• 1
  • 2
2018-04-18, 21:29
Medlem
Jag blir galen, jag är förälskad i min manliga lärare och jag tror han kan vara kär i mig med. Vet att många tycker denna relation är fel men men jag skall iallafall berätta hur jag blev kär i honom. Allt började i trean när han började på min skola. Vi klickade ganska direkt, bara efter någon månad så var vi kompisar typ. I början så tyckte jag han va snygg och så men ju mer jag lärde känna honom och han energiska personlighet så började jag smått inse att jag höll på att bli kär. På lektion och utanför lektion pratar vi om mer än bara skolrelaterade saker utan även mycket privat. Han brukar berätta vad han gjort i helgen och så frågar han mig hur jag haft det osv. Nu de senaste dagarna har jag märkt att han har sökt mer ögonkontakt med mig än vad han brukat göra. Ibland när jag sitter ensam i skolan brukar han gå fram och fråga vad jobbar med och hur det går osv. Ibland sitter han även kvar och pratar en längre stund men då börjar vi ofta prata om mer privata saker och ej sånt som hör till skolan. Jag har väldigt starkt tycke för denna lärare och vill absolut ej förstörs något för honom. Vet att det är bäst att vänta och se om dessa känslor lever kvar efter student och då möjligtvis skriva till honom och förklara hur jag känner. Vad tycker ni?
Citera
2018-04-18, 21:33
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Är nog rätt vanligt att elever blir "kära" i sina lärare.
Citera
2018-04-18, 21:36
Medlem
Det där är nog väldigt vanligt men ni vet ju båda två att det aldrig skulle funka för er att bli tillsammans så du får helt enkelt släppa det där.
Citera
2018-04-18, 21:39
Medlem
Det är nog ganska vanligt som sagt. Läraren är ju på ett naturligt sätt upphöjd gentemot eleven i och med sin roll.

Försök för övrigt att slå dig ifrån de där känslorna, och gör absolut inget förrän du inte längre är hans elev. Var också då beredd på att det finns ett ganska stort stigma gentemot såna relationer, även om det gäller en föredetta läraren. Det är också väldigt troligt att han inte är det minsta intressarad av sådan kontakt med dig, och att om det finns något så handlar det nog mest om att han suger i sig lite bekräftelse från dig.
Citera
2018-04-18, 22:43
Bannlyst
Han verkar redan ha ställt upp jättemycket för dig, vad mer vill du ha ut av relationen ditt jävla ego? Exklusivitet, sex, tvinga honom att åka på IKEA med dig?
Citera
2018-04-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliwood
Han verkar redan ha ställt upp jättemycket för dig, vad mer vill du ha ut av relationen ditt jävla ego? Exklusivitet, sex, tvinga honom att åka på IKEA med dig?

Läs inlägget igen. Du verkar ha svårt att tolka texter.

Ontopic: om åldersskillnaden inte är för stor, vänta tills du inte är elev på skolan längre och kolla om dina känslor är besvarade.
Citera
2018-04-18, 22:58
Medlem
Evikes avatar
Jag hade en lärare i gymnasiet som var gift med sin gamla elev. De inledde inget förrän efter hennes examen, det är möjligt att det faktiskt gick ett par år till och med. Är det kärlek så är det.
Citera
2018-04-18, 23:01
Medlem
kalkryggars avatar
När du har gått ut skolan så är det väl inget som hindrar att du umgås med den du trivs att spendera din tid med. Har andra problem med det så skit i dom bara.

Men börja inte krångla så länge han är din lärare. Det kommer bara att sluta illa.
Citera
2018-04-18, 23:14
Medlem
Tror du snarare är kär i det "förbjudna" och det som är tabu.
Citera
2018-04-19, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roastcoin
Jag blir galen, jag är förälskad i min manliga lärare och jag tror han kan vara kär i mig med. Vet att många tycker denna relation är fel men men jag skall iallafall berätta hur jag blev kär i honom. Allt började i trean när han började på min skola. Vi klickade ganska direkt, bara efter någon månad så var vi kompisar typ. I början så tyckte jag han va snygg och så men ju mer jag lärde känna honom och han energiska personlighet så började jag smått inse att jag höll på att bli kär. På lektion och utanför lektion pratar vi om mer än bara skolrelaterade saker utan även mycket privat. Han brukar berätta vad han gjort i helgen och så frågar han mig hur jag haft det osv. Nu de senaste dagarna har jag märkt att han har sökt mer ögonkontakt med mig än vad han brukat göra. Ibland när jag sitter ensam i skolan brukar han gå fram och fråga vad jobbar med och hur det går osv. Ibland sitter han även kvar och pratar en längre stund men då börjar vi ofta prata om mer privata saker och ej sånt som hör till skolan. Jag har väldigt starkt tycke för denna lärare och vill absolut ej förstörs något för honom. Vet att det är bäst att vänta och se om dessa känslor lever kvar efter student och då möjligtvis skriva till honom och förklara hur jag känner. Vad tycker ni?

Vad är det för åldersskillnad på dig och din lärare?
Citera
2018-04-19, 00:46
Medlem
ReiseReises avatar
Gör er båda en tjänst och vänta tills du har tagit studenten, sedan låter du honom knulla dig hårt och sedan får vi se vart det leder lycka till.
Citera
2018-04-19, 01:15
Medlem
maxatdunders avatar
Hur gammal är han? Är han singel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto