Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-10, 23:18
  #1
Medlem
Bor på hotell emellanåt i jobbet och brukar då köpa öl/vin i baren och ta med upp på hotellrummet. Men vad är kytum? Är det tillåtet eller ser personalen mellan fingrarna? Har aldrig fått någon tillsägelse men tycker själv det känns lite sniket men pallar inte sitta själv i baren och smutta på spriten.
Citera
2018-04-10, 23:21
  #2
Medlem
Energiknippes avatar
Inget konstigt, gör så själv emellanåt av samma anledning. Gott att ta av sig skorna och sätta sig i sängen med en god öl framför tv:n efter en dag av möten.
Citera
2018-04-10, 23:23
  #3
Medlem
Zer0Shits avatar
Det ör inget konstigt. Finns ju de som köper met mat upp till rummet också.

z
Citera
2018-04-10, 23:25
  #4
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Det är helt ok, brukade själv göra så tills jag kom på att hotellbarer är jävligt mycket dyrare än spritbutiker.
Citera
2018-04-10, 23:25
  #5
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Bor på hotell emellanåt i jobbet och brukar då köpa öl/vin i baren och ta med upp på hotellrummet. Men vad är kytum? Är det tillåtet eller ser personalen mellan fingrarna? Har aldrig fått någon tillsägelse men tycker själv det känns lite sniket men pallar inte sitta själv i baren och smutta på spriten.
Eftersom det sällan finns minibar på rummet längre på hotell i Sverige är det helt ok att ta med sig alkohol ifrån baren och ta med upp på rummet.
Det hade det förstås varit även om det funnits minibar på rummet.
Citera
2018-04-10, 23:31
  #6
Medlem
Dark_drivers avatar
Jag brukar handla min öl på Systembolaget och ta med på hotellet har aldrig fått klagomål på det heller
Citera
2018-04-11, 00:52
  #7
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_driver
Jag brukar handla min öl på Systembolaget och ta med på hotellet har aldrig fått klagomål på det heller

Samma här. När jag reser i tjänsten åker det alltid med ett par helrör i väskan. Visst blir det någon öl i baren ibland men oftast är det skönare att ta en dusch och sedan surfa och kolla på TV med en rejäl grogg i näven.
Citera
2018-04-11, 01:29
  #8
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Om rummet har en kyl är det bara att ösa ut det som står där och fylla på med egen öl/sprit från systembolaget.
Citera
2018-04-11, 01:31
  #9
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Bor på hotell emellanåt i jobbet och brukar då köpa öl/vin i baren och ta med upp på hotellrummet. Men vad är kytum? Är det tillåtet eller ser personalen mellan fingrarna? Har aldrig fått någon tillsägelse men tycker själv det känns lite sniket men pallar inte sitta själv i baren och smutta på spriten.

Vad menar du? Att det skulle vara "fel" att köpa med sig en flaska sprit från butik för att sitta och sippa i sig medans man glor på skitfilm på hotellets tv-link?

Tror ingen bryr sig, sålänge du betalar det du konsumerat i minibaren, om du tullat på chipsen där, så är det helt lugnt!

Citera
2018-04-11, 01:33
  #10
Avstängd
creepingdeaths avatar
men hela poängen med room service är ju att få alkoholen serverad och inte behöva släpa med den själv.

varför ska ni alltid vara emot det som är bra?
Citera
2018-04-11, 02:03
  #11
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
men hela poängen med room service är ju att få alkoholen serverad och inte behöva släpa med den själv.

varför ska ni alltid vara emot det som är bra?

Vissa hotell tar ut en extra serviceavgift för roomservice, rätt vanligt faktiskt. Men i Sverige köper man från bolaget alternativt beställer i baren. Utomlands så köper man i vanlig affär och kyler ner i minibaren. Så brukar jag göra.
Citera
2018-04-11, 03:13
  #12
Medlem
Bertil85s avatar
Det var en bra fråga.
Alkohol är givet om du tar in på hotell.
Sedan om det kommer ifrån minbaren eller systemet är en annan anledning...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback