2018-04-10, 20:00
Medlem
Arlorks avatar
Jag har lyckats installera vissa program p min laptop utan problem. Bde Reason och FL, Civilization IV och Stronghold gick ocks bra. Dremot fungerar vissa inte alls. Nr jag ska starta programmen s dyker det upp en ruta dr det str att "d3dx9_43.dll" inte kunde hittas. Exempelvis Hearts of Iron IV.

Igr googlade jag lite och jag har lyckats hitta filen. Det jag lyckades frst r att filen ska placeras i mappen/installapationsmappen och att programmet/spelet sedan ska fungera. Det gr det inte.

Jag har Windows 10.

Tacksam fr all tnkbar hjlp..
Citera
2018-04-10, 20:16
Medlem
4yoonlys avatar
Lter som Windows 10 (D3D v12?) inte r helt baktkompatibelt med (D3D v9?). Eller att programmet/spelet har ngon hrdkodat som (vilket lter otroligt dock) skvg till filen som d lg under C:\Windows\System(32)\

Har inte krt nstan ngot Windows 10, men den skall vara s baktkompatibel som den bara kan antar jag och kra med "alias"... men om mappen finns s testa att lgga den i C:\Windows\System32 men finns dr dr s erstt den inte...
Citera
2018-04-10, 22:22
Medlem
Arlorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Lter som Windows 10 (D3D v12?) inte r helt baktkompatibelt med (D3D v9?). Eller att programmet/spelet har ngon hrdkodat som (vilket lter otroligt dock) skvg till filen som d lg under C:\Windows\System(32)\

Har inte krt nstan ngot Windows 10, men den skall vara s baktkompatibel som den bara kan antar jag och kra med "alias"... men om mappen finns s testa att lgga den i C:\Windows\System32 men finns dr dr s erstt den inte...

Jag vet inte om det spelar ngon roll men datorn r av mrket Acer. Det har varit lite strul med den sedan tidigare ocks. Tre gnger har jag terstllt den totalt. D har den krt p bra i ngra dagar sedan blir det ngon delay av alla funktioner. Kan jag felska hrdvaran? I s fall kanske frsljaren fr fixa till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in