2018-04-08, 14:11
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Expressen-journalistik i ett nötskal. Tiggaren skall skyddas oavsett vad. Även om tiggaren skulle vara en mördare så är han ändå ett offer och den som skall höjas till skyarna

Tiggaren har betett sig avskyvärt och får helt enkelt ta konsekvenserna.

Alla vet hur tiggarna i tunnelbanan beter sig; kladdar på en, sticker upp muggar under ens näsa, ryker i kläderna. Fy fan! Mannen är en hjälte som stod upp mot EU-migrantens äckliga beteende.

Dessutom verkar det som att killen försökte hjälpa tiggaren. Inte knuffa.
Citera
2018-04-08, 14:15
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Är man tiggare och svensk så har tamejfan klampat i klaveret riktigt rejält, och utan avbrott. Vi har ett bra skyddsnät för dessa individer och vill de ha hjälp så får de det. De svenskar som tigger har tackat nej till det eller klarar annars inte att uppfylla grundläggande skyldigheter som krävs i gengäld för hjälpen. De får således skylla sig själva tyvärr.

Nej det har vi inte och vill de ha hjälp så får de ställa sig i kö och vänta och vänta. Under tiden får de fortsätta att leva på gatan. Över loppet av drygt 20 år så har alla skyddssystem som tidigare fanns för denna grupp monterats ner utan att ersättas av någonting annat för alla pengar går till svartmuskingar och negrer.
Citera
2018-04-08, 14:26
Medlem
ace_secs avatar
De flesta tiggare bär på diverse sjukdomar och ibland även skadedjur. Man måste få värja sig och använda självförsvar när de börjar kladda och röra vid en.
Senast redigerad av ace_sec 2018-04-08 kl. 14:39.
Citera
2018-04-08, 14:31
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Nej det har vi inte och vill de ha hjälp så får de ställa sig i kö och vänta och vänta. Under tiden får de fortsätta att leva på gatan. Över loppet av drygt 20 år så har alla skyddssystem som tidigare fanns för denna grupp monterats ner utan att ersättas av någonting annat för alla pengar går till svartmuskingar och negrer.

Det finns definitivt hjälp att få fortfarande om man kan sköta sig.

Hur som - var det en zigenare så skiter jag helt i vilket. Var det en svensk som av total otur i livet hamnade i det läget så är det väl trist, men jag tror man kan göra mer än att tigga om pengar. Panta flaskor. Spela instrument för bidrag. Sitt med i studiecirklar. Plugga. Få praktikplatser som tilldelas även utsatta. Skriv artiklar att sälja. Det finns tusentals sysslor som vem som helst kan tjäna minst en hundring per dag på.
Citera
2018-04-08, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...for-mordforsok

Kände de två varandra sedan tidigare eller vadan denna överreaktion?

Inget i artikeln om att det skulle vara ett hatbrott?

Misstänker att gm är flashbackare
Citera
2018-04-08, 14:45
Medlem
Visst är tiggare smutsiga och kan nog dra runt med massa virus, bakterier, ohyra och annat. Men då tar man ju en omväg, eller makar på sig så att man inte nuddar dem på tunnelbanan. Att vräka ner en måhända äcklig tiggare på ett spår är lika med mordförsök och bör straffas med många år i fängelset. Sedan att tiggeri borde förbjudas och alla tiggare skickas tillbaka till sina respektive länder är en annan sak.
Citera
2018-04-08, 14:47
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Visst är tiggare smutsiga och kan nog dra runt med massa virus, bakterier, ohyra och annat. Men då tar man ju en omväg, eller makar på sig så att man inte nuddar dem på tunnelbanan.

Ibland hinner man inte akta sig eller ta en omväg. Plötsligt står de mitt i ens väg och kladdar och gnider sig mot en.
Citera
2018-04-08, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror.melker
Här var en kille som ruttnade,
Han har gått och retat upp sig på
de här bakterierna som
85 procent inte
vill se här på våra gator.

Och till slut flippade han.

Sånt som händer när trycket blir
för högt...

Klarar man inte av att kontrollera sig för att något stör en ska man sitta i fängelse. Det är inte "sånt som händer". Herregud om jag kastade ner varje människa som stör mig...
Citera
2018-04-08, 14:57
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasisterarligister
Klarar man inte av att kontrollera sig för att något stör en ska man sitta i fängelse. Det är inte "sånt som händer". Herregud om jag kastade ner varje människa som stör mig...

Det är en sak att bli störd. En helt annan att bli antastad och kladdad på av en smittbärande tiggare.
Citera
2018-04-08, 15:01
Medlem
Zigenarhelvetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Citat:
Ursprungligen postat av cocinar
Kanske det var två tiggare ur samma folkstam som bråkade om ett tiggarrevir!
Det var även min första tanke.
Ingen dum tanke detta då det finns ganska många fall senaste tio åren med - i alla fall i dessa - romer som gått loss på varandra besinningslöst med tillhyggen, som plankor, yxor och knivar. Att då dra ner någon på spåret är inte så långt borta. Svenska (etniska) tiggare har aldrig ägnat sig åt sådan idioti.

Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Låter som att det lika gärna kan ha varit en svensk pundare som tiggde och nån blatte som lackade ur.
Kan vara så. Det intressanta - om det är så - är att Expressen och Aftonbladet, vilka har uppgifter om identiteterna på MGM och BO (ser man av deras artiklar), ändå ska pk-fulköra och spela på tiggare som offer-upplägget ungefär som om det är en romsk fattig stackare (dvs sådana som i verkligheten som regel är hitresta pga Sveriges ziggevurmande signalpolitik, och som ofta är kriminella/lagbrytande figurer), som typ har blivit utsatt för hatbrott av vit svensk, ultrarasistnazistfaschist... Det är det som äcklar i alla fall mig med medierna Expressen och Aftonbladets propagandistiska pk-journalistik.

Det är som om EXP och AB i sin rapportering om fallet vill få med att det trots att det (av bilderna att döma) troligen var en blatte (MENA-lirare?) som GM och en svensk utsatt man som BO - alltså kanske ett hatbrottsmotiv... - ändå ska skildras och spelas på att "tiggaren" kan vara en romsk tiggarfigur, och att vi (i svenska befolkningen) ska ge fan i just dessa personer i tunnelbanan (en svensk tiggare skiter m.a.o. EXP och AB fullkomligt i...)...
Citera
2018-04-08, 15:15
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Tiggaren va nog väldigt ljus i hyn, dvs fel hudfärg. Hade offret haft en något mörkare nyans, typ zigenartiggare eller afrikan hade media gapat "-HATBROTT!" så att fradgan fullkomligt sprutat ur käften på dem.

Vad vet vi om förövaren i fallet, har vi ett namn? Varför hänger media inte ut honom?
Kan det vara så att förövaren är blatte? Brukar inte dom ha rätt avvikande temperament?
Citera
2018-04-08, 15:18
Medlem
Inget snack om hatbrott som brukar vara standard när vit vs invandrare är iblandad.
Det får mig att tro att det rör sig om tvärtom denna gång eller 2 invandrare. PK folket vill ju ogärna använda hatbrott när vita eller Svenskar utsatta.

Dessa tiggare kan vara hotfulla både jag själv och min gamla mor har vart utsatta.
Att sedan finns folk som inte acceptera sådant beteende, har jag full förståelse för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in