2018-04-19, 08:33
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Nej, det syns inte. Jag är närsynt med ganska svag styrka och ögonens storlek eller liknande påverkas inte av glasögonen. Moderna glas är tunna och funkar liksom inte på det sättet.
Glasögonen kommer såklart inte att påverka din chans att få jobbet annat än om de kan få dig att känna dig mindre nervös eller liknande. Kör hårt. Glasögon rockar.

Klart de blir större med läsglasögon i högre styrka. Jag har ett par sådana på mig just nu, endast +2, och ögonen är helt klart större. Men jag ser inte smartare ut för det.
Citera
2018-04-19, 08:33
Medlem
Irrelefants avatar
https://www.lensway.se/lt12011-1028-frame-6252

Kanske dem här! Ser normala ut.
Citera
2018-04-19, 08:37
Medlem
mrtowlies avatar
TS, köp ett bar bågar med glas utan styrka bara.

Min tjej har ett par dylika fejk-glasögon som hon använder som ren utsmyckning ibland och man ser inte att de är fejk.
Citera
2018-04-19, 08:41
Medlem
I halva världen är ju glasögon ett smycke. Det är väl bara att köra på!?
Citera
2018-04-19, 08:45
Medlem
Irrelefants avatar
Fejkögon som prydnad har ju oftast en speciell stil. Tjocka, stora, runda och uppenbart ett fashion statement. Den looken är jag inte ute efter.
Citera
2018-04-19, 08:49
Medlem
dobbelinas avatar
Jag skulle föreslå att du går till intervjun iförd cyklop.
Då har du nämligen ett mycket större glas än alla andra.
Klassiskt alfahanne trick, och jobbet är ditt.
Citera
2018-04-19, 08:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Vilken typ av bågar beror ju på vilken bransch som jobbet finns i.
Citera
2018-04-19, 08:57
Medlem
Irrelefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vilken typ av bågar beror ju på vilken bransch som jobbet finns i.

Vill inte gå in på detaljer men det är ett administratörsjobb inom IT.
Citera
2018-04-19, 09:00
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irrelefant

Tänk nu på att om du skulle få jobbet så får du gå med dina glasögon varje dag till jobbet framöver, känns kanske lite jobbigt ...!
Citera
2018-04-19, 09:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det har ju varit en hel del motsvarande trådar om vilka kläder man skall ha på sig vid intervjun.
Mitt råd då som nu är att gå dit i förväg & spionera på hur folk som jobbar där nu klär sig, har för glasögon osv.
Citera
2018-04-19, 09:11
Medlem
Irrelefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Tänk nu på att om du skulle få jobbet så får du gå med dina glasögon varje dag till jobbet framöver, känns kanske lite jobbigt ...!

Äh, någon vecka möjligtvis, om ens det. Om någon mot förmodan skulle fråga sen så har jag väl linser, men chansen att någon bryr sig är = 0.

Vill få in foten bara, Jag tror mycket på första intryck. Speciellt när man har konkurrens.
Citera
2018-04-19, 09:12
Medlem
Citat:
Tack för svaren, detta med moderna glas som ni säger gäller inte bara läsglasögon då eller något sånt mindre problem?
Givetvis beror det på styrkan : Men med dagens högbrytande glas så är skillnaden mindre och går du på högbrytande glas med normala styrkor så ser du inte skillnaden.
I mitt fall har jag +7.5 och ja det synns men definitivt mycket mindre med dagens special glas jämfört med de jag hade på 80 talet med samma styrka.
Så Jag tror inte att en intervjuare skulle lägga märke till om du har "Fönster Glas i bågarna" dock lär det synas om du har köpt plast bågar på Butteriks eller ett par märkesbågar så de kommer att kosta en slant. Så jag förstår fortfarande inte poängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in