2018-04-18, 00:13
Medlem
kato85s avatar
Ta mig på orden, det här är bara toppen av ett isberg som involverar långt fler än Kindberg och hans kompanjon i Sollefteå.
Detta kommer att handla om hur lokalpolitiker väljer att spela under bordet för att åtnjuta personliga vinningar genom att bruka sin makt till att göra tjänster och gentjänster åt företagare, Kindberg är bara symptomet på en korrumperande cancerböld som låtit sig spridas i decennier i östersund.
Citera
2018-04-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Det var en kall januaridag 2018, jag satt hemma ensam i mörkret för mig själv framför datorn som jag ofta gör, när jag läste en artikel om att Kindberg var god för 150 miljoner kronor, med rynkade ögonbryn undrade jag vad fan den mannen gjort för att lyckas skramla ihop 150 miljoner kronor på sitt konto. Fick känslan redan då att det fanns mer bakom denna mysfarbror som man sett mycket av i TV efter ÖFKs framgångar än vad som förtäljdes...Självklart hade jag rätt nu när man gjort razzia på honom.

Ja, jag är avundsjuk.

Din magkänsla stämmer. Nu väntar vi på att AnnSofi Andersson åker dit också.
Citera
2018-04-18, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cash
Kindberg var tidigare VD för Fältjägaren fastigheter som i sin tur ägdes av PEAB. Efter det gick han till Ö-hem.

Området som idag heter Stadsdel Norr ägde Fältjägaren AB, där byggdes fotbollsarenan.
På området ligger även en större fastighet som Kindberg under sin tid som VD sålde till sig själv till ett riktigt bra pris. Trots att det fanns andra intressenter som ville betala mer.

Den fastigheten avyttrades för några år sedan med stor vinst.

Glöm inte härvan med hockeyarenan som Kindberg lyckades få kommunen att beställa av PEAB till ett pris som gjordes upp vid ett samtal mellan Kindberg och kommunens ordförande AnnSofi Andersson. När den affären blev känd lyckades AnnSofi radera samtliga sina mail och "dessvärre" kunde kommunens IT-anställda inte få tillbaka mailen från backuperna. AnnSofi är nog kanska svettig idag.....liksom de mutande IT-killarna.
Citera
2018-04-18, 00:39
Medlem
Citat:
Flashback var alltså först igen...Att peka ut DK som skurk redan våren 2014 är inte illa pinkat. Sedan dess har svensk media ridit DKs feministkuk - Så går det! När man som journalist inte sköter sitt jobb och istället överför grävandet till vanligt folk, på Flashback. Flashback bevisar återigen sin viktiga funktion i dagens lata samhälle.

Flashback var ännu tidigare ute. Redan 2010 var han misstänkt.
(FB) Östersunds kommunalråd AnnSofi Andersson och PEAB
Citera
2018-04-18, 01:12
Medlem
EDIT: nvm
Senast redigerad av DanielSammy 2018-04-18 kl. 01:17.
Citera
2018-04-18, 01:17
Medlem
Citat:
Flashback var alltså först igen...Att peka ut DK som skurk redan våren 2014 är inte illa pinkat. Sedan dess har svensk media ridit DKs feministkuk - Så går det! När man som journalist inte sköter sitt jobb och istället överför grävandet till vanligt folk, på Flashback. Flashback bevisar återigen sin viktiga funktion i dagens lata samhälle.

ÖP hade en artikelserie om 25+ artiklar om det då 2014. Så nog var vissa på tårna. Sen det visade det sig vara helt enligt boken efteråt. Men nu kan man börja undra igen.
Citera
2018-04-18, 01:30
Medlem
Någon som vet varför Olof Lundh inte skrev om det här i sin bok?
Citera
2018-04-18, 01:32
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Långskott - någon som vet om DK har varit involverad på något vis, i flyktingförläggningen i Grytan?
Senast redigerad av SkitArgDuva 2018-04-18 kl. 01:35.
Citera
2018-04-18, 01:33
Medlem
lersaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravallvarlig
Hahah men vafan. Vilka spelare kom i div.1? Ratade ungdomsspelare från sveriges och englands korpligor, några talanger som inte fick chansen i sin akademi i afrika osv.

de lär inte kommit gratis.. isåfall skulle alla lappbyar kunnat ha lag I allsvenskan.. nått lurt med detta är det ju bevisligen
Citera
2018-04-18, 02:29
Medlem
(FB) Någon som känner till dessa figurer i Östersund?

"Han affärspartner är häktad och har erkänt det som han och Kindberg är anklagade för. Detta ska bli intressant att följa!"
Citera
2018-04-18, 02:31
Medlem
(FB) Är Östersund det bästa som hänt svensk fotboll?

"Han har en affärspartner i Västernorrland (Sollefteå) som har blåst flera personer på stora belopp. Den personen sitter anhållen i Sundsvall. Brotten ska vara grova ekonomiska sådana."
Citera
2018-04-18, 02:33
Medlem
http://www.op.se/jamtland/ostersund/...okforingsbrott

"Kindberg riskerar fängelse – misstänks för grovt bedrägeri och medhjälp till grovt bokföringsbrott"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in