2018-04-23, 20:42
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag rekommenderar en Mercedes E klass W211 av årsmodell 2007-2009, då kom faceliften och barnsjukdomarna försvann helt, modellen leverarar från dessa årsmodeller en mycket hög kvalitet och hållbarhet.
Den 5 växlade automatlådan är mycket hållbar...
Det är ju sjustegad låda på faceliften, eller gäller det bara bilarna med V6:a? Jag har 7G-Tronic på min 280 CDI. Som du skriver är det viktigt att köpa en facelift om man vill slippa en massa strul.
Citera
2018-04-23, 23:23
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det är ju sjustegad låda på faceliften, eller gäller det bara bilarna med V6:a? Jag har 7G-Tronic på min 280 CDI. Som du skriver är det viktigt att köpa en facelift om man vill slippa en massa strul.

Alla e klass w211 med fyrcylindrig motor har 5g lådan, 7g är från 280 och uppåt.
Även w212 med fyrcylindrig motor hade 5g lådan ända fram till årsmodell 2012.
Citera
2018-04-23, 23:34
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Alla e klass w211 med fyrcylindrig motor har 5g lådan, 7g är från 280 och uppåt.
Även w212 med fyrcylindrig motor hade 5g lådan ända fram till årsmodell 2012.
Där ser man!

En sak jag kan komma på, som jag i början tyckte var lite störande, är att dieslarna startar på ettans växel även i C-läget, trots att man inte trycker gasen i bott.
Dock antar jag att det finns en god anledning till att det är på det viset.
Citera
2018-04-24, 02:06
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott

7. Föredra bilar från tillverkare i Tyskland, Japan, Sydkorea eller Sverige. Små biltillverkarländer såsom Storbritannien, Frankrike, Italien etc klarar helt enkelt inte att ha samma kostnadseffektivitet.

Frankrike, Italien och Storbritannien är avsevärt större biltillverkarländer än Sverige.
Citera
2018-04-24, 20:25
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Frankrike, Italien och Storbritannien är avsevärt större biltillverkarländer än Sverige.

Sant, men inhemska märken har en fördel eftersom de är vanligt förekommande, vilket leder till god tillgång på delar (från skroten bl a) och i form av större kunskap bland verkstäder etc vilket ger en fördel i form av bättre möjligheter till reparation och underhåll till rimliga priser, vilket är en viktig faktor
i bilägandet. Jag skulle aldrig köpa svenskt ifall jag inte bor i Sverige, däremot. Och bor man i USA är faktiskt amerikanska bilar ett klokt köp, vilket det normalt inte är i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in