2006-01-28, 15:19
Medlem
lillapojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeje
men stabiliseras inte egenproduktionen efter ett tag efter avslutad kur?...har alltid haft för mej det..

börjar tänka om nu asso...e inte säker på att kura längre

Visst stabiliseras egenproduktionen men det tar tid, allt från ett par månader till år beroende på individuella förutsättningar och dosering/längd på kur.
Men att du skulle få tillbaka lika hög produktion i tonåren som du haft innan kurande kan du glömma, yamamotos exempel visar detta ganska bra.

Många som lägger ner träningen helt när motgångarna börjar komma fysiskt och psykiskt efter kurande, speciellt om de har kort tid av träningsrutin bakom sig samt "för låg" ålder.
Citera
2006-01-28, 15:26
Medlem
jeanclaudes avatar
Kan du skriva en guide för de som faktiskt är i 18 års åldern och nu ändå har lyckats kura?

skulle nog uppskattas mer
Citera
2006-01-28, 15:56
Medlem
lillapojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaude
Kan du skriva en guide för de som faktiskt är i 18 års åldern och nu ändå har lyckats kura?

skulle nog uppskattas mer

Hmm, har de lyckats behövs knappast en guide eller?
De finns ju flera exempel på de som lyckats, men oftast har de gått från ena kuren till den andra.
Något som jag är tveksam till att ngn i den åldern vill bestämma sig för innan han ens rört preparat.
Citera
2006-01-29, 04:27
Medlem
Space Cats avatar
Bra skit asså keep the good work up
Citera
2006-01-29, 12:50
Medlem
PokerMikes avatar
JA mkt bra skrivet. Tyvärr så är alla så blinda (främst tonåringar) av deras eget begär av att växa och bli störst, vackrast och bäst att de inte alls lyssnar på sånt där . Men som ni säger, man lär väl bäst av sina egna misstag.
Citera
2006-02-01, 22:55
Medlem
Carlzones avatar
Mycket bra skrivit! Förstår inte varför den inte är klistrad..

Är själv 18 år och har funderat på lite om just varför man ens kan komma på tanken att ta anabola eller andra steroider, visst man blir stor men det är ju så mycket som kan gå snett.
Dessutom är det ju bara kul att träna, även om det går långsamt så märker man ju lite skillnad från månad till månad
Citera
2006-02-11, 12:12
Medlem
insolents avatar
Jag förstår verkligen inte varför det skulle vara så att en person över 20år skulle få tillbaka eller få bibehålla sin nästintill hela egenproduktion men inte en tonåring på en 10/60... Hur går det till "vetenskapligt" eller hur man ska uttrycka sig?

Jag vet inte vad jag ska tro. Hur "farligt" är det egentligen... De jag känner som kurat unga har det gått bra för (6 stycken vad jag kommer på just nu). D v s inga riktigt farliga bieffekter, inga depressioner. De har blivit ganska stora och starka och efter sina kurer har de behållt mycket. Sen så har väl en å annan tagit en, två till kurer efter men jag har inte sett mycket dåligt av det.
Citera
2006-02-12, 04:27
Medlem
lillapojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insolent
Jag förstår verkligen inte varför det skulle vara så att en person över 20år skulle få tillbaka eller få bibehålla sin nästintill hela egenproduktion men inte en tonåring på en 10/60... Hur går det till "vetenskapligt" eller hur man ska uttrycka sig?

Eftersom egenproduktionen är högre i tonåren, hormonerna svänger fram och tillbaka på hög nivå.
Menar inte att en tonåring skulle mista all produktion efter återhämtning, utan att det de egentligen skulle haft naturligt (dvs. de höga nivåerna som tonåringar har) rubbas och nivåerna hamnar nog inte sällan på en vanlig fullvuxens människas nivå.

Sen om det är farligt eller inte, ja det besvaras väll lättast genom att säga så här: Det är farligt vare sig du är 15 eller 30, men i tonåren har din kropp inte växt färdigt.
Risken för otrevliga bieffekter är markant högre, t.ex gyno där jag pratat med flera killar runt 17-18 år som åkt på det av såpass milda doser som 10mg/ed.
Citera
2006-03-10, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillapojken
Risken för otrevliga bieffekter är markant högre, t.ex gyno där jag pratat med flera killar runt 17-18 år som åkt på det av såpass milda doser som 10mg/ed.

Ja men där kommer väl nolvadex in i bilden?
Vad jag har förstått av all läsning här så Stannar ju inte en "10/60thai" i kroppen längre än 5 vecker efter kuren?

Om man får BT känningar och kör igång på Nolva så borde det ju funka? Skulle inte det fungera kanske man bara kan avbryta?
Har därimot läst att på Deca (inte säker på att det var det) sitter ämnet ju kvar i kroppen och fungerar inte nolvan så forsätter körtlarna o växa i 18 mån?

Skulle även vara bra om ngn kunde åta sig att skriva och tala om för alla 17-18 åringar hur dom ska göra om dom ska kura för att få bäst resultat och hur deras PCT ska se ut. Är ju trots allt en hel del som bestämmer sig för att göra det.

EDIT: Menar inte att du gör fel som inte rekomenderar ASS till ungdomar, men det är bättre att säga vilka saker som är bäst. Lite Dopingjouren stil att dra allt över samma kant.
Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2006-03-10, 16:02
Medlem
Tror dom flesta läser mellan raderna......
Citera
2006-03-10, 16:35
Medlem
karlshamn_yes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdoreMe
Tror dom flesta läser mellan raderna......

Ja, annars hade väl ingen kurat?
Citera
2006-03-10, 17:42
Medlem
Tog min första kur när jag var 17 Är 20 nu. Jag klarade mig bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in