2018-04-17, 11:49
Bannlyst
Det finns en anledning varför Domstolstolkar på Arabiska har en lysande framtid.

Jag förstår inte varför man utvisa först, sedan får den kriminell processa ifrån hemlandet att stanna i Sverige med egna medel.

Börja med att bara plocka in arbetskraft invandring, då inte ifrån Afrika och MENA regionen utan bara ifrån länder där de finns högutbildade människor.

Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Din överdrivna analys ger jag inte mycket för.
Är bara BS rakt igenom som förpestar trådstarten och hade kunnat lämnas ute.

Det här är däremot mer intressant.

• 7 av 10 som vi importerar just nu är rena bidragstagare på obestämd framtid.
• Som bidragstagare så hittar de inkomst på andra sätt, svarta marknaden och kriminalitet i olika former.
• Lägg på rättskostnaderna som tillkommer för varje utvisningsdomslut som ska överklagas till dess leda.
• Lägg på rättskostnaderna för all stökighet som uppstår av ökat mängd brott
• Lägg på gratis sjukvård som de ges och använder flitigt för minsta struntsak (har många bekanta som jobbar inom sjukvården där detta är ett gigantiskt problem och som inte får pratas om)
• Lägg på arbetsmarknadsinsatser för att stimulera de som är ointresserade av att arbeta.

Vilken typ av invandring vi väljer att göra kan byta alla punkter i listan ovan till nått som tillför landet.
Tänk om vi bara tar in kvalificerad arbetskraft och familje anknytningar därifrån som är helt fri från brott.

• 7 av 10 kommer förmodligen jobba (3 av 10 räknar jag är äldre/barn)
• Kriminalitet kommer vara minimal då det riskerar gå ut över familjens jobb möjligheter och fortsatt möjlighet att vara kvar i landet.
• Minimalt med rättskostnader
• Minimalt med polisiära insatser (jobbar motverkar gatuliv, och sätter en karriär-kultur i familjen)
• Förbättrad sjukvårdsinsatser (många kommer in till vården som rekryterad arbetskraft och kommer sänka löner och möjliggöra för fler vårdplatser)
• Arbetsmarknadsstimulanser behövs inte, arbetsförmedlingen går över till att förmedla behov med resurser som finns lokalt och utomlands. För varje nerlagd timme resulterar det i inkomst till staten.

Så min slutsats är att problemet är inte att få folk i jobb, det är en omänskligt projekt kunskapen och intresset finns inte där.

Problemet ligger djupare, man måste bjuda in kvalitativ arbetskraft, går inte bjuda in världens alla fattiga bidragstagare och tro att de plösligt blir vetenskapsmän, det händer bara inte.
Handlar det om att utfodra och hjälpa fattiga männsikor så gör man det inte effektivast i sverige, det gör man i 3:e världen där allt kostar en tusendel av vad det gör här.
Och för att nå hållbarhet ska man fokusera på ge de verktyg de behöver för att själv utfodra sig själv.

Inse vad vi skulle få gjort om vi inte hade en stor del av BNP uppbunden i flyktingmottagning.
• Höghastighetståget hade varit betalt inom 5 år när allt står färdigställt.
• Vi hade alla kunnat renovera våra bostäder med 75% subvention och sverige hade blivit en fager plats att attrahera arbetskraft till.
• Fördubblad volym av sjukvård till halva priset.
• Begränsat behov av poliser, och de som finns hade varit väldigt omtyckta av allmänheten.
• Mindre barngrupper
• Mer ROT/RUT/... var och varannan hade haft hemhjälp i olika former.
•*Äldrevård där ingen glöms bort.

Folk i arbetare -> pengar till staten -> pengar till välfärd.
Citera
2018-04-17, 11:50
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
inga problem EU kommer betala av Sveriges skuld får ni se, ni har inte glömt grekland där EU t.o.m gick in och strök deras skuld 2 gånger och inte en gång.

Och sen kan vi leva i sus och dus som grekerna gör nu?

EU har inte betalat Greklands skulder eller strukit några skulder som Grekland har till "EU". Man har mer eller mindre tvingat andra långivare att skriva av en del av skulderna däremot.

Iofs så finns en parallell med Grekland när folk pratar om hur bra det är att vi blir fler för att det "ökar efterfrågan".

Tyskarna gjorde samma tankefel. De tyckte det var jättebra att de fick exportera bilar till Grekland så tyskar fick jobb och ekonomin "gick som tåget".

Att bilarna köptes för pengar tyskarna lånade ut till Grekland och att grekerna rimligen aldrig skulle kunna ge tyskarna något i gengäld i framtiden tänkte man inte på.

Exakt samma tankefel gör svensken när han jobbar och sliter för att producera saker åt en massa människor som aldrig kommer ge honom något tillbaka. Han bara jobbar gratis i onödan.
Citera
2018-04-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Men det betyder inte att du behöver skolning på ett traditionellt sätt, speciellt inte nu när internet och modern teknik finns för kunskapsinhämtning och affärer. Så jag tror att det till och med är lättare för lågutbildade att lyckas idag än vad det var förr.

Det är en sak att avstå från att utbilda sig för att man vet att man kan klara sig utan; och en helt annan att inte ens klara av att fullfölja nån basic utbildning.
Citera
2018-04-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Din överdrivna analys ger jag inte mycket för.
Är bara BS rakt igenom som förpestar trådstarten och hade kunnat lämnas ute.

Det här är däremot mer intressant.

• 7 av 10 som vi importerar just nu är rena bidragstagare på obestämd framtid.
• Som bidragstagare så hittar de inkomst på andra sätt, svarta marknaden och kriminalitet i olika former.
• Lägg på rättskostnaderna som tillkommer för varje utvisningsdomslut som ska överklagas till dess leda.
• Lägg på rättskostnaderna för all stökighet som uppstår av ökat mängd brott
• Lägg på gratis sjukvård som de ges och använder flitigt för minsta struntsak (har många bekanta som jobbar inom sjukvården där detta är ett gigantiskt problem och som inte får pratas om)
• Lägg på arbetsmarknadsinsatser för att stimulera de som är ointresserade av att arbeta.

Vilken typ av invandring vi väljer att göra kan byta alla punkter i listan ovan till nått som tillför landet.
Tänk om vi bara tar in kvalificerad arbetskraft och familje anknytningar därifrån som är helt fri från brott.

• 7 av 10 kommer förmodligen jobba (3 av 10 räknar jag är äldre/barn)
• Kriminalitet kommer vara minimal då det riskerar gå ut över familjens jobb möjligheter och fortsatt möjlighet att vara kvar i landet.
• Minimalt med rättskostnader
• Minimalt med polisiära insatser (jobbar motverkar gatuliv, och sätter en karriär-kultur i familjen)
• Förbättrad sjukvårdsinsatser (många kommer in till vården som rekryterad arbetskraft och kommer sänka löner och möjliggöra för fler vårdplatser)
• Arbetsmarknadsstimulanser behövs inte, arbetsförmedlingen går över till att förmedla behov med resurser som finns lokalt och utomlands. För varje nerlagd timme resulterar det i inkomst till staten.

Så min slutsats är att problemet är inte att få folk i jobb, det är en omänskligt projekt kunskapen och intresset finns inte där.

Problemet ligger djupare, man måste bjuda in kvalitativ arbetskraft, går inte bjuda in världens alla fattiga bidragstagare och tro att de plösligt blir vetenskapsmän, det händer bara inte.
Handlar det om att utfodra och hjälpa fattiga männsikor så gör man det inte effektivast i sverige, det gör man i 3:e världen där allt kostar en tusendel av vad det gör här.
Och för att nå hållbarhet ska man fokusera på ge de verktyg de behöver för att själv utfodra sig själv.

Inse vad vi skulle få gjort om vi inte hade en stor del av BNP uppbunden i flyktingmottagning.
• Höghastighetståget hade varit betalt inom 5 år när allt står färdigställt.
• Vi hade alla kunnat renovera våra bostäder med 75% subvention och sverige hade blivit en fager plats att attrahera arbetskraft till.
• Fördubblad volym av sjukvård till halva priset.
• Begränsat behov av poliser, och de som finns hade varit väldigt omtyckta av allmänheten.
• Mindre barngrupper
• Mer ROT/RUT/... var och varannan hade haft hemhjälp i olika former.
•*Äldrevård där ingen glöms bort.

Folk i arbetare -> pengar till staten -> pengar till välfärd.

Varför ska vi överhuvudtaget fundera över att importera främmande människor. Vi klarar väl oss alldeles utmärkt själva. Skulle det dyka upp något behov under några perioder så får man väl lösa det då, inte genom att totalt ändra demografin i landet. Det är fel!

Bortsett från det håller jag med dig. Såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Det här är ganska intressant.

Man talar alltså om att man måste HÖJA SKATTERNA och inte ett
ord om att man kanske måste SÄNKA BIDRAGEN.

Så vi andra måste alltså knega hårdare och betala ännu mer för
att de ska kunna fortsätta att dra på stan och hänga i gallerior.

Det intressanta är ju då vad som händer när skattebasen minskar.
Jag ser redan idag i min närhet hur välutbildade ingenjörer nappar
på feta erbjudanden utomlands.

Kvar blir ju då bara loosers som får knega ihjäl sig och lallande fån
som drar på gatorna

När de som är utbildade och/eller har pengar lämnar landet så blir det Liberia-varning på Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av SkinnieWithRPG
Haha, vänta ett tag med att sprätta pinot-champagnen. Själv börjar jag bli rätt så orolig. Vilket j-a projekt vi har framför oss, 40 procentig arbetslöshet bland araberna (med glädjemätare), då i slutet av en högkonjuktur detta land aldrig skådat. Antalet pensionärer kommer öka med 47 procent fram till 2026 (har ej länk på siffran, nåt som svävat in i mitt huvud från nån källa)

Vi har haft exponentiellt grymt bra tillväxt sen 1998, och tjock-Göran skall ha heder för det han gjorde då. Så mycket kan jag ge han.

Men framåt då? - fortsatt explosionsartad befolkningstillväxt, forsatt enorma barnkullar, fortsatt kring 130 000 nya uppehållstillstånd varje år, fortsatt 25-30k asyl varje år.

Att regera från hösten och 10 år framåt får väl anses vara ett själmordsuppdrag i klass med att själv sätta sig i en rymdkapsel med destination Saturnus och hoppas på det bästa.

Göran Persson, trots sitt lilla varnande finger för välfärdsturism var en del av problemet. Hur skulle annars en sådan man kunna finansiera sitt "torp". Han är köpt han också. Garanterat!

Citat:
Ursprungligen postat av SkinnieWithRPG
Är det nån version 2.0 på schyfferts NF/Pizza/Fanta Zero?, sist jag kollade så är väl de totala marginaleffekterna uppe kring 57 procent av en hundring. Danmark är väl iof ännu värre, men det är ju en klen tröst.

Blir drygt 70 timmar istället för 7 minuter på en månad.

Nu ändras ju förutsättningarna i Sverige och Danmark med jämna mellanrum, men när man kom fram till att Danmark hade högre skatt vill jag minnas att man inte tog hänsyn till arbetsgivaravgiften som svenskar har på sin lön. Man kallar den förrädiskt avgift så verkar skatten lägre. Danmark har ingen sådan. Dessutom var det skillnad mellan danskar och svenskar, eftersom svenskar beskattades hårt redan från första kronan, medan danska låginkomsttagare kunde ha det relativt gott ställt. Gränsen för statlig skatt i Danmark var också väsentligt högre.

Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Just så blir det men typiske flashbacksvennen verkar inte förstå konsekvenserna av sitt handlande.

Typiske FB-svensken är nog rätt medveten. Typiske svensken däremot seglar i det blå.

Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
inga problem EU kommer betala av Sveriges skuld får ni se, ni har inte glömt grekland där EU t.o.m gick in och strök deras skuld 2 gånger och inte en gång.

Plundrades inte Grekland först duktigt av bland annat Goldman Sachs?
Citera
2018-04-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Det här är ganska intressant.

Man talar alltså om att man måste HÖJA SKATTERNA och inte ett
ord om att man kanske måste SÄNKA BIDRAGEN.

Så vi andra måste alltså knega hårdare och betala ännu mer för
att de ska kunna fortsätta att dra på stan och hänga i gallerior.

Det intressanta är ju då vad som händer när skattebasen minskar.
Jag ser redan idag i min närhet hur välutbildade ingenjörer nappar
på feta erbjudanden utomlands.

Kvar blir ju då bara loosers som får knega ihjäl sig och lallande fån
som drar på gatorna

Tänkte faktiskt på detta igår när jag tackade nej till ett bättre betalt jobb. 10k mer i månaden är några tusenlappar netto, dvs inte värt en den extra ansträngningen och risken. Skatten på arbete måste sänkas så att det lönar sig att göra karriär.
Citera
2018-04-17, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fmj4912
Jag förstår inte hur S lyckas behålla så många väljare trots att dom blivit påkomna med att ljuga om invandring så mkt som dom gjort.

Jag förstår inte hur M lyckas behålla så många väljare trots att dom blivit påkomna med att ljuga om invandring så mkt som dom gjort.
Citera
2018-04-17, 12:00
Medlem
Det farliga nu är inte om det ökande antalet spelbolagsmiljardärer och vårdbolagsskojare får betala tillbaka lite i form av tex återinförd förmögenhetsskatt eller höjd beskattning på vinst på kapital.

Det är ju våra pengar dom snott åt sig så det är bara rätt att dom betalar tillbaka lite.

Nej det stora hotet nu är om låg och medelinkomsttagare luras att lägga sin röst på högern. Dom ynka hundralappar dessa grupper får i skattesänkning kommer dom mångfalt få betala igen på annat sätt när höginkomsttagarna ska ha sina skattesänkningar på 10.000:-/månad. Dessutom har högern sikte på arbetsrätten och låta etniska svenskar bli utmanövererade av blattarna på arbetsmarknaden.

Och hur tror ni mindre bemedlade etniska svenskat kommet få det efter att dom rika stängslat in sig om högern börjar skära i blattarnas bidrag!?

Lyssnade på Magda i går och hon var glasklar "det spelar ingen roll var man kommer i från, vill man ta del av vår välfärd måste man bidra"

Lövfen har varit fokuserad på jobben, jobben, jobben från dag ett.

Det är nu färre än på årtipnden som lever på försörjningsstöd i sverige.

Arbetslösheten bland etniska svenskar är rekordlåg.

Bara inom vården kommer det inom kort behöva anställas 100.000

Poliser, lärare mm mm finns det stora behov av.

Byggandet måste fortsätta och behöver folk.

Och snart är det dags att sjösätta etableringsjobben.

Det stora hotet nu är om man inte ger sossarna förtroendet att slutföra det här enligt den svenska modellen utan att man röstar in högern som kommer rasera allt med försämrat anställningsslydd, lägre löner och osäkrare anställningar. Det kommer slå hårdast mot låg och medelinkomsttagare av etn iska svenskar.

Och glöm inte att SD springer och röstar på M i dom här frågorna. S bryr sig mer om "rasisterna" från arbetarklassen än vad SD någonsin kommer göra. För dom är ni bara nyttiga idioter.
Citera
2018-04-17, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det lustiga (nja kanske inte...) är att jag senast igår hörde en politiker i radion som sa att de utomeuropeiska invandrarna kommer att behövas på arbetsmarknaden när de stora barnkullarna från 1940-talet går i pension och att "utmaningen" därmed skulle lösa sig själv. En snabb överslagsräkning ger att personer födda på 1940-talet idag är minst 68+, vilket ger vid handen att bara ett fåtal kan antas vara kvar på arbetsmarknaden, eller har Reinfeldts "jobba till 75+" redan kickat in?

Det där fatta inte folk, att dom jobb 40 talistern hade, har blivit bort plockade eller så dom så högkvalificerade, så en MENA invandrare kan inte göra det jobbet. Snart kommer automatiseringen ännu. När bilarna klara klass 5 i självkörande, då kommer de bli blodbad på enkla jobb. Tro mig, Sverige kommer ligga lång framme vad det gäller självkörande fordon, just pga dyra lönekostnader även för bagatell jobb.
Citera
2018-04-17, 12:08
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
Lustigt! Dom hade ett inslag i agenda om kommunernas framtida dåliga ekonomi. Där nämnde de inget om utrikesfödda, utan det var vår åldrande befolkning som stod för de framtida pengabehoven.

En 50-årig somalisk analfabet utan jobb åldras också. De är många och de har inte gjort bågra inbetalningar till sin egen välfärd, än mindre andras
Citera
2018-04-17, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
En 50-årig somalisk analfabet utan jobb åldras också. De är många och de har inte gjort bågra inbetalningar till sin egen välfärd, än mindre andras

Ja, myten om att importera unga att ta hand om de gamla är inget mer än ett pyramidspel. Grejen är att fler och fler enkla jobb försvinner och kommer fortsätta försvinna iom teknologiska landvinningar. Enklare vårdjobb kommer att komma väl till pass, eftersom många fler yrkesgrupper kommer stå utan arbete i framtiden.
Citera
2018-04-17, 12:16
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Jag förstår inte hur M lyckas behålla så många väljare trots att dom blivit påkomna med att ljuga om invandring så mkt som dom gjort.

Skulle tro att det är globalistivrarna som är kvar. De som verkligen tror att liberalism är lika med detta pågående projekt, i stället för frihandel.
Citera
2018-04-17, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paapen
Vill bara nämna att nu börjar a kassan Vision tolka regelverket på ett sådant sätt med bl.a hitte på anledningar till att försöka utmanövrera etniska svenskar. Hur regelverket tolkas avgör Vision. Själv har ja nu hot mot mig om en polisanmälan då jag påstås varit på någon kurs vecka 13 vilket jag inte varit. Tidigare har jag erhållit varningar med bidragsavdrag för påhittade försummelse.
När krubban är tom bits hästarna heter det.

Om jag tolkar det rätt har du hittat på att du deltagit i aktiviteter som krävs för att du ska erhålla bidrag. Och nu hotas det med polisanmälan istället för enbart varning. Rent rationellt har uppenbarligen inte varningarna hjälpt, så då låter det som en naturlig följd att man trappar upp med anmälan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in