Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-04-08, 17:43
Medlem
Jag har problem med att jag ofta får upp att det är problem att ansluta till icloud. Jag slår in mitt lösenord. Sen får jag en kod med siffror ibland till min mobil, men jag förstår inte var jag slå in denna kod. Det går inte på datorn, så var ska jag slå in den?

Jag har även problem att föra över bilder från iphone till iphoto. Några av mina bilder kommer inte över, trots att de borde komma över till iphoto. Jag testade med att ta några nya bilder och de gick att föra över. Jag har även sett ett utropstecken på vissa bilder på min iphone, vad menas med det? Det är en cirkel med utropstecken.

Vad ska jag göra? Tacksam för hjälp.
Citera
2018-04-08, 17:53
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag har problem med att jag ofta får upp att det är problem att ansluta till icloud. Jag slår in mitt lösenord. Sen får jag en kod med siffror ibland till min mobil, men jag förstår inte var jag slå in denna kod. Det går inte på datorn, så var ska jag slå in den?

Jag har även problem att föra över bilder från iphone till iphoto. Några av mina bilder kommer inte över, trots att de borde komma över till iphoto. Jag testade med att ta några nya bilder och de gick att föra över. Jag har även sett ett utropstecken på vissa bilder på min iphone, vad menas med det? Det är en cirkel med utropstecken.

Vad ska jag göra? Tacksam för hjälp.

1.Vid första inloggningsförsöket kommer du inte in med ditt lösenord på iCloud.
2. Ett lösenord plingar på din mobile
3. Skriv in ditt iCloud-lösenord igen men nu lägger du till den sexsiffriga koden du fick i telefonen.

Skriv in lösenordet och koden utan mellanslag så skall det gå gissar jag.

Dina problem att föra över bilder från din telefon är du inte ensam om. Det samma gäller för Photos och jag vet inte hur man löser det problemet. Kan kanske ha något att göra med IOS nya filsystem.
Citera
2018-04-09, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
1.Vid första inloggningsförsöket kommer du inte in med ditt lösenord på iCloud.
2. Ett lösenord plingar på din mobile
3. Skriv in ditt iCloud-lösenord igen men nu lägger du till den sexsiffriga koden du fick i telefonen.

Skriv in lösenordet och koden utan mellanslag så skall det gå gissar jag.

Dina problem att föra över bilder från din telefon är du inte ensam om. Det samma gäller för Photos och jag vet inte hur man löser det problemet. Kan kanske ha något att göra med IOS nya filsystem.
Tack för svar! Men jag får bara upp att jag ska logga in med e-postadress och lösenord. Var ska jag skriva in siffrorna?
Citera
2018-04-09, 20:13
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Tack för svar! Men jag får bara upp att jag ska logga in med e-postadress och lösenord. Var ska jag skriva in siffrorna?

Läs mitt svar igen.
Citera
2018-04-10, 16:36
Medlem
1Partys avatar
Bättre att kontakta Apple support än flashback.. Ring de och fråga alla dina frågor.

https://support.apple.com/sv-se/contact
Citera
2018-04-11, 17:58
Medlem
Rubarthasdfs avatar
Kan vara för att iPhoto inte supporterar 2-faktors autentisering. Uppdatera från iPhoto till Bilder så kommer förhoppningsvis gå lite bättre. https://support.apple.com/sv-se/HT204655
Citera
2018-04-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarthasdf
Kan vara för att iPhoto inte supporterar 2-faktors autentisering. Uppdatera från iPhoto till Bilder så kommer förhoppningsvis gå lite bättre. https://support.apple.com/sv-se/HT204655

Länken fungerar inte och jag kan inte uppdatera till nya MacOS. Jag har för gammal dator, jag har 10.9.5. Vad ska jag göra? Jag vill ju få över mina bilder. Nu har jag många bilder som inte ens kommer upp i iphoto. Kan man på något sätt föra över dem manuellt? Typ öppna mappen för iphone på datorn och dra över till macen.
Citera
2018-04-17, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Bättre att kontakta Apple support än flashback.. Ring de och fråga alla dina frågor.

https://support.apple.com/sv-se/contact

Jag försökte via chatt, det står att min produkt är för gammal, för att de ska ge teknisk support. Så otroligt dåligt!
Citera
2018-04-17, 19:57
Medlem
Tydligen så måste jag uppdatera min dator till nytt operativsystem för att man måste ha Bilder i stället för Iphoto. Ska det vara så otroligt krångligt?
Citera
2018-04-18, 04:35
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Tydligen så måste jag uppdatera min dator till nytt operativsystem för att man måste ha Bilder i stället för Iphoto. Ska det vara så otroligt krångligt?

Ja du bör uppdatera ditt operativsystem. Dels fungerar det bättre med din IOS-version samt är säkrare. Att iPhoto inte fungerar verkar klurigt. Jag sitter på OSX 10.12 och där fungerar det som förväntat. Att vissa bilder inte förs över är du inte ensam om. Många som har problem med det samt undertecknad. Även bilder-appen i OSX har problem med det. Kan troligen vara något i IOS nya filsystem sim är vajsing.
Citera
2018-04-18, 12:06
Medlem
Jag har nu uppdaterat till El Capitan och har nu Bilder. Det funkar ändå inte. Jag får över en bild, men de som jag tog i helgen kommer inte ens upp. Vad kan vara fel? Jag har uppdaterat ios på iphone, uppdaterat Itunes. Det borde rimligtvis finnas fler än mig som har gamla mac och äldre ios som ändå kan föra över bilder. Jag har tvåfaktorsautentisering på minnmobil tror jag. Spelar det roll? Finns det någon bakväg att få över bilder till datorn?
Citera
2018-04-18, 15:14
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Jag har nu uppdaterat till El Capitan och har nu Bilder. Det funkar ändå inte. Jag får över en bild, men de som jag tog i helgen kommer inte ens upp. Vad kan vara fel? Jag har uppdaterat ios på iphone, uppdaterat Itunes. Det borde rimligtvis finnas fler än mig som har gamla mac och äldre ios som ändå kan föra över bilder. Jag har tvåfaktorsautentisering på minnmobil tror jag. Spelar det roll? Finns det någon bakväg att få över bilder till datorn?

Testa med Bildinsamling som ligger i Progammappen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in