2018-04-10, 21:03
Bannlyst
Att åka på en varning för trams är ju mer regel än undantag för alla som skrivit mer än ett par inlägg på flashback, finns det nån officiell topplista över dom som tramsat mest? Vore spännande att se vad rekordet är på.

(Med risk för att jag åker på en varning för trams med det här inlägget)
2018-04-10, 21:09
Medlem
Enzymes avatar
Handlar väl i så fall ofta om avstängda användare. Generellt sett känns det som det trollas mer nu än när jag var ny här på FB
2018-04-10, 21:12
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Handlar väl i så fall ofta om avstängda användare. Generellt sett känns det som det trollas mer nu än när jag var ny här på FB

Beror på att sociala medier, media i allmänhet, mobiltelefoner och dokusåpor har gjort människor dumma i huvudet!
Socialt inkompetenta.
2018-04-10, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Att åka på en varning för trams är ju mer regel än undantag för alla som skrivit mer än ett par inlägg på flashback, finns det nån officiell topplista över dom som tramsat mest? Vore spännande att se vad rekordet är på.

Menar du inlägg som plockas bort enbart utan varningar?
2018-04-10, 21:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Topplista vet jag inte. Men jag ligger nog rätt bra till avseende varningar för trams.
2018-04-10, 21:22
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Menar du inlägg som plockas bort enbart utan varningar?

Något svårt att veta utifrån trådstarten. Men jag vet inte om en sådan lista skulle vara så bra?
-Vad ska den vara bra för? -Vad skulle nyttan vara?

Jag tror en sådan lista skulle orsaka att vissa medlemmar skulle ta listan som en utmaning, och vilja "toppa den", dvs. att Flashback skulle få än mer trams, och våra moderatorer skulle få än mer jobb att "städa" i trådarna.
2018-04-10, 21:22
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Det är ju helt omöjligt att göra en topplista över det. Vem avgör vad som är trams? Det är inte förbjudet att tramsa, så hur ska man veta hur många av forumets oraderade inlägg som är trams?
2018-04-10, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Jag tror en sådan lista skulle orsaka att vissa medlemmar skulle ta listan som en utmaning, och vilja "toppa den", dvs. att Flashback skulle få än mer trams, och våra moderatorer skulle få än mer jobb att "städa" i trådarna.

now you're talking!
2018-04-10, 21:25
Medlem
Oldberrys avatar
Ts är en jävla tramsebyxa så mycket kan vi väl konstatera
2018-04-10, 21:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Något svårt att veta utifrån trådstarten. Men jag vet inte om en sådan lista skulle vara så bra?
-Vad ska den vara bra för? -Vad skulle nyttan vara?

Sant skulle inte vara bra och det skulle bara ger merarbete för mods och sedan många användare som vill toppa som kommer se sig avstängda på kanske upp till ett halvår.
2018-04-10, 21:28
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är ju helt omöjligt att göra en topplista över det. Vem avgör vad som är trams? Det är inte förbjudet att tramsa, så hur ska man veta hur många av forumets oraderade inlägg som är trams?

Det är ju moderaterna som har tolkningsföreträdet om vad som räknas som trams?
(I och för sig är "trams"-paragrafen en äkta så kallad gummiparagraf, men ändå..)
2018-04-10, 21:30
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Genom att räkna varningar för 0.03 givetvis. Men det är nog en dålig idé av anledningen som kraftfoder nämnde.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in