Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-10, 22:35
  #13
Medlem
FETochFULs avatar
Måste tyvärr meddela att jag vid 15 var deprimerad och har haft upp och nedgångar tills idag 27 och är i deprission just nu sen iaf 7-8 månader tillbaka. Känns dock som om jag aldrig kommer att komma ur den här. Men som jag läser vad alla andra skriver så kommer jag att ta mig ur. Men frågan är När i helvete då.
Citera
2018-04-10, 23:46
  #14
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Så är det och det är något som borde lyftas fram i debatten. Folk tror att det handlar om att man är "nere" och det är en snabbfix men som du säger är det många gånger förödande för den drabbade. Tappade själv flera år av livet pga depression då jag sket i allt under denna tiden. Påverkar mig än idag att jag hade denna period för 15 år sedan. Tänk om man fått rätt hjälp från början.

Mental ohälsa är ingenting som diskuteras, varken i dagliga livet eller i media, vilket är helt galet eftersom det är vår största folksjukdom...

Jag har växt upp med det i familjen, drabbats av det själv, har många vänner som drabbats av det, och har en partner som drabbats av det och kämpar med det just nu.

Till TS kan jag bara säga, det kommer att bli bra en dag men du måste se till att du får rätt hjälp så att du kommer igång så fort det bara går och får jobba med dig själv!!

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback