• 4
  • 5
2018-04-15, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja, vad bra att du gjort en vettig bakgrundskontroll, mer kan man inte göra, tycker du verkar ha gjort allt rätt och bra att du väljer en bil som passar DIG! Vissa på detta form får ju stor-fnatt om man inte väljer minst en XC60 eller större.

Det är som sagt DU som ska ha bilen och DU som ska trivas med den och det tror jag du kommer göra.

Tack Ja, alltså jag tycker att det känns bra, och jag gjorde du den här tråden innan jag hade åkt och provkört bilen, men det känns verkligen som en bra bil för mig. Sen om det är nått som skiter sig och jag inte kan köpa just den, så dör jag nog inte, för det finns ju flera. Och det är ju inte så att det inte finns andra bilar som skulle passa mig minst lika bra, men den här har allt jag önskar mig och lite mer i en första bil Känns skönt att jag kanske inte har missat något superviktigt i alla fall i mitt val av bil och beslut! Snart kanske jag kan samla in "första bilen" vuxenpoängen xD
Citera
2018-04-15, 20:01
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiphania
Yes! 594kr på Länsförsäkringar :P Trodde det skulle vara mycket mer med tanke på att jag bara är 23... men men Det var det billigaste jag kunde hitta i alla fall försökt se på Dina Försäkringar med, men det vill inte komma upp några priser där av någon anledning...
Ja det är ju helt ok. Har du kollat med aktsam?
Citera
2018-04-15, 20:11
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiphania
Tack Ja, alltså jag tycker att det känns bra, och jag gjorde du den här tråden innan jag hade åkt och provkört bilen, men det känns verkligen som en bra bil för mig. Sen om det är nått som skiter sig och jag inte kan köpa just den, så dör jag nog inte, för det finns ju flera. Och det är ju inte så att det inte finns andra bilar som skulle passa mig minst lika bra, men den här har allt jag önskar mig och lite mer i en första bil Känns skönt att jag kanske inte har missat något superviktigt i alla fall i mitt val av bil och beslut! Snart kanske jag kan samla in "första bilen" vuxenpoängen xD

Nä, sen får du inte döma dig för hårt om det nu är något som kommer krångla, du har gjort ett bra bakgrundsarbete och det är svårt att täcka in alla eventualiteter, bilar är ju just bilar och de kan få för sig att krångla ibland. Men du har gjort allt rätt tycker jag, enkel bil, ingen gammal rutten lyxkryssare sen sekelskiftet, kollat besiktning, kamkedja och kollat upp bilhandlaren, kollat skulder mm. Men jag hoppas och tror du kommer bli nöjd.
Citera
2018-04-15, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Ja det är ju helt ok. Har du kollat med aktsam?

Nej inte än :P Ska kika där!
Citera
2018-04-15, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nä, sen får du inte döma dig för hårt om det nu är något som kommer krångla, du har gjort ett bra bakgrundsarbete och det är svårt att täcka in alla eventualiteter, bilar är ju just bilar och de kan få för sig att krångla ibland. Men du har gjort allt rätt tycker jag, enkel bil, ingen gammal rutten lyxkryssare sen sekelskiftet, kollat besiktning, kamkedja och kollat upp bilhandlaren, kollat skulder mm. Men jag hoppas och tror du kommer bli nöjd.

Tackar tackar!
Är tacksam att jag haft mer bilkunniga att kunna fråga eftersom jag inte kan så mycket om bilar mer än the basics liksom Men känner mig supernöjd och hoppas att allt går vägen imorgon!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in