Citat:
Ursprungligen postat av
sajebis
På filmen från AF så är det ju Temple Bar som attackeras men det är väl inte helt otroligt att det slogs vid Engelen också eftersom de ligger två rest. bort (After ligger emellan). Av ren nyfikenhet var jag förbi och kikade för en timme sen och kan väl bara konstatera att Temples uteservering såg något "luggsliten" ut (ihopdragen med buntband), på Afters syntes inget medan på Engelens var det iaf en plexiruta spräckt ( behöver ju iofs inte hänt igår).
Temple Bar är ett hak Wisemen brukar träffas på och ladda vid inför matcher i Stockholm.
Firman Boys kände till detta och ska ha samlat ihop ett gäng för att sedan gå till attack besinningslöst mot göteborgarna, med kast av stolar och flaskor och annat. Enligt uppgifter jag har var det helt och hållet AIK:s dårar Firman boys som startade bråket. Wisemen och Firman har ju en del riktiga idioter och galningar i sina led. Troligen de värsta supporterfirmorna i Sverige. Ett rykte jag hörde under gårdagen (vet inte om det är sant) är att attacken från Firman Boys hänger ihop med att Wisemen slog sönder en Gnaget-krog i somras - det här var ett sätt att betala tillbaka en del...
Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Vet man om det var en firma på baren också eller bara vanliga göteborgsfans?
Lite blandat, har jag fått höra från idag. Wisemen + lite "vanliga" GBG-fans var där och krökade, dan före match - då Firman Boys dök upp och gick till attack som idioter.