Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-15, 22:22
  #25
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Hur skulle man annars göra? Man köper ju set. Och ingen del slits ut fortare än den andra.

Man kan faktiskt köpa lakanstyg av hög kvalitet på rulle direkt från fabrik och sy sina örngott och lakan själv. Blir bättre, då stora lakan för större sängar är knepiga att hitta färdiga i set.
(Allt i samma vita tyg, så man slipper omaket att matcha olika färger)
Citera
2018-04-15, 22:33
  #26
Medlem
khys avatar
Man gör ju precis som med strumpor och har allt i en och samma färg
Citera
2018-04-16, 13:14
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av khy
Man gör ju precis som med strumpor och har allt i en och samma färg
Inte jag. Tycker det är trevligt att ha olika sorter..
Citera
2018-04-16, 20:59
  #28
Medlem
Gjorde det förr. Tyckte det var väldigt viktigt att påslakan och örngott matchade (även underlakan skulle ha matchande färg...).

Nu har vi två barn (3,5 år och 8 månader) så nu för tiden är det en stor bedrift att bara ha rena lakan. Färg och mönster är totalt oväsentligt
Citera
2018-04-16, 21:08
  #29
Medlem
Så länge man inte blandar DC och Marvel så är det lugnt.
Citera
2018-07-15, 22:29
  #30
Medlem
Man köper set.
Man tvättar seten samtidigt.
Man viker och lägger in seten i linneskåpen tsm.
Man tar ut ett set och bäddar med.

Efter tvätt, vid vikning kan man vina och lägga in påslakanet i örngottet så är setet komplett och alla set kan fint läggas i linneskåpet. Ordning & reda!
Citera
2018-07-15, 22:41
  #31
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Nej, det blir som det blir.

Frun matchar alltid.
Citera
2018-07-15, 22:43
  #32
Medlem
JBernards avatar
Ja, annars blir min sambo galen. Som tur är bäddar hon i 80% av fallen.
Citera
2018-07-15, 22:52
  #33
Medlem
Självklart! En fröjd för ögat.

Dessutom inte så svårt, jag köper bara sängkläder som matchar med sovrummet i övrigt och de går i 3 olika färger, sen köper man bara örngott i de 3 färgerna så är det alltid nått som matchar.

Grått med vitt eller svart, eller rosa med vitt och grått.

Jag har visserligen 6 kuddar i min säng så jag får alltid köpa en jävla massa extra örngott (plus att jag har hotellkuddar som är enorma och kräver "special" örngott i mått 70x100) men om man bara har två kuddar och köper ett set så matchar det ju...alltid? Hur kan man misslyckas med det?

Är det för man är lat och väljer att ta andra örngott trots att man har matchande?

Ryser i kroppen när man träffar på någon som inte ens orkar se till att sängkläderna ser OK ut, det tar typ 00,02 i effort?
Citera
2018-07-21, 23:40
  #34
Medlem
Själv är jag en rebell som kör med allt vitt så löser det sig själv
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback