2018-04-17, 22:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodar
Jag tror att det är så enkelt att när man väl blivit antagen till en utbildning man aldrig någonsin trodde att man skulle bli antagen till (antagligen därför de fuskar) så sliter man arslet av sig för att klara den. Det svåraste är ju oftast att bli antagen (enligt min mening, men det är förmodligen många som inte delar min åsikt).

Jo klart det är. Detta är Sverige. Du får chans och chans och chans till. Ytterst svårt att faktiskt bli utslängd från en utbildning om du bara har lite plugg i dig. Grejen där är att klara utbildningen är det enkla det svåra är att klara jobbet bra sedan utöver det svåraste att ens komma in. Vilket just bra HP ska vara ett bevis på att du har detta i dig att göra på ett bra sätt. Det gör att dessa skojare sabbar hela systemet och gör att vi t.ex då får sämre läkare än vad vi ska ha.
Citera
2018-04-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Norrköpings Tingsrätt, Mål nr B 1296-18:
3 häktade, samtliga på sannolika skäl misstänka för:
* Skattebrott (grovt brott)
* Bokföringsbrott (grovt brott)
* Medhjälp till osann försäkran (grovt brott)

Man född 1992: Norrköpings_TR_B1296-18_Aktbil_22.pdf

Man född 1995: Norrköpings_TR_B1296-18_Aktbil_23.pdf

Man född 1962: Norrköpings_TR_B1296-18_Aktbil_24.pdf

tack, mycket bra jobb
Citera
2018-04-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Hur har de tänkt klara av utbildningarna när de måste fuska för att komma in på dem?

Det är inte alla lärosäten som har en tidsbegränsning för hur lång tid man får ta på sig för att klara av utbildningen. Går ju att skriva omtenta efter omtenta.
Jag vet bara Handels som har det kravet på kandidatexamen men det kan ju vara fler skolor som tillämpar det för att sålla.

Kanske inte är så kaxigt att läsa en kanditatexamen på fem år men trots det får man examensbevis.
Citera
2018-04-17, 22:19
Medlem
Ok det var endå farsan som blev gripen som provvakten.

Dom tror att dom är en del av ett större nätverk till o med.
Citera
2018-04-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Norrköpings Tingsrätt, Mål nr B 1296-18:
3 häktade, samtliga på sannolika skäl misstänka för:
* Skattebrott (grovt brott)
* Bokföringsbrott (grovt brott)
* Medhjälp till osann försäkran (grovt brott)

Man född 1992: Norrköpings_TR_B1296-18_Aktbil_22.pdf

Man född 1995: Norrköpings_TR_B1296-18_Aktbil_23.pdf

Man född 1962: Norrköpings_TR_B1296-18_Aktbil_24.pdf

Tack!
Hoppas de får för sig att vattna på sina kunder också.
Citera
2018-04-17, 22:24
Medlem
Får mig att tänka på:

1. Märkliga tandläkare, läkare, jurister (m fl) man stött på med 'adliga' svenska namn med låg professionell kompetens kombinerat med noll social kompetens.

2. Märkliga dito, importer med validering från... ja, ni vet, som ovan plus nära noll kompetens i svenska språket.

Svenska klaner och andra klaner...
Citera
2018-04-17, 22:30
Medlem
Det lär väl inte bli något med de som fuskade i lördags med tanke på att de inte hann genomföra fusket egentligen

Hur tror ni att det bli med de som tidigare har gjort provet och läser någon utbildning nu?
Citera
2018-04-17, 22:39
Bannlyst
Tidigare har folk blivit avstängda från sina utbildningar. När UHR ändrade svarsordningen.
Senast redigerad av Tilkanen 2018-04-17 kl. 22:57.
Citera
2018-04-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
Jag önskar få reda på de misstänkta gärningsmännens etnicitet.

Om du läser ett par inlägg ovanför ditt så ser du tre stycken bilagor från Tingsrätten.

Det är en pappa med sina två söner och alla är svenskar.

Den ena grabben har tidigare sålt ved i stora mängder svart till folk, men slutade med det och startade firma för att få det att se bättre ut.

Han jobbade även i sina bolag i hamnen med olika uppdrag.

Mamman blev släppt från häktet idag på E.M
Citera
2018-04-17, 22:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
Jag önskar få reda på de misstänkta gärningsmännens etnicitet.

Detta är väldigt mycket i just detta fallet White Collar. Medelsvensson som inte trodde de skulle kunna åka fast troligen utan detta var lätta pengar. Tji fick dom. Efter att tag. Märkligt hur länge det tog innan man faktiskt tog tag i den här brottsligheten.
Citera
2018-04-17, 23:04
Bannlyst
Har familjen Gustav*son fått kvarstad på sin egendom med eller gäller det bara pengarna de tjänat från HP-fusket ?

jag tänker på eventuella bilar eller fast egendom de kan tänkas äga som härrör ifrån organiserad brottslighet
Citera
2018-04-17, 23:11
Medlem
Jag såg på Dold - programmet, Visst har det gått till så.
Något som slog mig var kvinnan från Universitet Högskole Ämbetet, som sa: Detta är personer som känner till hur samhället fungerar (om dom fuskande)
Alltså hon bekräftar det som man känner på sig - vi lever i en falsk värld. Ett falskt samhälle. Folk bara anpassar sig till omständigheterna - och skaffar sig en position. Där finns inget engagemang. Det är alltså samhället som är sådant!
Inga ideal - bara slå sig fram. Se fusk som en genväg till en bekväm plattform. Att sedan hela deras utbildning och yrkesliv är en bluff, skiter dom naturligtvis i. Och dom kan med detta system ta sig in i utbildningar som duktigare elever inte kommer in på. f
Alltså samhället är ruttet, så frodas sådana här ruttna "ägg".
I och med att hon kommenterade på det sättet, bekräftade hon att samhället är sådant.
Dom som har fuskat sig in på någon utbildning, planerar säkert att fuska sig genom utbildningen också! Och sedan fortsätter deras fusk-liv och mygel.

Att det är genomruttet att fuska - det tycker i alla fall alla som ser idrottsfusk som allvarligt. Där minsann sätts fuskare åt. Det som bara är lek! Det tas på större allvar! Ja även det säger något!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in