Jag har problem med höger smärta i höger överarm, distala/mediala humerus. Finns beskrivet här:
(FB) Ulnaris eller tricepssenan gör ont (?)
Bild
https://photos.app.goo.gl/upwvZjpnwR6C5J8v1
Jag har känt och tryckt över området en del för att förhoppningsvis finna något av intresse. Igår började jag utforska området med vänster hand en del. Upplevde inget speciellt först. Men efter ett tag märkte jag (tydligast vid flektetad arm) små knutor ungefär vid markeringen på bilden. Ej Ömt och I princip slätt över markeringen, men ca 2cm parallellt med den känner jag en knottrighet. Speciellt en bula/knottra känns tydligt och är öm. Uppskattningsvis 4x4 mm stor. Smärta väldigt lik den man har vid svullna lymfkörtlar vid infektion. Alla bulor/knottror är förankrade i underlaget, huden fritt förskjutbar över knottrorna.
Liknande knottror på vänster arm. Ej ömt där, men har samtidigt inte pillat lika mycket där. Gissar att knottrorna ej är nytillkomna, bara nyupptäckta.
Sammanfattning: jag har smärta över det markerade området vid tricepsbelastning, höger arm. Jag har hittat knottror bilateralt. Pillat mer på höger arm, mer öm. Ej öm just där belastningssmärtan är lokaliserad utan parallellt, 2 cm lateralt om den.
Kan detta vara så kallade muskelknutor? Andra idéer? Förslag på utredning och möjlig åtgärd, annan än paus från träning?