2018-04-20, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Känner du till Sedgefield?

Inte just Sedgefield, men andra strander i RSA samt mangen strand i Vast-Afrika. Detta vattenfenomen sker aven har (Angola). Vi brukar fa pahalsning utav vatten i varan favoritbar, den ligger ca. 50 meter ifran strandkanten, oerhorda krafter, nar vattnet sa gar tillbaks far man fan halla i sig.
Citera
2018-04-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Jag forsöker på nytt...

Norska Marie (21) var på utflykt med vänner på en strand i Sydafrika. Dom skulle alla vid 18-tiden gå tilbaks till stället dom bodde på, men Marie blev kvar på stranden för att ta några bilder. Sen har ingen sett henne.

Dom har hittat bl.a. hennes skor och mobil på stranden. Hennes pappa tror hon har blivit förd bort från stranden mot sin vilja, och att det är osannolikt att hon har badat ensam.

Tror tyvärr att det här är ett kriminalfall 😐

https://www.dagbladet.no/nyheter/pap...randa/69726775

Detta bör väl tyda på att det inte är ett brott. Jag förutsätter att hon tog bilder med mobilen och hade hon blivit bortförd lär de väl tagit hennes dyrgrip till telefon också.
Citera
2018-04-20, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Inte just Sedgefield, men andra strander i RSA samt mangen strand i Vast-Afrika. Detta vattenfenomen sker aven har (Angola). Vi brukar fa pahalsning utav vatten i varan favoritbar, den ligger ca. 50 meter ifran strandkanten, oerhorda krafter, nar vattnet sa gar tillbaks far man fan halla i sig.

Ja dessa utströmmar är enormt kraftiga.

Kollar man närområdet ser man att solen går ner runt 17.30- 18 bör vara ungefär detsamma i Sedgefield. Funderade mest på vad detta var för område sett till säkerheten att vistas ensam på stranden efter att solen gått ner. Man får ju anta att vännerna och även polis ringde hennes mobil under natten ända fram till att den hittades. Känns som det varit folktomt där då telefonen fick ligga ifred fastän det ganska säkert ringde i den med jämna mellanrum.

Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Detta bör väl tyda på att det inte är ett brott. Jag förutsätter att hon tog bilder med mobilen och hade hon blivit bortförd lär de väl tagit hennes dyrgrip till telefon också.

Jag tror hon bar en systemkamera på axeln tog av sig skorna, la mobilen i skorna och vek upp byxorna och skulle fotografera solnedgången.
Citera
2018-04-20, 12:49
Bannlyst
Citat:

Jag tror hon bar en systemkamera på axeln tog av sig skorna, la mobilen i skorna och vek upp byxorna och skulle fotografera solnedgången.

Hennes foton styrker din tes.

http://www.pictaram.net/user/249699474
Citera
2018-04-20, 13:14
Medlem
Citat:
Ja dessa utströmmar är enormt kraftiga.

Kollar man närområdet ser man att solen går ner runt 17.30- 18 bör vara ungefär detsamma i Sedgefield. Funderade mest på vad detta var för område sett till säkerheten att vistas ensam på stranden efter att solen gått ner. Man får ju anta att vännerna och även polis ringde hennes mobil under natten ända fram till att den hittades. Känns som det varit folktomt där då telefonen fick ligga ifred fastän det ganska säkert ringde i den med jämna mellanrum.

Varför skulle man lägga ifrån sig mobilen om man inte ska bada?
Citera
2018-04-20, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Hennes foton styrker din tes.

http://www.pictaram.net/user/249699474

Tack, oerhört fina foton fotograferade med en bra kamera.

Keps, skor och mobil låg på stranden, kepsens skärm stör vid fotografering. Man får ganska säkert ta förgivet att hennes materiella förvaringsplats på stranden som polis hittat är p g a fotografering.

Antingen har hon gått ut i vattnet och stött på en kraftig ström och dött naturligt eller så har hon varit ensam på fel plats vid fel tillfälle och utsatts för en våldtäkt högs troligt med dödlig utgång. Jag begriper inte riktigt varför pappan hakat upp sig på kidnappning, kanske en tröst i eländet han just nu befinner sig i.
Citera
2018-04-20, 13:31
Bannlyst
Citat:
Varför skulle man lägga ifrån sig mobilen om man inte ska bada?

Som jag skrivit tidigare, hon har eventuellt vada ut i vågorna för att få den perfekta bilden och valde att lämna mobilen på stranden ihop med skor och keps så den inte skulle bli vattenskadad. Självklart vet jag inte, gissar bara. Att pappan säger att hon inte badat kan man inte ta för sanning. Han säger också hon var en mycket bra simmare och hade ett säkerhetstänk.

Att ensam stanna kvar på en strand i sydafrika efter mörkrets inbrott kanske inte är det bästa men som sagt var, jag känner inte till Sedgefield.
Citera
2018-04-20, 13:37
Medlem
Citat:
Som jag skrivit tidigare, hon har eventuellt vada ut i vågorna för att få den perfekta bilden och valde att lämna mobilen på stranden ihop med skor och keps så den inte skulle bli vattenskadad. Självklart vet jag inte, gissar bara. Att pappan säger att hon inte badat kan man inte ta för sanning. Han säger också hon var en mycket bra simmare och hade ett säkerhetstänk.

Att ensam stanna kvar på en strand i sydafrika efter mörkrets inbrott kanske inte är det bästa men som sagt var, jag känner inte till Sedgefield.

Åker man till Sydafrika har man absolut inget säkerhetstänk. Och hon hade tydligen heller inga vänner heller eftersom de nonchalant övergav henne.
Citera
2018-04-20, 13:51
Bannlyst
Citat:
Åker man till Sydafrika har man absolut inget säkerhetstänk. Och hon hade tydligen heller inga vänner heller eftersom de nonchalant övergav henne.

Jag kan bara hålla med här. Känns rakt igenom fel alla hennes beslut likaså vännernas som inte kunde stanna en liten stund med henne så hon fick fotografera. Undrar hur många dom var i sällskapet som begav sig "hemåt" medans Marie valde att stanna kvar ...
Citera
2018-04-20, 14:06
Medlem
Citat:
Jag kan bara hålla med här. Känns rakt igenom fel alla hennes beslut likaså vännernas som inte kunde stanna en liten stund med henne så hon fick fotografera. Undrar hur många dom var i sällskapet som begav sig "hemåt" medans Marie valde att stanna kvar ...

Ja och jag har heller aldrig förstått varför till synes (utgår från folk i min omgivning) lyckade människor med ordnad tillvaro ska bege sig till riskfyllda ställen som Sydafrika för bara semester.

Nu är jag lite hård men det är ju bara extremt egoistiskt och korkat gjort. Nu ska dessutom hennes familj och nära och kära behöva leva med detta resten av livet.
Citera
2018-04-20, 14:37
Medlem
Nu säger dom att capsen (eller capen - vilket inte är det samma, men dom skriver båda) inte är hennes.

Dom har också sett en fiskare och en joggare med hund på övervakningskamera.

https://www.vg.no/nyheter/i/zLPPnO/s...er-av-marie-20
Citera
2018-04-20, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Nu säger dom att capsen (eller capen - vilket inte är det samma, men dom skriver båda) inte är hennes.

Dom har också sett en fiskare och en joggare med hund på övervakningskamera.

https://www.vg.no/nyheter/i/zLPPnO/s...er-av-marie-20

Enligt aftonbladet var det oväder och artikeln antyder att det är en drunkningsolycka.

Citat:
På onsdagskvällen promenerade gruppen på stranden när de överraskades av ett oväder, skriver Dagbladet.
De skyndade sig tillbaks till hotellet, men på vägen dit sa Marie Sæter Østbø att hon ville stanna och ta några bilder med sin nya kamera.

Citat:
På onsdagskvällen tvingades man avbryta sökandet på grund av det dåliga vädret men hela torsdagen har man sökt efter den försvunna 21-åringen med hjälp av hundar, drönare, dykare och civila.

Pappan spekulerar också.

Citat:
– Jag tror kanske att hon har blivit överfallen, för hon skulle aldrig lägga ifrån sig skor, keps och mobiltelefon på stranden och bada med kameran som hon just har köpt.

Man kanske inte skall ta pappans spekulationer på största allvar då han verkar låst sig vid att hon agerat förnuftigt. Att bege sig ensam i mörkret till standen i oväder är definitivt inte sunt förnuft.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...s-efter-ovader
Senast redigerad av don.t 2018-04-20 kl. 15:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in