2018-04-08, 13:31
Medlem
Har en A2-reggad och strypt 2016 KTM 690 SMC-R och skulle gärna vilja få bort strypingen utan att behöva regga om (billigare försäkring osv...). Gör jag det hos de verkstäder jag har "nära" så river de A2-papperna.
Finns det någon här som kan mappa åt mig? Eller sälja en PC?
Citera
2018-04-08, 13:44
Medlem
Åk till en märkes verkstad och boka mappning, att du vill ha kvar A2 registreringen för att slippa dyrare försäkring är bara dumt. Riskera att inte få ut någonting alls när olyckan är framme?
Bara så du vet utgår många försäkringsbolag ifrån ursprungs effekten, priset jag fick på helförsäkring för min strypta MC förändras inte till våren när jag registreringsbesiktar hojen till tung.
Citera
2018-04-08, 14:07
Medlem
Kan vara så att jag har A2-kort men vill köra ostrypt🙈
Citera
2018-04-08, 19:24
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maistern
Åk till en märkes verkstad och boka mappning, att du vill ha kvar A2 registreringen för att slippa dyrare försäkring är bara dumt. Riskera att inte få ut någonting alls när olyckan är framme?
Bara så du vet utgår många försäkringsbolag ifrån ursprungs effekten, priset jag fick på helförsäkring för min strypta MC förändras inte till våren när jag registreringsbesiktar hojen till tung.

Japp alla bolag som är duktiga på att hantera MC-relaterade skador utgår också från att hojen är ostrypt oavsett vad regbeviset säger.
Citera
2018-04-08, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Japp alla bolag som är duktiga på att hantera MC-relaterade skador utgår också från att hojen är ostrypt oavsett vad regbeviset säger.

Det är inte det huvudsakliga syftet. Vill ha kräm i hojen som att den är ostrypt men ha kvar A2-reggningen. När jag köpte hojen i höstas var det 2 verkstäder nära som kunde ordna det åt mig, men nu när det är dags att lösa det har de backat och säger att de inte håller på med sånt längre.
Citera
2018-04-11, 10:55
Medlem
Rootavdrags avatar
Antar du förstår att om du gör detta gäller inte försäkringen om något skulle hända.
Du kommer troligen åka dit för olovlig körning också men men.

Ofta om man köper typ en powercommander så finns det grundmappar på deras hemsida man kan använda. Annars kolla med någon som har en likadan och fråga om du kan låna deras
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in