• 1
  • 2
2018-04-08, 03:56
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
De vill ju åt mina pengar!!!!!
Måste skydda dem till varje pris..

Jag betalade av precis en saftig 20k skuld orka betala av mer. De får vara nöjda för nu
Saftig skuld på 20k.
Aktiedepå på Bahamas.

Om det ska vara lönt att hålla på som du gör så räknas inte 20k som en saftig skuld...

Nej det är inte dina pengar. Det är ju det som är hela grejen. Hade det varit det skulle du bestridit skulden och vunnit i rätten. Då hade du inte haft någon kronkalle efter dig.
Citera
2018-04-08, 05:33
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Läste att kronofogden kan utmäta aktier och fonder det står så här.

"När vi utmäter fondandelar och aktier meddelar vi banken eller Euroclear, som registrerar att aktierna eller fondandelarna är utmätta.*När aktierna eller fondandelarna är sålda tas registreringen bort."

Och sedan så är jag rädd från detta företag

Euroclear Sweden*

Euroclear sweden är ett svenskt*aktiebolaggrundat 1967[1]*som för register över de allra flesta*aktier*och räntebärande*värdepappersom handlas på de svenska finansiella marknaderna. De utför också*clearing*och avveckling av transaktioner med svenska aktier och räntebärande papper.

De ser efter endast på de svenska finansiella marknaderna. De utför också*clearing*och avveckling av transaktioner med svenska aktier och räntebärande papper.

Aktier som jag handlar är inte svenska och ej på svenska marknader utan amerikanska.

Problemet är handelsavtalet och skatteverket. Som kan tipsa kronohoran.

Om du har en depå hos en bank så är aktierna inte registrerade i ditt namn hos Euroclear ändå så de blir inte inblandade.
Citera
2018-04-08, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Saftig skuld på 20k.
Aktiedepå på Bahamas.

Om det ska vara lönt att hålla på som du gör så räknas inte 20k som en saftig skuld...

Nej det är inte dina pengar. Det är ju det som är hela grejen. Hade det varit det skulle du bestridit skulden och vunnit i rätten. Då hade du inte haft någon kronkalle efter dig.

Jag är student
Citera
2018-04-08, 13:31
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Jag är student
Så stå ditt kast, kontakta fogden. Ge dem de pengar du har, betala allt du kan.

Som student kommer det ju inte göra så stor skillnad. Man är ju fattig från grunden
Citera
2018-04-08, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Så stå ditt kast, kontakta fogden. Ge dem de pengar du har, betala allt du kan.

Som student kommer det ju inte göra så stor skillnad. Man är ju fattig från grunden

Ska göra en avbetalningsplan med dem. Men just nu söker jag svar på min fråga och inte "varför jag har en skuld hos kronofogden och varför jag inte väljer att prioritera den först".
Citera
2018-04-08, 13:48
Medlem
Student
Redan hamnat hos Kronofogden
Vill inte betala sin skuld för att han är arg på kungafamiljen
Vill öppna aktiekonto på Bahamas

Can't make this shit up...
Citera
2018-04-08, 13:51
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ska göra en avbetalningsplan med dem. Men just nu söker jag svar på min fråga och inte "varför jag har en skuld hos kronofogden och varför jag inte väljer att prioritera den först".

Ett W-8BEN-E kan du inte skriva på, det är inte gjort för dig. Kan du inte sluta trolla istället?
Citera
2018-04-08, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Ett W-8BEN-E kan du inte skriva på, det är inte gjort för dig. Kan du inte sluta trolla istället?

Vad menar du nu, jag förstår inte.

Mäklaren bad mig fylla i en w8ben och ej w8ben e som jag skrev fel.

Avanaza har också en sådan avtal

https://www.youtube.com/watch?v=3cth9svjnzc
Citera
2018-04-08, 13:58
Citat:
När staten slutar slössa viktiga skattepengar på onödiga saker, och när näringslivstoppar slutar fiffla och framförallt när kungafamiljen börjar betala skatt i sitt eget land, då ja... Då ja kommer jag uppföra mig rättvist.

Men för nu hör pengarna i min ficka och inte någon annans.

Trots allt är jag en liten bagatell jämfört med dem.

Faktiskt så kan jag hålla med dig där.

Samhällskontraktet är ju brutet för länge sedan och det är många som jobbar svart och dealar lite vid sidan om i mina kretsar. Det handlar inte om några större summor men det känns bra att blåsa storebror staten alla gånger.

Till topic, tycker att du ska hålla dig till avbetalningsplanen och ta smällen då du inte verkar ha koll på kronkalles påhittighet.
Citera
2018-04-08, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Faktiskt så kan jag hålla med dig där.

Samhällskontraktet är ju brutet för länge sedan och det är många som jobbar svart och dealar lite vid sidan om i mina kretsar. Det handlar inte om några större summor men det känns bra att blåsa storebror staten alla gånger.

Till topic, tycker att du ska hålla dig till avbetalningsplanen och ta smällen då du inte verkar ha koll på kronkalles påhittighet.

Ja dem är för jävliga, men ska ta och ringa jävlarna och slänga 300 kr i mån i ansiktet på dem så de håller käften.

Jobbiga typer...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in