helst för att lyckas, för det där säger du bara av ungdomlig naivitet och är ingenting som du har tänkt igenom hela betydelsen av. Men om den tanken finns i ditt bakhuvud så är risken stor att du handlar på den om ”chansen” väl dyker upp, och efteråt är det ofta för sent att ångra sig.
Om du får ett erbjudande om något, så tänk igenom det noga och diskutera det med någon som bryr sig om dig innan du tar ett beslut. Att ha pengar men vara olycklig är inte värt ett skvatt. Och att vara olycklig men känd gör bara saken ännu värre.
Hoppas att du tar till dig av det som sagts i tråden. Det är bättre att lyckas i liten skala och vara lycklig, än att ”lyckas” i stor skala och vara olycklig. Dessutom är det inget som säger att du inte till slut blir en stjärna ändå, men låt det i så fall ske för att du är en utmärkt skådespelerska som folk respekterar och högaktar, inte för att du gjorde vad som helst för att komma dit, och i processen förlorade dig själv.