Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-08, 15:30
  #1
Medlem
cordelias avatar
Tre flickor genom isen – räddades av man

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...addades-av-man

Någon som vet nåt mer?
Citera
2018-04-08, 18:09
  #2
Medlem
Citat:
Klockan 13.27 på söndagseftermiddagen larmades räddningstjänst och polis om att tre flickor i 7-årsåldern gått genom isen i närheten av Gustavsbergs sporthall.

Två av flickorna lyckade själva ta sig upp ur vaken, men den tredje orkade inte.

Hjälpen var dock nära. En förbipasserande man i 50-årsåldern såg vad som hade hänt och lyckades få upp flickan.

– Här kan man tala om lyckliga omständigheter, säger Sve*-Erik Olsso* vid Stockholmspolisen.

De två flickorna som tagit sig upp för egen maskin återförenades med sina föräldrar. Flickan som hjälptes upp var vid medvetande men kraftigt nedkyld. Hon fördes med ambulans till Karolinska sjukhuset.
https://mitti.se/nyheter/lyckligt-fl...hela-stockholm
Citera
2018-04-08, 18:25
  #3
Medlem
Man undrar ju vart föräldrarna var, värmdö är inte det ganska långt Söderut? Tur i oturen som man säger, nu är dessa flickor förmodligen skräckslagna för vattnet i resten utav sina liv.
Citera
2018-04-08, 18:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
värmdö är inte det ganska långt Söderut?
Ja hyfsat - Typ samma breddgrad som Södermalm, Sthlm.
Citera
2018-04-08, 19:32
  #5
Avstängd
finanshajen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Man undrar ju vart föräldrarna var, värmdö är inte det ganska långt Söderut? Tur i oturen som man säger, nu är dessa flickor förmodligen skräckslagna för vattnet i resten utav sina liv.
Förhoppningsvis. Vad i helvete skulle dom göra på isen så här års? Isen håller knappast för promenader nu.

Föräldrarna borde straffas. Att dottern nästan omkom är inget straff eftersom dom orsakade spektaklet själva.
Citera
2018-04-08, 19:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Förhoppningsvis. Vad i helvete skulle dom göra på isen så här års? Isen håller knappast för promenader nu.

Föräldrarna borde straffas. Att dottern nästan omkom är inget straff eftersom dom orsakade spektaklet själva.
Jag skulle inte ens våga mig ut på norrlandsisen såhär års, sen är väl mitt säkerhetstänk en aning högre än en 7-årings.

Jag undrar mest vad dom gjorde där ute själva, kan dom ha rymt? Finns det boenden i närheten?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback