2018-04-12, 01:51
Medlem
Retoriken känner vi igen. Bush pratade om "massförstörelsevapen" i Irak - vilka senare skulle visa sig inte existera. Den här gången är det "kemiska vapenattacker" och helt utan några som helst bevis skuldbelägger man Syrien och låter det motivera förberedelser för krig ("jag vet att det är dom - det måste vara dom" *peka finger*. Helt idiotiskt att folk går på det gång på gång.

USA gick väl in i Afghanistan utan FN-mandat också vill jag minnas. Och nu ska alltså USA, Frankrike och Storbritannien spänna sina muskler mot Syrien och hota om krig - utan något FN-mandat? Visst att det var just Ryssland som röstade emot, men ska man strunta i vad FN röstar så tappar ju dom förtroende också. Hur hade det sett ut om USA lade in ett veto som man sedan fick helt överkört ändå?

Det vore idioti att inleda ett angrepp mot Syrien, men det låter ju onekligen som att man redan har bestämt sig för vad man ska göra, oavsett vad andra tycker eller om man får stöd av andra nationer/unioner eller inte. Och jag tvivlar inte för en sekund att Ryssland kommer att svara. Men det verkar ju USA & co. inte bry sig om. Eller det kanske är exakt det som man egentligen vill provocera fram? Syrien används bara som ett svepskäl i sammanhanget, och har ingen egentlig betydelse i det större sammanhanget, förutom att NATO säkert gärna vill placera ut diverse missilsystem i landet då kanske.
Senast redigerad av DJ-Emerald 2018-04-12 kl. 01:53.
Citera
2018-04-12, 02:17
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Retoriken känner vi igen. Bush pratade om "massförstörelsevapen" i Irak - vilka senare skulle visa sig inte existera. Den här gången är det "kemiska vapenattacker" och helt utan några som helst bevis skuldbelägger man Syrien och låter det motivera förberedelser för krig ("jag vet att det är dom - det måste vara dom" *peka finger*. Helt idiotiskt att folk går på det gång på gång.

USA gick väl in i Afghanistan utan FN-mandat också vill jag minnas. Och nu ska alltså USA, Frankrike och Storbritannien spänna sina muskler mot Syrien och hota om krig - utan något FN-mandat? Visst att det var just Ryssland som röstade emot, men ska man strunta i vad FN röstar så tappar ju dom förtroende också. Hur hade det sett ut om USA lade in ett veto som man sedan fick helt överkört ändå?

Det vore idioti att inleda ett angrepp mot Syrien, men det låter ju onekligen som att man redan har bestämt sig för vad man ska göra, oavsett vad andra tycker eller om man får stöd av andra nationer/unioner eller inte. Och jag tvivlar inte för en sekund att Ryssland kommer att svara. Men det verkar ju USA & co. inte bry sig om. Eller det kanske är exakt det som man egentligen vill provocera fram? Syrien används bara som ett svepskäl i sammanhanget, och har ingen egentlig betydelse i det större sammanhanget, förutom att NATO säkert gärna vill placera ut diverse missilsystem i landet då kanske.
RamZPaul har gjort en video om historiken bakom detta och anknyter det till vad som sker nu. Runt 2:55 i klippet så berättar en amerikansk general att man sedan långt bak i tiden haft planer på att störta en viss grupp länder, inklusive Irak, Syrien, Libanon, Libyen, Somalia, Sudan och Iran:
https://www.youtube.com/watch?v=hmyyuSZTvDA

Det har till stor del att göra med att dessa länder på ett eller annat sätt står i vägen för Israels intressen. RamZPaul avslutar med att han har inget egentligt emot Israel men att USA bör sluta vara Israels hora i krigssammanhang. Jag håller med.
Senast redigerad av PK-befriad 2018-04-12 kl. 02:20.
Citera
2018-04-12, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
RamZPaul har gjort en video om historiken bakom detta och anknyter det till vad som sker nu. Runt 2:55 i klippet så berättar en amerikansk general att man sedan långt bak i tiden haft planer på att störta en viss grupp länder, inklusive Irak, Syrien, Libanon, Libyen, Somalia, Sudan och Iran:
https://www.youtube.com/watch?v=hmyyuSZTvDA

Det har till stor del att göra med att dessa länder på ett eller annat sätt står i vägen för Israels intressen. RamZPaul avslutar med att han har inget egentligt emot Israel men att USA bör sluta vara Israels hora och kanonmat. Jag håller med.
PNAC. Project For A New American Century.

https://wikispooks.com/wiki/Project_for_the_New_American_Century
https://en.wikipedia.org/wiki/Project_for_the_New_American_Century

Alla originella medlemmars namn som skrev på finns med, John Bolton t.ex, som precis började sitt nya jobb i Trump administrationen.
Citera
2018-04-12, 02:30
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Ja, men vad spelar det för roll? Skeptiker som skyller på sionister och amerikaner kommer bara säga "men den källan är -lägg till en rull med folie-.

http://whoiskillingciviliansinsyria.org/

Låt oss då vara konkreta istället för att svepande anklaga diverse grupper för olika saker. Sidan du länkar till drivs av The Syria Campaign vars ordförande heter Lina Sergie Attar. Hon bor i USA och är initiativtagare till och chef över Karam Foundation som gett ekonomiskt stöd till vithjälmarna som finansieras av den amerikanska regeringen. Attar har vidare fått artiklar publicerade i publikationer som New York Times, Politico, CNN och BBC samtidigt som hon bjudits in för att tala av bland annat den globalistiska tankesmedjan Chicago Council on Global Affairs som leds av krigshetsaren Ivo H Daalder. Det är alltså inte vem som helst som ligger bakom sidan du länkar till. Nåväl, om man går in på sidan så möts man av diverse siffror vars gemensamma källa är The Syrian Network for Human Rights. Denna organisations metoder är värda att ifrågasätta vilket framgår här men detta till trots verkar den vara Lina Sergie Attars favoritkälla. Min poäng är kort sagt att källan du länkar till är helt värdelös.
Citera
2018-04-12, 06:55
Medlem
Snapcounts avatar
Assad sprider ut trupperna :

Organisasjonen hevder at elitestyrken kalt Fourth Divison og Republikkgarden har flyttet personellet ut av hovedstaden Damaskus.

– Bygningene som tilhører forsvarsdepartementet og det militære hovedkvarteret ble tømt for to dager siden, hevder Observatory for Human Rights.

https://www.nrk.no/urix/syria_-tommer-militaerleirer-i-frykt-for-amerikansk-angrep-1.14002935
Citera
2018-04-12, 07:20
Medlem
flyingbys avatar
https://omni.se/a/ddpbGo

Britterna kommer skicka u-båtar till Syrien kan vara klara redan ikväll! Bomberna kommer hagla över Syrien.

Kan gissa att Israel kommer bidra med och snart kommer Assad kunna sitta leka med sina flinta stenar.
Citera
2018-04-12, 07:40
Medlem
Newfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Den kampen är inte större än kampen mellan ryssland och USA som pågått sedan Ukraina krisen. Tror du behöver öppna upp ögonen och inte köpa allt du ser på media. Trump är knappast en idiot det är bara så killen förhandlar han är ju en affärsman. Om de flesta inte kan genomskåda hans skådespeleri så har han lyckats ganska bra. Inte undra på att killen är en miljardär och idag sittande president över världens mäktigaste land.

du däremot är en idiot.

Han är miljardär för att han ärvt och är pappas gosse. Affärsman är han visserligen dock.

Snälla du, kampen om mellanöstern har pågått långt mycket längre än kampen om Ukraina och skördat långt mycket fler människoliv. Men jag förstår att om man är lågt utbildad så är det svårt att sätta saker i större perspektiv.
Citera
2018-04-12, 08:24
Medlem
Annonvengers avatar
Qatar och saudi vill dra gasledningar till Europa och det som står ivägen är Syrien. Ryssland säljer gas och vill inte konkurrera med dom.

Israel vill expandera.

USA vill avsätta en demokratiskt vald ledare. Genom att beväpna rebeller (isis). Ryssland är där lagligt genom inbjudan av Syrien, när dom då nästan vinner över rebellerna så fejkar USA en gas attack, precis som dom gjorde förra året. Allt är icensatt av ”white helmets”. Finns flertal journalister som bekräftar detta.

Där har ni anledningarna, välj vilken som passar bäst
Senast redigerad av Annonvenger 2018-04-12 kl. 08:26.
Citera
2018-04-12, 08:34
Medlem
Tucker Carlson är en man med sans o balans, han vågar fortsätta ifrågasätta vad som håller på att hända med kärnfrågan "Finns bevis på att Assad låg bakom den misstänkta kemgasattacken?", en fråga som torde vara självklar - för detta blir han anklagad av att vara en av Putins medlöpare, Tucker ger svar på tal:

http://video.foxnews.com/v/5768592463001/?#sp=show-clips

(börjar tyvärr med ett kort reklaminslag)
Citera
2018-04-12, 08:36
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Uppenbarligen tillräckligt för att ha det som underlag.

Du säger att de finns bevis utan att kunna lägga fram något. Du tar någons ord som bevis för att eventuellt kriga i ett land och döda oskyldiga.

Inte undra på att världen är som den är.

Om FN hade sagt till dig att dom har sätt Bigfot skulle du tro på det också?
Citera
2018-04-12, 08:53
Moderator
Siegfrids avatar
Tror det blir en kompromiss. USA med allierade bombar skiten ur något avsides och ointressant flygfält, som ryssar och syrier utrymt sedan ett par dagar.
Win för USA som framstår som handlingskraftiga, inga större.käppar i hjulet för Assad och Putin.
Citera
2018-04-12, 09:02
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyingby
https://omni.se/a/ddpbGo

Britterna kommer skicka u-båtar till Syrien kan vara klara redan ikväll! Bomberna kommer hagla över Syrien.

Kan gissa att Israel kommer bidra med och snart kommer Assad kunna sitta leka med sina flinta stenar.
Trevligt. Men vi borde nog inte överskatta svaret på gasattacken.

Jag tror att man försöker att se till att Assad inser att det är så jävla dyrt att begå krigsbrott med gasattacker att det inte är värt att göra det. Jag hoppas att det kostar honom kännbara delar av sin militära förmåga.

Slå ut fabriker och lager där gas misstänks kunna förekomma, och reducera flygvapnet till 25% kapacitet så tror jag att han kommer att låta bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in