2018-04-08, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Det hjälper inte mot en brottare som kontrollerar handlederna och ligger i sidmount och låser fast.
Det finns en anledning till att han har så många förluster och det är brist på brottning.

han har inte många förluster och dom han har är inte pga brist på brottning.
Citera
2018-04-08, 23:26
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
nej han har grym submission game från botten

Jag är ett stort fan av Nate Diaz men mot Khabib nja.Nate är bättre stående med sin volym av slag och kanske divisionens bästa BJJ.Problemet är att Khabib är nog nästan helt omöjlig att sätta en submission på.
Citera
2018-04-08, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Jag är ett stort fan av Nate Diaz men mot Khabib nja.Nate är bättre stående med sin volym av slag och kanske divisionens bästa BJJ.Problemet är att Khabib är nog nästan helt omöjlig att sätta en submission på.

hur vet du det?
Citera
2018-04-08, 23:29
Medlem
withnonames avatar
Citat:
hur vet du det?

För att det är Khabib?
Citera
2018-04-08, 23:31
Bannlyst
Citat:
För att det är Khabib?

slänger man ur sig att det är nästan helt omöjligt att submitta khabib måste man basera det på något.

t ex att ett antal av världens främsta har försökt.

så har inte skett.
Citera
2018-04-08, 23:36
Medlem
withnonames avatar
Citat:
slänger man ur sig att det är nästan helt omöjligt att submitta khabib måste man basera det på något.

t ex att ett antal av världens främsta har försökt.

så har inte skett.

Han har ju MMA:s bästa grappling övht. och är den klart bästa brottaren i divisionen.Vart var Edson Barbozas BJJ mot honom?
Citera
2018-04-08, 23:38
Bannlyst
Citat:
Han har ju MMA:s bästa grappling övht. och är den klart bästa brottaren i divisionen.Vart var Edson Barbozas BJJ mot honom?

jag vet inte, edsons har bara en submissionvinst i hela sin karriär (24 fighter) så att han inte trollade fram det mot khabib är inget vidare besvis på khabis submissionförsvar.
Citera
2018-04-08, 23:43
Medlem
withnonames avatar
Citat:
jag vet inte, edsons har bara en submissionvinst i hela sin karriär (24 fighter) så att han inte trollade fram det mot khabib är inget vidare besvis på khabis submissionförsvar.

Det är som med Jose Aldo som var fjäderviktens bäste BJJ utövare men det fick vi aldrig se.Nu är inte Barboza på hans nivå av BJJ men den är tillräcklig för att han ska använda den i försvar.
Citera
2018-04-08, 23:45
Bannlyst
Citat:
Det är som med Jose Aldo som var fjäderviktens bäste BJJ utövare men det fick vi aldrig se.Nu är inte Barboza på hans nivå av BJJ men den är tillräcklig för att han ska använda den i försvar.

jag vet inte hur jag ska uttrycka det här tillräckligt tydligt, men om en person aldrig möter någon som gör minsta försök till att submitta honom så är det ganska skevt att påstå att den personen inte kan submittas när inte ett endaste försök, ens gjorts.

det är som att säga att någon har ufc's bästa haka trots att han aldrig blivit träffad av ett slag.
Citera
2018-04-08, 23:50
Medlem
withnonames avatar
Citat:
jag vet inte hur jag ska uttrycka det här tillräckligt tydligt, men om en person aldrig möter någon som gör minsta försök till att submitta honom så är det ganska skevt att påstå att den personen inte kan submittas när inte ett endaste försök, ens gjorts.

det är som att säga att någon har ufc's bästa haka trots att han aldrig blivit träffad av ett slag.

Vet du vad MMA världens bästa grappler betyder om du översätter det till din bevisligen tröga hjärna?
Citera
2018-04-08, 23:54
Bannlyst
Citat:
Vet du vad MMA världens bästa grappler betyder om du översätter det till din bevisligen tröga hjärna?

nej berätta.

berätta hur man kan anses ha världens bästa försvar mot submissions när man aldrig mött någon som är en hejare på submissions.

eller det kanske är just det.

han är så bra på att försvara sig mot submissions att folk inte ens vågar försöka.
Citera
2018-04-09, 00:02
Medlem
withnonames avatar
Citat:
nej berätta.

berätta hur man kan anses ha världens bästa försvar mot submissions när man aldrig mött någon som är en hejare på submissions.

eller det kanske är just det.

han är så bra på att försvara sig mot submissions att folk inte ens vågar försöka.

Edson Barboza ligger inte där på golvet och njuter av situationen.Fattar du inte att han inte fick chansen till den BJJ han har.Khabib stängde den dörren för honom fullständigt.Det är det som gör honom till den han är.Alla människor kan åka på en submission men jag har otroligt svårt att se ett scenario där någon sätter en armbar på Khabib.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in