2019-05-05, 13:05
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokaltrafik
Är det på proffs-rekommendation av din advokat som "du' valt att föra en öppen debatt på flashback kring alla "dina" kopplingar till verksamheten....?
Det är väl kanske inte en rekommendation man kan förvänta sig av en försvarare, de rekommenderar i princip ingenting sålänge man inte självmant frågar. De är väldigt noga med att hålla rättssäkerheten på plats. Vad de har för åsikt bryr jag mig inte heller om. Vem som helst som skulle varit med mig under resans gång i häktet tror jag skulle förstå varför jag är upprörd.

Jag skriver inte bara på Flashback för den som är nyfiken, jag skriver till flera domstolar, kronofogden, skatteverket, Ekobrottsmyndigheten, media och regeringen.
Jag hoppas att mina åsikter förs fram så pass att nästa person som blir häktad under en mycket lång tid helt utan anledning ska få större möjligheter att inte vara fortsatt häktad. Rättsväsendet behöver förbättras på flera plan och det är inte jättestora förändringar som behöver ske för att min situation skulle blivit avsevärt bättre.
Ställde man minsta lilla fråga om häktningen eller restriktionerna till åklagarna så fick man bara till svar att domstolen minsann hade sagt att det var ok och då gör dom som de vill.
Men hur lätt är det att försvara sig när åklagarna ljuger och domstolen inte ens ställer några frågor? Åklagarna påstår bara att utredningen går framåt och då köper domstolen det och håller mig häktad. Att åklagarna inte har något mer att reda ut struntar dom i.

När åklagarna dessutom hänger ut en i media via deras presskonferenser så blir man lagom glad. Man kanske ska försöka utreda någonting innan man i media berättar att man hittat de huvudmisstänkta och att allt är frid och fröjd.
När tillslaget skedde betedde de sig som om utredningen var klar, men det var ju där utredningen kunde börja.

Vad ”du” menar med ”dina” citationstecken vet jag inte, det får ”du” gärna förtydliga om ”du” vill.
Senast redigerad av 23-aringen 2019-05-05 kl. 13:18.
Citera
2019-05-05, 15:48
Medlem
ssalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23-aringen
Varför ska jag hävda det? För mig spelar det ingen som helst roll, det är väl för fuskarnas del i så fall.
Varför nekar du då att telefoner skickades ut, om det bara rör fuskarna? Och det påverkar din trovärdighet i högsta grad om du påstår något som du inte kan backa upp med fakta. Jag ser med spänning fram emot ett exempel.

Citat:
Vilka tre syftar du på då? Jag har, vad jag själv minns, i förhören bara blivit informerad om en telefon som hittades i Göteborg som eventuellt kan bildas till HPH. Man ser att man använt samma bakgrundsbild i häftet som på hemsidan.
Men är det verkligen uteslutet att samma utrustning inte använts av fler än en aktör? Hur många andra hemsidor har EBM inhämtat som jämförelsematerial? Inga.
Jag tycker det låter sannolikt att någon som tillverkar knark kan sälja knarket till flera leverantörer. Men jag vet inte hur du resonerar.
Den telefonen som hittades på en brottsplats i Växjö och de två telefoner som hittades i en värdebox i Göteborg ihop med 19.000kr i kontanter. Samtliga gick att knyta till hp-hjälpen. Delvis med hjälp av dna från tre olika personer inblandade i ligan, samt det instruktionsblad du nämnde. Det var faktiskt 4 st övergivna mobiltelefoner som hittades. Men det sista fyndet skedde i februari 2018, så det tog jag ej upp.

Citat:
Två av fuskarna. Ett ganska litet antal men visst, en bit på vägen. Förövrigt så vittnar inte en tilltalad om någonting.
Jag försöker vara objektiv och peka på information som annars kan vilseleda. Därför är jag väldigt intresserad om du kan hänvisa till någon fakta som visar att hp-hjälpen inte skickade ut mobiltelefoner.

Jag hade kunna skriva att 100% av alla som erkände mottog mobiltelefoner, vilket hade varit sant men kraftigt vinklat.

Med "vittnade" menade jag deras berättelse i förhör från fup. Var dumt att använda det ordet just där.

Citat:
Listorna från VT17 hittades väl dock bara hos LKG vad jag vet. Du kan inte dra alla sk medlemmar över en kant bara för att man hittat lite material utspritt här och där.
Ursprunglig författare är rusktigt dåligt bevis. Man kan ändra det hur man vill, vem som helst kan skriva vad som helst, jag kan skicka en tom excel-fil till dig som du sedan börjar skriva i. Sedan sparar du den och trots att jag står som ursprunglig skapare så har jag inte en blekaste aning om vad du skrivit i dokumentet. Det som är relevant att veta är ju hur dokumentet såg ut hos den ursprungliga skaparen, inte hur den ser ut nu.
Har LKG ens medgett att VT17-listan har med HPH att göra? Eller står det HPH i just det dokumentet?
Citat:
Detta får du specificera närmare, det är inget som jag sett.
Kundlistan för VT2017 är märkt med ligamedlemmarnas alias, se nere i högra hörnet.
Ab 258 s300 - https://minfil.com/gb72sbl0b4

Finns en till kundlista/skuldlista som är märkt på samma sätt, den får du själv leta upp i fup.

Om ett dokument är skapad av en ligamedlem och sedan återfinns hos en annan ligamedlem så kan man mycket väl knyta det dokumentet till samma liga. Oavsett innehåll i dokumentet före och efter.

Citat:
”I fup finns beslagsprotokoll från OGs datorer och där finns instruktionerna till deras kunder utskrivet.”
Det tolkas som så att du menar att OG ingår i HP-Hjälpen när du skriver så. Men jag missuppfattade väl dig i så fall
Du förstod mig rätt, jag menar givetvis att OG är medlem i hp-hjälpen.

Men jag blev förvirrad när du skrev att du inte hade några kunder. Det är självklart att #23-aringen inte hade några av hp-hjälpens kunder. Jag skiljer på 23-aringen och OG, det är inte samma person.
Senast redigerad av ssalk 2019-05-05 kl. 16:34.
Citera
2019-05-05, 15:54
Medlem
ssalks avatar
Citat:
Står det så i VT17-listan? I så fall har jag missat det.

Varför kan en aktör inte ha två alternativ? Samir köpte ju av HP-guden först och där ser vi tydligt hur han får köpa utrustningen själv.
I utredningen finns mycket material som kan bindas till HP-Guden.
Hur vet ni egentligen vad som hör till vad?
Roligt att du tog upp Samir. Han fick hösten 2016 ett komplett fuskpaket inklusive mobiltelefon av hp-hjälpen. Se SVTs reportage, spola fram till 8:25.

Samir: "Hp-hjälpen har skickat en telefon till mig."
https://www.youtube.com/watch?v=oKmsZP8BAMo

Sedan är väl dom specialsydda svarta kalsongerna unika för hp-hjälpen. Fanns det inte ett inköpskvitto på dom hos VG?
Senast redigerad av ssalk 2019-05-05 kl. 16:28.
Citera
2019-05-05, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssalk
Roligt att du tog upp Samir. Han fick hösten 2016 ett komplett fuskpaket inklusive mobiltelefon av hp-hjälpen. Se SVTs reportage, spola fram till 8:25.

Sedan är väl dom specialsydda svarta kalsongerna unika för hp-hjälpen. Fanns det inte ett inköpskvitto på dom hos VG?

Håller med om att ”23-åringen” aliaset tappat förtroende då denne säger grejer som inte är trovärdiga och nekar att man ens byggt telefoner..
Citera
2019-05-05, 16:40
Medlem
Har någon fått höra något nytt om HT17 listan? Är det den ssalk laddade upp tidigare?
Citera
2019-05-05, 16:55
Medlem
Citat:
Vad ”du” menar med ”dina” citationstecken vet jag inte, det får ”du” gärna förtydliga om ”du” vill.

Hehe. Antagligen att "du" (som påstår dej vara OG) inte riktigt är den du utger dej för att vara

Citat:
Jag skiljer på 23-aringen och OG, det är inte samma person.
Instämmer helt och hållet. Det är verkligen inte samma person.
Citera
2019-05-05, 17:03
Medlem
ssalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleJagarKanin
Håller med om att ”23-åringen” aliaset tappat förtroende då denne säger grejer som inte är trovärdiga och nekar att man ens byggt telefoner..
Men envis är 23-aringen, och det kommer man långt på.

Citat:
Har någon fått höra något nytt om HT17 listan? Är det den ssalk laddade upp tidigare?
Den tidigare uppladdade listan är våren 2017. Jag har bara ett tiotal namn från kundlistan hösten 2017, och hälften av dom är kända från huvudåtalet ihop med ligan.
Citera
2019-05-05, 17:07
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Källa?
Citera
2019-05-05, 18:57
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Varför nekar du då att telefoner skickades ut, om det bara rör fuskarna? Och det påverkar din trovärdighet i högsta grad om du påstår något som du inte kan backa upp med fakta. Jag ser med spänning fram emot ett exempel.
Du har verkligen stora likheter med åklagarna i dina resonemang. När har jag nekat att telefoner skickades ut? Jag ifrågasätter bara hur ni kan vara så säkra på allt ni säger, ni verkar ha mer information än jag har nämligen.
Jag är inte dummare än att jag ser att det KAN ha varit så att alla fått telefoner, men jag ser inte på vilket sett ni utesluter att det inte var så.
Det är det som kallas bortom rimligt tvivel. Det vore ju intressant om vi hade fått se avtal med kunderna så vi kunnat se vad HPH faktiskt erbjudit.

Jag värderar inte trovärdighet på Flashback särskilt högt heller, det är inte här frågan avgörs, däremot är det mycket som dokumenteras här. Så du behöver inte ens ifrågasätta min trovärdighet, jag vet det jag vet och jag förmedlar gärna hur myndigheterna missköter sig när det allmänna intresset blir lite för stort. (Och även regeringens intresse.....).
Jag ser inte riktigt vart du vill komma.

Citat:
Den telefonen som hittades på en brottsplats i Växjö och de två telefoner som hittades i en värdebox i Göteborg ihop med 19.000kr i kontanter. Samtliga gick att knyta till hp-hjälpen. Delvis med hjälp av dna från tre olika personer inblandade i ligan, samt det instruktionsblad du nämnde. Det var faktiskt 4 st övergivna mobiltelefoner som hittades. Men det sista fyndet skedde i februari 2018, så det tog jag ej upp.
Vad är det för brottsplats telefonen i Växjö hittades på? Spännande, berätta mer.
Du drar du ju bara massa slutsatser igen. Ett DNA-spår från en person som varit inblandad i fusket säger absolut inte någonting. Vad är det som utesluter att personen i fråga kanske transporterat telefoner åt någon annan? Någon kanske ägde telefonen först och sedan sålt den? En person kan ha hållit i den då den var omodifierad och sedan har man modifierat den och DNAt var kvar. Det kan va DNA-smitta, att personen vistats i närheten eller att personen i fråga hållit i en tejprulle som sedans använts för att tejpa någonting, personen som tejpade kanske använde handskar varför dennes dna inte finns.
DNA är fullständigt kass bevisning. Det är bra att ha i förundersökningen men knappast användbart i en dom.
Riktigt kul är att att åklagaren i huvudförhandlingen visar upp utrustning (fysiskt) som hon menar på använts till fusket för att SEDAN skicka den till NFC för att söka DNA-spår. Riktigt klokt gjort, verkligen. Thats the way to go, om man vill försöka sänka trovärdigheten för rättsväsendet.
Återigen så kan informationsbladet ha använts av fler än HPH.
Enligt mig går telefonerna inte att binda till HPH så som du påstår. Man kan anta, men inte mer.
Förövrigt så har telefonerna inte något bevisvärde för brotten. Möjligen då medhjälp till osann försäkran men för min del har inte det någon betydelse.

Citat:
Jag försöker vara objektiv och peka på information som annars kan vilseleda. Därför är jag väldigt intresserad om du kan hänvisa till någon fakta som visar att hp-hjälpen inte skickade ut mobiltelefoner.
Jag orkar inte lägga någon större energi på att inhämta uppgifter och posta på FB.
Nu är det fortfarande en domstol och där ställer man frågan ”kan det gått till på ett annat sätt?” Är svaret ja på den frågan så är bevisningen kass. All bevisning ska bedömas var för sig. Är DNA och ett informationsblad tillräckligt för att knyta till HPH? Nej, det kan ha gått till på väldigt många fler sätt.

Citat:
Jag hade kunna skriva att 100% alla som erkände mottog mobiltelefoner, vilket hade varit sant men kraftigt vinklat.
Du får gärna påstå det, jag bryr mig inte

Citat:
Med "vittnade" menade jag deras berättelse i förhör. Var dumt att använda det ordet just där.
Ja det var dumt.

Citat:
Kundlistan för VT2017 är märkt med ligamedlemmarnas alias, se nere i högra hörnet.
Ab 258 s300 - https://minfil.com/gb72sbl0b4
Spännande att du har koll på vilka alias ligamedlemmarna använt sig av. Vart har du fått den uppgiften ifrån?
Det skulle inte kunna vara så att tex alk, är en grupp av flera personer? Det kan inte vara så att det är något slags kodord som man använt sig av väldigt lång tid och att flera personer använts sig av det aliaset?
Eftersom det finns flertalet olika konton i både mobiltelefon och dator som alla börjar på alk känns det osannolikt att det skulle röra sig om en person.
Nu har väl inte du påstått hur många det rör sig om men du påstår i alla fall att det är deras alias.

Citat:
Finns en till kundlista/skuldlista som är märkt på samma sätt, den får du själv leta upp i fup.
Tack men nej tack, så nyfiken är jag inte.

Citat:
Om ett dokument är skapad av en ligamedlem och sedan återfinns hos en annan ligamedlem så kan man mycket väl knyta det dokumentet till samma liga. Oavsett innehåll i dokumentet före och efter.
Nu pratar du i nattmössan. Om jag gör ett dokument med bilder på söta kattungar och skickar till dig, och du sedan använder det dokumentet för att planera ett bankrån så blir inte jag indragen i bankrånet för det. Återigen så ska varje bevisning tolkas för sig.
Kan det vara så att det var kattungar i dokumentet innan det blev en ondskefull plan? Ja det kan det ha varit. Bevisningen är därmed värdelös.
Hur vet du att personen i fråga var en sk ”ligamedlem” när dokumentet skapades? Vad är det för liga du pratar om? Enligt Wikipedia är en liga ett ”organiserat gäng som sysslar med brott”. Det stämmer väl inte riktigt in på HPH men det kanske var fel ordval av dig igen.

Citat:
Du förstod mig rätt, jag menar givetvis att OG är medlem i hp-hjälpen.
Sen när är man medlem i en näringsverksamhet? Jag trodde man var anställd eller liknande. Aldrig hört talas om att man är medlem.

Citat:
Men jag blev förvirrad när du skrev att du inte hade några kunder. Det är självklart att #23-aringen inte hade några av hp-hjälpens kunder. Jag skiljer på 23-aringen och OG, det är inte samma person.
Varför skulle det inte kunna vara samma person menar du?

Citat:

Varför skulle kalsongerna vara unika för just HPH?
Vad har de andra aktörerna använt då?

Förstår fortfarande inte hur du skiljer på vad som tillhör hp-guden och hp-hjälpen. Inte heller hur du kan va så säker på att alla använt utrustning från HPH. Ställer samma fråga igen, hur gjorde de andra leverantörerna?
Enligt samirs första avsnitt så fick han ju beställa utrustningen själv, men den ville du såklart inte länka till.
Värst vad ”objektiv” du är...
Citera
2019-05-05, 20:59
Medlem
ssalks avatar
Citat:
Spännande att du har koll på vilka alias ligamedlemmarna använt sig av. Vart har du fått den uppgiften ifrån?
Det skulle inte kunna vara så att tex alk, är en grupp av flera personer? Det kan inte vara så att det är något slags kodord som man använt sig av väldigt lång tid och att flera personer använts sig av det aliaset?
Eftersom det finns flertalet olika konton i både mobiltelefon och dator som alla börjar på alk känns det osannolikt att det skulle röra sig om en person.
Nu har väl inte du påstått hur många det rör sig om men du påstår i alla fall att det är deras alias.
Tryggt att du valde ut OGs alias av dom tre som fanns på kundlistan. Kändes den bekant?

Jag har fler alias som du kanske känner igen: Alkming, Alkis Beer, LedWare, Nils-Bertil, dillution1337, DilluTion, fagelfisk, Slaktarn, Bulut, rad_ojka, Assume och halvdanglappkaft är dom jag kommer på nu. Är någon felplacerad så kan du kanske hjälpa till och stryka den?

Citat:
Förstår fortfarande inte hur du skiljer på vad som tillhör hp-guden och hp-hjälpen. Inte heller hur du kan va så säker på att alla använt utrustning från HPH. Ställer samma fråga igen, hur gjorde de andra leverantörerna?
Enligt samirs första avsnitt så fick han ju beställa utrustningen själv, men den ville du såklart inte länka till.
Jag diskuterar bara hp-hjälpen och behöver inte fundera på hp-guden eller någon annan fuskliga. Det verkar vara något som gnager i ditt sinne angående hp-guden. Är det hp-guden som har smugit sig in på natten och planterat elaka filer i hp-hjälpens datorer? Grävde hp-guden upp Lucky Lucas väska i Glimåkra och kopierade sina kundlistor till USB-minnet också?

Du refererade tydligt att Samir fick skaffa telefon själv när han anlitade hp-guden. Och det stämmer bra med den informationen jag har fått tidigare. Så jag litar på det utan att du refererar till någon källa. Jag är inte din betjänt som rättar dina inlägg och fixar länkar till dina uppgifter.

Jag avslutar nu denna lång diskussion och håller mig till korta kommentarer, tills du lägger fram något vettigt belägg för ditt ursprungliga påstående att hp-hjälpen inte levererade mobiltelefoner till fuskköparna. Det är dit jag vill komma.

Och tack for Wikipedias definition av liga, den passar bra på hp-hjälpen.

Och bra gjort av oss båda att vi inte har använt okvädesord. (Fast jag har raderat många fula ord innan jag tryckt på skicka-knappen. Hoppas ingen blev glömd )
Senast redigerad av ssalk 2019-05-05 kl. 21:18.
Citera
2019-05-05, 21:21
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Tryggt att du valde ut OGs alias av dom tre som fanns på kundlistan. Kändes den bekant?

Jag har fler alias som du kanske känner igen: Alkming, Alkis Beer, LedWare, Nils-Bertil, dillution1337, DilluTion, fagelfisk, Slaktarn, Bulut, rad_ojka, Assume och halvdanglappkaft är dom jag kommer på nu. Är någon felplacerad så kan du kanske hjälpa till och stryka den?

Jag diskuterar bara hp-hjälpen och behöver inte fundera på hp-guden eller någon annan fuskliga. Det verkar vara något som gnager i ditt sinne angående hp-guden. Är det hp-guden som har smugit sig in på natten och planterat elaka filer i hp-hjälpens datorer? Grävde hp-guden upp Lucky Lucas väska i Glimåkra och kopierade sina kundlistor till USB-minnet också?
Ja alk känns ganska bekant eftersom EBM tjatat om det i 8 månader.
Du har ingen vettig förklaring till alla dokument om HP-guden alltså. Jag gillar att du blev så bitter när du insåg att bevisningen är kass och att det blev lite för uppenbart att du inte är objektiv.
Citat:
Du refererade tydligt att Samir fick skaffa telefon själv när han anlitade hp-guden. Och det stämmer bra med den informationen jag har fått tidigare. Så jag litar på det utan att du refererar till någon källa. Jag är inte din betjänt som rättar dina inlägg och länkar dina påståenden.

Jag avslutar nu denna lång diskussion och håller mig till korta kommentarer, tills du lägger fram något vettigt belägg för ditt ursprungliga påstående att hp-hjälpen inte levererade mobiltelefoner till fuskköparna. Det är dit jag vill komma.
”att hp-hjälpen inte levererade mobiltelefoner till fuskköparna.” när påstod jag det? Jag har aldrig påstått det vad jag minns. Du verkar vara lite som åklagare P.H. lyssnar bara på några få ord och sen påstår att man sagt något annat. Allt för att förvirra samtliga inblandade.
Du svarar inte heller på några frågor utan du försöker bara visa att fuppen är så bra och trovärdig eller något.. jag vet som sagt inte vart du vill komma.
Det du lagt fram visar att det kan varit på ett visst sätt men inte mer än så. Med det kommer man inte långt i en domstol. (Förutom en jävig tingsrätt då, såklart )

Citat:
Och tack for Wikipedias definition av liga, den passar bra på hp-hjälpen.
Den gör ju tyvärr inte det. Inte vad som framkommit i förundersökningen i alla fall. I så fall är det dessutom ganska svårt att beskatta, det har åtminstånde aldrig skett tidigare i historien.
Så du menar att det är en liga där man kan vara medlem i, och därmed inte betala skatt?
Senast redigerad av 23-aringen 2019-05-05 kl. 21:26.
Citera
2019-05-05, 21:26
Medlem
Citat:
Du har verkligen stora likheter med åklagarna i dina resonemang. När har jag nekat att telefoner skickades ut? Jag ifrågasätter bara hur ni kan vara så säkra på allt ni säger, ni verkar ha mer information än jag har nämligen.
Jag är inte dummare än att jag ser att det KAN ha varit så att alla fått telefoner, men jag ser inte på vilket sett ni utesluter att det inte var så.
Det är det som kallas bortom rimligt tvivel. Det vore ju intressant om vi hade fått se avtal med kunderna så vi kunnat se vad HPH faktiskt erbjudit.

Jag värderar inte trovärdighet på Flashback särskilt högt heller, det är inte här frågan avgörs, däremot är det mycket som dokumenteras här. Så du behöver inte ens ifrågasätta min trovärdighet, jag vet det jag vet och jag förmedlar gärna hur myndigheterna missköter sig när det allmänna intresset blir lite för stort. (Och även regeringens intresse.....).
Jag ser inte riktigt vart du vill komma.

Vad är det för brottsplats telefonen i Växjö hittades på? Spännande, berätta mer.
Du drar du ju bara massa slutsatser igen. Ett DNA-spår från en person som varit inblandad i fusket säger absolut inte någonting. Vad är det som utesluter att personen i fråga kanske transporterat telefoner åt någon annan? Någon kanske ägde telefonen först och sedan sålt den? En person kan ha hållit i den då den var omodifierad och sedan har man modifierat den och DNAt var kvar. Det kan va DNA-smitta, att personen vistats i närheten eller att personen i fråga hållit i en tejprulle som sedans använts för att tejpa någonting, personen som tejpade kanske använde handskar varför dennes dna inte finns.
DNA är fullständigt kass bevisning. Det är bra att ha i förundersökningen men knappast användbart i en dom.
Riktigt kul är att att åklagaren i huvudförhandlingen visar upp utrustning (fysiskt) som hon menar på använts till fusket för att SEDAN skicka den till NFC för att söka DNA-spår. Riktigt klokt gjort, verkligen. Thats the way to go, om man vill försöka sänka trovärdigheten för rättsväsendet.
Återigen så kan informationsbladet ha använts av fler än HPH.
Enligt mig går telefonerna inte att binda till HPH så som du påstår. Man kan anta, men inte mer.
Förövrigt så har telefonerna inte något bevisvärde för brotten. Möjligen då medhjälp till osann försäkran men för min del har inte det någon betydelse.

Jag orkar inte lägga någon större energi på att inhämta uppgifter och posta på FB.
Nu är det fortfarande en domstol och där ställer man frågan ”kan det gått till på ett annat sätt?” Är svaret ja på den frågan så är bevisningen kass. All bevisning ska bedömas var för sig. Är DNA och ett informationsblad tillräckligt för att knyta till HPH? Nej, det kan ha gått till på väldigt många fler sätt.

Du får gärna påstå det, jag bryr mig inte

Ja det var dumt.

Tack men nej tack, så nyfiken är jag inte.

Nu pratar du i nattmössan. Om jag gör ett dokument med bilder på söta kattungar och skickar till dig, och du sedan använder det dokumentet för att planera ett bankrån så blir inte jag indragen i bankrånet för det. Återigen så ska varje bevisning tolkas för sig.
Kan det vara så att det var kattungar i dokumentet innan det blev en ondskefull plan? Ja det kan det ha varit. Bevisningen är därmed värdelös.
Hur vet du att personen i fråga var en sk ”ligamedlem” när dokumentet skapades? Vad är det för liga du pratar om? Enligt Wikipedia är en liga ett ”organiserat gäng som sysslar med brott”. Det stämmer väl inte riktigt in på HPH men det kanske var fel ordval av dig igen.

Sen när är man medlem i en näringsverksamhet? Jag trodde man var anställd eller liknande. Aldrig hört talas om att man är medlem.

Varför skulle det inte kunna vara samma person menar du?

Varför skulle kalsongerna vara unika för just HPH?
Vad har de andra aktörerna använt då?

Källs är från fup där man gjort husrannsakan hos OG. Hittades ju massa verktyg för att fixa telefoner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in