Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-09, 18:32
  #1
Medlem
Hej,
Jag och min sambo väntar barn i november och tänkte att vi skulle flytta till en större lägenhet nu när vi väljer att flytta hem till hemstaden för att vara nära familjen. Vi fick dock erbjudande på en lägenhet i vårt favoritområde och det kändes helt rätt med lägenhet i ett flerfamiljshus, då vår vi ändå tillgång till gräsmatta och så, samtidigt som vi kan fortsätta spara till hus i framtiden.

Lägenheten vi flyttar till är en 2:a på 80kvm, så det är ändå en stor tvåa med stort vardagsrum och ganska stort kök. Sovrummet är dock ganska litet. Säng, spjälsäng och en garderob, där jag kan förvara mina kläder, är vad som får plats. Tjejen har dock väldigt mycket mer grejer och vi behöver ytterligare en garderobslösning för henne.

Jag har en liten fundering på att dela av vardagsrummet om det går att göra på något snyggt sätt. Kan det bli snyggt med skärmvägg eller så, för att typ sedan skapa en walk-in closet? Har försökt hitta lite inspiration, men har inte lyckats.

Någon med förslag och tips?
__________________
Senast redigerad av SecretJohnny 2018-04-09 kl. 18:36.
Citera
2018-04-09, 19:36
  #2
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretJohnny
Hej,
Jag och min sambo väntar barn i november och tänkte att vi skulle flytta till en större lägenhet nu när vi väljer att flytta hem till hemstaden för att vara nära familjen. Vi fick dock erbjudande på en lägenhet i vårt favoritområde och det kändes helt rätt med lägenhet i ett flerfamiljshus, då vår vi ändå tillgång till gräsmatta och så, samtidigt som vi kan fortsätta spara till hus i framtiden.

Lägenheten vi flyttar till är en 2:a på 80kvm, så det är ändå en stor tvåa med stort vardagsrum och ganska stort kök. Sovrummet är dock ganska litet. Säng, spjälsäng och en garderob, där jag kan förvara mina kläder, är vad som får plats. Tjejen har dock väldigt mycket mer grejer och vi behöver ytterligare en garderobslösning för henne.

Jag har en liten fundering på att dela av vardagsrummet om det går att göra på något snyggt sätt. Kan det bli snyggt med skärmvägg eller så, för att typ sedan skapa en walk-in closet? Har försökt hitta lite inspiration, men har inte lyckats.

Någon med förslag och tips?

Vi behöver se en planritning för att komma med adekvata förslag.
Citera
2018-04-09, 20:55
  #3
Medlem
tastass avatar
Slå ihop några garderobsstommar och använd som avdelning.
Vill du göra det riktigt tjusigt kan du regla upp ryggen på stommarna, klä med renoveringsgips, spackla och tapetsera.
Citera
2018-04-09, 21:22
  #4
Medlem
MacheteAnderss avatar
Visa planlösningen
Citera
2018-04-10, 10:36
  #5
Medlem
Ja, planlösningen gör det så klart lite enklare

https://drive.google.com/file/d/1OOs...ew?usp=sharing
Citera
2018-04-13, 22:03
  #6
Medlem
Inga förslag?
Citera
2018-04-14, 07:06
  #7
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretJohnny
Ja, planlösningen gör det så klart lite enklare

https://drive.google.com/file/d/1OOs...ew?usp=sharing

Citat:
Ursprungligen postat av SistaHolken
Inga förslag?

Tolkar det som att det är en HR eftersom det nämns skärmväggar och då blir det ju bara impajimpa att försöka bygga en walk in closet.

I en BR (eller fråga värden om lov) hade jag gjort så här:

- Ha soffgruppen till vänster i vardagsrummet.
- Sätt en ny mellanvägg i vardagsrummet i liv med köksväggen för att få ett nytt sovrum.
- Utöka den befintliga platsbyggda garderoben som finns där inne så att det blir en walk in closet.

För övrigt lär det ha funnits en sådan lösning tidigare (fast kanske till vänster), då lägenheten beskrivs som en trerummare överst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback