2018-04-20, 00:26
Medlem
Mingla101s avatar
Ursprungligen postat av imperatrix
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Är våldskapital viktigt?
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Han har nog sin "crew" av både betalda vakter och groupies, han skulle nog inte ta någon själv men säkert slå på när den hålls i av ett par gorillor

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

Förlåt, men varför ges jag en varning när jag svarar på OT som tydligen anses bryta mot #0.03 ?
Det kan ju inte jag direkt avgöra. Och hur ska man kunna gardera sig mot att det händer igen ?

PS Jag har läst reglerna

mvh

Jag har inte fått något svar och jag tycker fortf att varningen jag fick inte är adekvat!
Citera
2018-04-20, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Det kan ju inte jag direkt avgöra.
Jo, det kan du.
Citera
2018-04-20, 00:33
Medlem
BigFatCones avatar
Att svara på OT är OT det med.
Citera
2018-04-20, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Att svara på OT är OT det med.

Ja när man tänker efter är det ju så men jag reagerade också första gången jag fick en varning för ett seriöst svar i en tråd som ansågs som Oft.
Citera
2018-04-20, 00:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistfullofmetal
Ja när man tänker efter är det ju så men jag reagerade också första gången jag fick en varning för ett seriöst svar i en tråd som ansågs som Oft.
Man kan skriva ett jätteseriöst inlägg men det gör inte att man automagiskt är OnT. Regeln handlar trots allt om både trams och OT, inte bara trams.
Citera
2018-04-20, 00:44
Medlem
Din kommentar om att du inte kan avgöra om det du svarar på är är OT ju fullkomligt obegripligt. Menar du att du hade kunnat avgöra om det var OT om det var du själv som skrev det? Men att när någon annan skriver exakt samma sak så kan du helt plötsligt inte se att det är OT?

Jättekonstigt resonemang...
Citera
2018-04-20, 00:48
Bannlyst
Citat:
Man kan skriva ett jätteseriöst inlägg men det gör inte att man automagiskt är OnT. Regeln handlar trots allt om både trams och OT, inte bara trams.

Det jag menade var och som jag fick en varning för .... om tex en trådskapare har startat en tråd om bilar i drogforumet och man svarar på den så kan man åka på en varning.

Det var så jag fick min varning inte exakta ämnen så men samma princip, jag kollade inte i vilket forum tråden låg i och blev därmed belönad med en varning.
Jävligt nitiskt om du frågar mig men regler är regler.
Citera
2018-04-20, 00:50
Medlem
Citat:
Det jag menade var och som jag fick en varning för .... om tex en trådskapare har startat en tråd om bilar i drogforumet och man svarar på den så kan man åka på en varning.

Det var så jag fick min varning inte exakta ämnen så men samma princip, jag kollade inte i vilket forum tråden låg i och blev därmed belönad med en varning.
Om det var så det var tycker jag också att det är på tok för nitiskt. Har själv svarat i ett antal trådar som jag vet ligger på fel ställe och de antingen kommer flyttas till rätt ställe eller papperskorgas.
Citera
2018-04-20, 01:01
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Fast det spelar liksom ingen roll om tråden är felplacerad. Om någon startar en tråd om bilar i droger så är det faktiskt OT att prata om något annat än bilar i den tråden.

Sen kan jag hålla med om att det är lite väl niktiskt att dela ut Varningar i en tråd som man ändå tänker skicka till Korgen. En något annan sak om man tänker skicka den till ett annat forum.
Citera
2018-04-20, 01:14
Medlem
Citat:
Sen kan jag hålla med om att det är lite väl niktiskt att dela ut Varningar i en tråd som man ändå tänker skicka till Korgen. En något annan sak om man tänker skicka den till ett annat forum.
Är det inte lite väl nitiskt oavsett? Exempelvis har jag svarat i trådar som legat i BoB men som borde ligga i Juridik. Jag har även rapporterat tråden och sagt att den bör flyttas.
Citera
2018-04-20, 01:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Är det inte lite väl nitiskt oavsett? Exempelvis har jag svarat i trådar som legat i BoB men som borde ligga i Juridik. Jag har även rapporterat tråden och sagt att den bör flyttas.
Nej. Det är helt enkelt god kutym att moderatorn som ska skicka vidare tråden rensar den på OT och delar ut eventuella Varningar. Det blir ju inte ett mindre regelbrott bara för att tråden ligger fel. Men givet att det man har skrivit i den flyttande tråden är OnT så är det ju inget att fundera över.
Citera
2018-04-20, 01:19
Medlem
Citat:
Nej. Det är helt enkelt god kutym att moderatorn som ska skicka vidare tråden rensar den på OT och delar ut eventuella Varningar. Det blir ju inte ett mindre regelbrott bara för att tråden ligger fel. Men givet att det man har skrivit i den flyttande tråden är OnT så är det ju inget att fundera över.
Grejen är den att det jag skrev var OT i den aktuella forumdelen (BoB) men tråden låg också fel där. När tråden väl hade flyttats till Juridik så var mina inlägg helt OnT.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in